Performanțe și limitări umane 0% 0 votes, 0 avg 204 Ikarus Flight School Performanțe și limitări umane IKARUS FLIGHT SCHOOL 1 / 118 PLU_36. Cea mai eficientă metodă de scanare vizuală este: a. O serie de mișcări oculare scurte distanțate în mod regulat pentru a căuta sectorul cerului la 10 ° c. Concentrați-vă pe zonele cele mai probabile pentru trafic b. Măturați încet întregul câmp vizual de la stânga la dreapta d. Măturați rapid întregul câmp vizual de la stânga la dreapta 2 / 118 PLU_21. Funcția sistemului circulator este: d. De a furniza dioxid de carbon si substante nutritive celulelor corpului si de a elimina deseurile c. De a furniza oxigen si substante nutritive celulelor corpului si de a elimina deseurile b. De a indeparta produsele digestiei a. De a furniza energie celulelor 3 / 118 PLU_102. Care factor poate duce la erori umane? d) Tendința de a percepe ce ne așteptăm să vedem c) Să fim îndoielnici dacă ceva pare neclar sau ambiguu b) Utilizarea corectă a listelor de verificare a) Verificare dublă a acțiunilor relevante 4 / 118 PLU_77. Care este funcția celulelor albe din sânge (leucocite)? d) Apărare imună a) Transportul de oxigen b) Coagularea sangelui c) Reglarea glicemiei 5 / 118 PLU_52. Dacă o pistă este mai largă decât se aștepta, un pilot va avea tendința: d. De a zbura o apropiere mai înaltă decât în mod normal și, eventual, să depășească b. De a zbura cu o apropiere mai mică decât în mod normal și, eventual, să depășească c. De a zbura cu o apropiere mai mare decât în mod normal și, eventual, să aterizeze scurt a. De a zbura cu o apropiere mai mică decât în mod normal și, eventual, să aterizeze scurt 6 / 118 PLU_73. De la ce altitudine, corpul reacționează de obicei la presiunea atmosferică în scădere? b) 7000 de picioare d) 12000 de picioare a) 2000 de picioare c) 10000 de picioare 7 / 118 PLU_101. Care afirmație este corectă în ceea ce privește memoria pe termen scurt? c) Poate stoca 3 (± 1) articole timp de 5 până la 10 secunde b) Poate stoca 7 (± 2) articole timp de 10 până la 20 de secunde d) Poate stoca 5 (± 2) articole timp de 1 până la 2 minute a) Poate stoca 10 (± 5) articole timp de 30 până la 60 de secunde 8 / 118 PLU_50. Se poate spune că un pilot este …..? ….. atunci când percepția sa despre locul în care crede că este avionul se potrivește acolo unde se află de fapt aeronava. a. Norocos c. In grafic b. Conștient de situație d. În planul de zbor 9 / 118 PLU_104. Ce înseamnă termenul „tendinta la confirmare”? c) Tendința de a confirma fiecare apel radio a) Bucla de feedback într-o comunicare închisă d) Verificarea critică a situațiilor ambigue în zbor b) Preferința de a găsi argumente care să dovedească propriul model mental 10 / 118 PLU_84. Care este eroarea de paralaxă? a) Miopie datorată îmbătrânirii mai ales în timpul nopții c) Percepția greșită a vitezei în timpul rulării d) eroare de decodare în comunicarea dintre piloți b) Interpretarea greșită a instrumentelor cauzată de unghiul de vedere 11 / 118 PLU_9. Presiunea ridicată experimentată la scufundări crește solubilitatea azotului în țesuturile corpului. Boala de decompresie este atunci când: a. Mușchii încep să crampeze b. Azotul formează bule atunci când presiunea este redusă c. Azotul formează bule atunci când presiunea este crescută d. Incep ametelile si greata 12 / 118 PLU_64. Care este procentul de azot din atmosferă? c) 78% a) 1% b) 21% d) 0,1% 13 / 118 PLU_4. Afectiunea care se manifesta prin insuficient oxigen pentru ca corpul sa-și indeplineasca functiile se numeste: b. Hipoglicemie a. Hipoxie d. Hiperventilatie c. Ipohondrie 14 / 118 PLU_56. O cauză a răului de mișcare este: c. Mănâncatul cu puțin timp înainte de zbor b. Prea multe indicii vizuale a. Mișcarea fluidului în urechea internă d. O nepotrivire între semnalele de la ochi și urechea internă 15 / 118 PLU_55. În timpul unui zbor, un pilot a experimentat o expunere prelungită la gazele de eșapament, când ar putea fi considerat apt să zboare din nou? d. După 24 de ore a. După una sau două ore c. După câteva zile b. După 4 sau 5 ore 16 / 118 PLU_75. Care este funcția celulelor roșii din sânge (eritrocite)? d) Reglarea glicemie a) Transportul de oxigen c) Apărare imună b) Coagularea sangelui 17 / 118 PLU_28. Senzații de amețeală, furnicături de degete și buze și anxietate în timpul operării sub 10.000 ft AMSL, ar indica: c. Hiperactivitate d. Hiperventilație b. Hiperglicemie a. Hipoxie 18 / 118 PLU_107. Care dintre următoarele calități sunt influențate de stres?; 1. Atenția;2. Concentrarea; 3. Sensibilitatea;4. Memoria b) 1 a) 2, 4 c) 1, 2, 3, 4 d) 1, 2, 3 19 / 118 PLU_5. Semnele initiale ale debutului hipoxiei includ: c. Anxietate și senzație de furnicături la degete d. Stângăcie și bufeuri b. Euforie, stângăcie și tulburări de judecată a. Amețeli și furnicături în degete 20 / 118 PLU_39. Cea mai bună metodă de menținere a conștientizării situației este: c. Bazarea pe experiență b. Ignorarea informațiilor care nu sunt de acord cu modelul dvs. mental d. Concentrarea la direcția în care mergeți a. Luarea în considerare a tuturor datelor disponibile în timp ce vă actualizați situația și planificați în avans 21 / 118 PLU_78. Care este funcția trombocitelor din sânge (trombocite)? c) Reglarea glicemiei b) Coagularea sângelui a) Apărare sistem imunitar d) Transportul oxigenului 22 / 118 PLU_8. Deși individual variază, piloții nu ar trebui să sufere efectele hipoxiei atunci când operează până la o altitudine cuprinsă între: b. 9.000 ft c. 10.000 ft d. 12.000 ft a. 8.000 ft 23 / 118 PLU_96. Un lesin este rezultatul … d) hiperventilație. b) oboselii. a) hipoxiei. c) forțelor pozitive g. 24 / 118 PLU_45 Partea ochiului care este sensibilă la lumină se numește: a. Iris c. Fovea b. Cristalin d. Retină 25 / 118 PLU_33. Care este scopul tubului lui Eustachie (trompa eustachiana) ? d. Permite presiunea din sinus să se egalizeze cu presiunea urechii medii c. Permite egalizarea presiunii în urechea exterioară cu presiunea ambientală b. Permite presiunii din urechea medie să se egalizeze cu presiunea ambientală a. Permite golirea urechii medii 26 / 118 PLU_85. Ce caracteristică este importantă atunci când alegeți ochelarii de soare folosiți de piloți? a) Non-polarizat d) Incasabili c) Piesă laterală curbată b) Fără filtru UV 27 / 118 PLU_18. În mod ideal, într-o cabină de comandă (cockpit), comenzile care operează diferite sisteme ar trebui să fie proiectate astfel: b. Arată și se simt diferit c. Arată similar și sunt ușor de utilizat a. Arată și se simt la fel d. Arată la fel, dar se simt diferit 28 / 118 PLU_100. Un factor de risc pentru boala de decompresie este ... b) sport. c) scufundări înainte de zbor. d) 100% oxigen după decompresie. a) fumatul. 29 / 118 PLU_65. La care altitudine este presiunea atmosferică aproximativ jumătate din valoarea MSL (1013hPa)? a) 18000 ft b) 5000 ft d) 22000 ft c) 10000 ft 30 / 118 PLU_98. Scăderea medie a nivelului de alcool din sânge pentru un adult într-o oră este de aproximativ ... c) 0,03 la sută. a) 0,1 la sută. d) 0,3 la sută. b) 0,01 la sută. 31 / 118 PLU_37. Un pilot în zbor drept și nivelat, dar în decelerare, poate experimenta percepția iluzorie a: b. Zgomot specific c. Cabrare in jos d. Cabrare in sus a. Rulare la stanga 32 / 118 PLU_104. Delăsarea este un risc datorat … d) opțiunii mai bune de formare pentru tinerii piloți. a) numărului mare de greșeli comise în mod normal de oameni. c) ratei mari de erori a sistemelor tehnice. b) automatizării sporite a cabinei de pilotaj. 33 / 118 PLU_72. Care dintre simțurile umane este cel mai influențat de hipoxie? a) Percepția olfactivă (miros) c) Percepția auditivă (auzul) b) Percepția tactilă (simțul atingerii) d) Percepția vizuală (vederea) 34 / 118 PLU_41. Pe măsură ce altitudinea crește, oxigenul disponibil pentru corp se reduce din cauza: b. Scăderii presiunii a. Scăderii temperaturii c. Scăderii proporției de oxigen d. Scăderii proporției de dioxid de carbon 35 / 118 PLU_1. Ce tip de sistem sunt in corp sistemele Periferic, Central si Autonom? d. Digestiv a. Circulator b. Nervos c. Cardiac 36 / 118 PLU_69. Intoxicația cu monoxid de carbon poate fi cauzată de ... d) Gheață Pitot. c) fisuri în schimbătorul de căldură. b) eșec al generatorului. a) combustibil sau fluide hidraulice. 37 / 118 PLU_97. Iluziile vizuale sunt cauzate în principal de ... b) interpretarea greșită a creierului. d) viziune binoculara. a) mișcări rapide ale ochilor. c) daltonism. 38 / 118 PLU_30. Cum ar putea intra monoxidul de carbon în cabină (cockpit) ? b. O scurgere în încălzitorul cockpitului sau fum de țigară c. Prin respirația pasagerului a. O scurgere în sistemul de oxigen d. Un parbriz crăpat 39 / 118 PLU_74. Care altitudine marchează limita inferioară în care corpul nu este în măsură să compenseze complet efectele presiunii atmosferice scăzute? a) 12000 de picioare c) 5000 de picioare d) 7000 de picioare b) 22000 de picioare 40 / 118 PLU_95. Apariția unui vertij este cel mai probabil la mișcarea capului ... a) în timpul unui zbor orizontal drept. c) în timpul unei coborâri. b) în timpul unui viraj. d) în timpul unei urcări. 41 / 118 PLU_53. Un pilot în zbor drept și nivelat, dar accelerat, poate experimenta percepția iluzorie: a. De cabrare în sus d. De a face stânga c. De a rula la dreapta b. De cabrare în jos 42 / 118 PLU_91. O accelerație în timpul unui zbor orizontal drept poate duce la iluzia de ... a) coborâre. b) urcare. d) înclinare. c) un zbor inversat. 43 / 118 PLU_106. În ce moment al diagramei se va simți un pilot suprasolicitat? ; A se vedea figura (HPL-002);P = Performanță;A = stimulare/stres b) Punctul B c) Punctul C a) Punctul D d) Punctul A 44 / 118 PLU_103. Ce este o eroare latentă? c. eroare care rămâne nedetectată în sistem mult timp b. eroare care are consecințe numai după aterizare a. eroare care este făcută de pilot în mod activ și conștient d. eroare care are un efect imediat asupra comenzilor 45 / 118 PLU_26. După scufundări, piloților li se recomandă să nu zboare în ... (i) ... ore sau ... (ii) ... ore dacă o adâncime de 30 ft a fost depășită: b. i) 12 ii) 24 d. i) 24 ii) 48 a. i) 8 ii) 16 c. i) 16 ii) 32 46 / 118 PLU_94. Ce impresie poate fi cauzată când vă apropiați de o pistă cu o pantă ascendentă? c. aterizare scurtă d . depășire a pistei b. aterizare dură a. aterizare lângă linia centrală 47 / 118 PLU_38. Având în vedere o apropiere vizuală către o pistă în pantă în jos, descendentă, care nu are semnalizatoare vizuale pentru panta de alunecare, va rezulta probabil: c. Abordarea mai abruptă decât intenționată a. Abordarea mai scurta decât s-a dorit b. Aproape de calea de zbor intenționată d. Abordarea foarte neregulată 48 / 118 PLU_99. Care varianta indică un factor de risc pentru diabet? d) Consumul de alcool b) Fumatul c) Deficiența de somn a) Supraponderalitate 49 / 118 PLU_2. Sistemul care deplaseaza sangele in interiorul corpului este denumit: b. Sistemul digestiv d. Sistemul circulator c. Sistemul cardiac a. Sistemul nervos 50 / 118 PLU_47 Cu o vizibilitate de zbor de 5 nm, un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 500 de noduri. Aproximativ cât timp au piloții pentru a evita o coliziune dacă contactul vizual a fost făcut la intervalul maxim? a. 50 până la 60 de secunde c. 30 - 40 de secunde b. 40 până la 50 secunde d. 20-30 de secunde 51 / 118 PLU_17. Diagrama de mai jos reprezintă piste cu pante diferite. Care reprezintă o pistă cu o pantă sus? a. C b. B c. A d. Intre A si B 52 / 118 PLU_80. Hipoxia anemică poate fi cauzată de … b) presiune scăzută. c) altitudini mari. d) alcool. a) otrăvirea cu monoxid de carbon. 53 / 118 PLU_48 Un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 500 de noduri. Vizibilitatea este de 5 nm; totuși piloții nu își văd aeronavele până când nu există 3 nm între ele. Cât timp ar avea piloții pentru a evita o coliziune? a. Aproximativ 30 de secunde d. Aproximativ 50 secunde b. Aproximativ 20 de secunde c. Aproximativ 40 de secunde 54 / 118 PLU_107. În ce moduri diferite un risc poate fi tratat în mod adecvat? b) Ignorați, acceptați, transferați, extrudați c) Evitați, reduceți, transferați, acceptați d) Evitați, ignorați, atenuați, reduceți a) Extrudați, evitați, atenuați, transferați 55 / 118 PLU_42. Hemoglobina, o proteină din celulele roșii din sânge, transportă oxigenul, dar se va combina mai ușor cu: d. Monoxid de carbon a. Azot b. Dioxid de carbon c. Hidrogen 56 / 118 PLU_60. Atunci când operează la un nivel scăzut, o persoană care respiră anormal și prezintă simptomele hipoxiei suferă probabil de: b. Rău de mișcare d. Hiperventilație a. Hipoxie c. Frică de zbor 57 / 118 PLU_15. Dacă o pistă este mai îngustă decât se aștepta, un pilot va avea tendința: b. De a zbura cu o abordare mai mai mică decât în mod normal și, eventual, sa depaseasca a. De a zbura cu o abordare mai mai mică decât în mod normal și, eventual, sa aterizeze scurt d. De a zbura cu o abordare mai înaltă decât în mod normal și, eventual, sa depaseasca c. De a zbura cu o abordare mai mare decât în mod normal și, eventual, sa aterizeze scurt 58 / 118 PLU_110. Ce atitudini periculoase sunt adesea combinate? c) Invulnerabilitate și auto-abandon d) Auto-abandon și macho a) Macho și invulnerabilitate b) Impulsivitate și atenție 59 / 118 PLU_93. Ce iluzie optică ar putea fi cauzată de o pistă cu o pantă ascendentă în timpul apropierii? a) Pilotul are senzația că apropierea este prea rapidă și reduce viteza sub viteza normală de apropiere d) Pilotul are senzația că apropierea este prea mică și, prin urmare, se apropie de pistă deasupra pantei obișnuite b) Pilotul are senzația că apropierea este prea mare și, prin urmare, coboară sub panta normală de apropiere c) Pilotul are senzația că apropierea este prea lentă și accelerează peste viteza normală de apropiere 60 / 118 PLU_12. Cu o vizibilitate de zbor de 3nm, un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 400kts. Aproximativ cât timp au piloții pentru a evita o coliziune dacă contactul vizual a fost făcut la o rază maximă? b. Aproximativ 33 de secunde d. Aproximativ 20 de secunde c. Aproximativ 38 de secunde a. Aproximativ 27 de secunde 61 / 118 PLU_81. Care este o reacție adecvată atunci când un pasager în timpul zborului de croazieră se simte brusc inconfortabil? c) Evitați conversația și alegeți o viteză mai mare a) Reglați temperatura cabinei și preveniți înclinările excesive b) Oferiți oxigen suplimentar și evitați factorii de sarcină redusă d) Porniți suflanta încălzitorului și furnizați pături termice 62 / 118 PLU_23. Respirația are loc ca o acțiune involuntară. Este reglata de: c. Orice schimbare de altitudine b. Orice modificare a presiunii aerului a. Cantitatea de oxigen din sânge d. Cantitatea de dioxid de carbon din sânge 63 / 118 PLU_88. În ce situație NU este posibil să se obțină o compensare a presiunii între urechea medie și mediu? a) În timpul unei urcări ușoare și lente c) Când respirația are loc numai cu gura b) Când toate ferestrele sunt complet închise d) Când Tubul eustachian este blocat 64 / 118 PLU_103. Care este cea mai bună combinație de trăsături cu privire la atitudinea și comportamentul individual pentru un pilot? c) Extrovertit - instabil a) Introvertit - instabil b) Introvertit - stabil d) Extrovertit - stabil 65 / 118 PLU_40. Un pilot care intenționează să se auto-medicamenteze folosind un preparat care nu necesită prescripția medicului ar trebui: c. Să solicite sfaturi profesionale de la un CAA AME b. Să vadă dacă medicamentele au efecte secundare înainte de a zbura a. Să verifice dacă efectele secundare au fost evaluate și sunt minore d. Să fie conștient de orice efect secundar, probabil, de reducere a performanței 66 / 118 PLU_87. Legătura dintre urechea medie și regiunea nasului și gâtului se numește … d) trompa lui Eustache. b) cohlee. c) urechea internă. a) timpan. 67 / 118 PLU_102. Pentru ce perioadă de timp aproximativă poate memoria de scurtă durată să stocheze informații? b) 30 până la 40 de secunde d) 10 până la 20 de secunde a) 35 - 50 de secunde c) 3 până la 7 secunde 68 / 118 PLU_108. Care răspuns este corect în ceea ce privește stresul? c) Stresul și diferitele sale simptome sunt irelevante pentru siguranța zborului a) Stresul poate apărea dacă pare să nu existe o soluție pentru o anumită problemă d) Toată lumea reacționează la stres în același mod b) Antrenamentul și experiența nu au nicio influență asupra apariției stresului 69 / 118 PLU_11. Un pilot care suferă de gastro-enterită este: c. Nu este potrivit pentru a zbura mai mult de o oră b. Potrivit pentru a zbura dar cu medicamente a. Probabil potrivit pentru a zbura d. Nepotrivit pentru zbor 70 / 118 PLU_31. Să presupunem că o unitate este o jumătate de halbă de bere, un pahar standard de vin sau o singură măsură de spirt.;Aproximativ cât timp va dura pentru a elimina o unitate de alcool din sânge? c. 2 ore a. 1 ora d. 3 ore b. 30 minute 71 / 118 PLU_71. Care dintre următoarele simptome poate indica hipoxie? (1,00 P.) c) Decolorare albastră a buzelor și unghiilor b) Crampe musculare în zona superioară a corpului d) Urme albastre pe tot corpul a) Dureri articulare la genunchi și picioare 72 / 118 PLU_89. Pozitionarea la nivel a aripilor după o perioadă mai lungă de virare poate duce la impresia de ... b) începerea unei urcări. d) rotire în direcția opusă. a) începerea unei coborâri. c) rotire constantă în aceeași direcție ca înainte. 73 / 118 PLU_6. Receptorii chimici din creier guvernează procesul respirator. Sunt foarte sensibili la modificari ale nivelului de a. Azot d. Calciu c. Dioxid de carbon b. Oxigen 74 / 118 PLU_108. În ce circumstanțe este mai probabil să accepți riscuri mai mari? c) În timpul planificării zborului când se prognozează o vreme excelentă d) Din cauza efectelor dinamice de grup a) Dacă nu există suficiente informații disponibile b) În timpul zborului de verificare din cauza unui nivel ridicat de nervozitate 75 / 118 PLU_68. Ce înseamnă termenul „Red-out”? a) „Valul rosu” în timpul încărcărilor negative g c) Anemie cauzată de o leziune d) Percepția falsificată a culorii în timpul răsăritului și apusului b) Erupție cutanată în timpul bolii de decompresie 76 / 118 PLU_63. Care este procentul de oxigen din atmosferă la 6000 ft? d) 18,9% a) 21% c) 78% b) 12% 77 / 118 PLU_16. Modul de a menține atentia asupra situației este: d. De a planifica din timp si de a strange si lua in considerare toate datele disponibile în timp ce vă actualizați situația. b. De a interpreta orice date noi pentru a confirma unde ar trebui să te afli c. De a metine directia si de a obtine corectii de pozitie continue a. De a zbura avand ca referinta instrumentele aeronavei 78 / 118 PLU_54. Zborul în condiții de ceață îl poate face un pilot să creadă că obiectele din afara aeronavei sunt: b. Mai departe decât sunt d. Mai aproape și mai mici decât în realitate c. Mai mari decât sunt de fapt a. Mai aproape decât în realitate 79 / 118 PLU_66. Aerul este format din oxigen, azot și alte gaze. Care este procentul aproximativ al altor gaze? c) 1% a) 0,1% d) 21% b) 78% 80 / 118 PLU_70. Care dintre următoarele NU este un simptom al hiperventilatiei? d) Perturbarea conștiinței b) Furnicături a) Cianoză c) Spasm 81 / 118 PLU_57. Piloții care sunt conștienți că se confruntă cu dezorientarea spațială ar trebui: b. Să se concentreze și să aibă încredere în instrumentele aeronavei c. Să mizeze pe indiciile vizuale externe d. Să mizeze pe informatiile somatosenzoriale (seat of pants) a. Să închidă puțin ochii 82 / 118 PLU_109. Care este semnificația „schimbării riscante”? d) Reglarea scaunului în zbor a) Încrucișarea cârmei și a aleronelor pe final scurt b) Tendința de a accepta riscuri mai mari în grupuri c) Schimbarea spontană a direcției de aterizare atunci când pista are o pantă ascendentă 83 / 118 PLU_14. După ce ați permis suficient timp pentru a se dezvolta vederea nocturnă, atunci când priviți un obiect dincolo de aeronavă, acuitatea vizuală maximă se realizează prin căutarea: c. Direct la obiect b. 45 ° spre partea obiectului a. Puțin sub obiect d. Ușor îndepărtat de centru cu aproximativ 10 ° 84 / 118 PLU_44 După scufundări la adâncimi de peste 30 ft, ar trebui să lasati: d. 48 ore înainte de zbor c. 24 ore înainte de zbor a. 6 ore înainte de zbor b. 12 ore înainte de zbor 85 / 118 PLU_83. Care este termenul corect pentru sistemul care, printre altele, controlează respirația, digestia și frecvența cardiacă? b) Sistemul nervos autonom c) Sistemul nervos automat d) Sistemul nervos conform a) Sistemul nervos critic 86 / 118 PLU_67. Intoxicația cu monoxid de carbon poate fi cauzată de ... a) prea puțin somn. d) alimente nesănătoase. c) fumat. b) alcool. 87 / 118 PLU_90. Care dintre următoarele opțiuni NU stimulează boala de mișcare (dezorientare)? a) Mișcări ale capului în timpul virajelor b) Zbor sub influența alcoolului d) Turbulență în zbor de nivel c) Zbor drept și la nivel neaccelerat 88 / 118 PLU_22. Există trei sisteme nervoase în corp. Acestea sunt: a. Periferic, de baza si Automat b. Periferic, de baza si Autonom d. Periferic, Central si Automatic c. Periferic, Central si Autonom 89 / 118 PLU_62. Modelul de "brânză elvețiană””(swiss cheese) poate fi folosit pentru a explica ... c) soluție optimă de problemă. d) starea de pregătire a unui pilot. b) procedura pentru o aterizare de urgență. a) lanț de erori. 90 / 118 PLU_76. Care dintre următoarele este responsabil pentru coagularea sângelui? b) Capilare ale arterelor a) Celule roșii din sânge (eritrocite) d) Plăci de sânge (trombocite) c) Celule albe din sânge (leucocite) 91 / 118 PLU_46 De ce nu ar trebui să zbori când esti racit? d. Este posibil ca presiunea dintre urechea medie și cea externă să nu fie egalizată b. Este posibil ca presiunea dintre urechea internă și aerul atmosferic poate să nu fie egalizată a. Este posibil ca presiunea dintre urechea internă și urechea medie să nu fie egalizată c. Este posibil ca presiunea dintre urechea medie și atmosferică să nu fie egalizată 92 / 118 PLU_24. În comparație cu un nefumător, este probabil ca un fumător de tutun să simtă simptome de hipoxie la: d. Orice altitudine b. O altitudine mai mare a cabinei a. O altitudine mai mică a cabinei c. Aceeași altitudine a cabinei 93 / 118 PLU_101. Ce este o indicație pentru o atitudine macho? b) Evaluare cuprinzătoare a riscurilor atunci când se confruntă cu situații necunoscute a) Procedură de soluționare atentă c) Manevre de zbor riscante pentru a impresiona spectatorii la sol d) Renunțare rapidă în situații complexe și critice 94 / 118 PLU_79. Care dintre următoarele NU este un factor de risc pentru hipoxie? a) Fumatul c) Donarea de sânge b) Menstruația d) Scufundarea 95 / 118 PLU_61. Majoritatea accidentelor aviatice sunt cauzate de ... a) defecțiune tehnică. d) eroare umană. b) influențe meteorologice. c) influențe geografice. 96 / 118 PLU_29. Un remediu pentru hiperventilație este: d. Accelerarea conștientă a ritmului respirației b. Eliminarea oxigenului a. Incetinirea constienta a ritmului respiratiei c. O palmă puternică 97 / 118 PLU_51. Având în vedere o apropiere vizuală către o pistă în pantă în sus, care nu are semnalizatoare vizuale pentru panta de alunecare, va rezulta probabil în: b. O apropiere de calea de zbor intenționată c. O apropiere mai abruptă decât intenționată d. O apropiere foarte neregulată a. O apropiere mai scurta decât intenționată 98 / 118 PLU_3. In atmosfera, proportia de oxigen: b. Scade pe măsură ce altitudinea crește c. Ramane constanta d. Inițial crește, apoi scade a. Crește pe măsură ce altitudinea crește 99 / 118 PLU_106. În ceea ce privește modelul de comunicare, cum poate fi asigurată utilizarea aceluiași cod în timpul comunicării radio? b) Prin utilizarea aparatelor de radio certificate numai pentru utilizare în aviație a) Prin utilizarea frazeologiei radio c) Prin utilizarea căștilor adecvate d) Printr-o anumită alocare de frecvență 100 / 118 PLU_105. Procesul în curs de monitorizare a situației curente de zbor se numește … c) procedura de verificare anticipativă. d) conștientizarea situației. b) gândirea situațională. a) verificare constantă a zborului. 101 / 118 PLU_43 Hiperventilația poate fi remediată prin: c. Respirând intr-o pungă de hârtie d. Speriind persoana a. Creșterea ratei de respirație b. Aplicarea unei comprese reci 102 / 118 PLU_58. Un strat proeminent de nor înclinat de-a lungul traseului de zbor vă poate conduce la: b. Înclinarea aeronavei d. A coborî a. Cabrare în sus c. A apasa mai mult palonierul 103 / 118 PLU_25. Hiperventilația poate fi provocată de o crestere a cantitatii de oxigen care ventileaza plamanii, alte cauze posibile sunt: c. Epuizare a. Deshidratare d. Anxietate, căldură, rău de mișcare sau vibrații b. Concentrarea prea tare pe o sarcină complexă 104 / 118 PLU_19. Atunci când funcționează la altitudine sau deasupra norului cu un câmp vizual gol, un pilot ar trebui să fie conștient că ochii vor avea tendința: c. De a se concentra la orizont b. De a se concentra la infinit a. De a se concentra la un punct de 1-2 metri distanta d. De a se concentra la un punct de 10-12 metri distanță 105 / 118 PLU_32. Adaptarea completă la vederea nocturnă în condiții normale durează: d. 40-45 minute a. 15-20 minute b. 10-15 minute c. 30 până la 40 minute 106 / 118 PLU_10. Gama sistemului auditiv uman este: c. 200 până la 20.000 Hz d. 200 până la 200.000 Hz a. 20 până la 20.000 Hz b. 20 până la 200.000 Hz 107 / 118 PLU_105. Nivelul ideal de excitare este în ce punct din diagramă? Vezi figura (HPL- 002); P = Performanță; A = stimulare/stres (1,00 P.); c) Punctul C a) Punctul A d) Punctul B b) Punctul D 108 / 118 PLU_86. Ce parte a sistemului vizual este responsabilă pentru viziunea culorilor? c) Macula b) Tijele a) Conurile d) Punctul orb 109 / 118 PLU_13. Un avion ușor și un avion militar se află pe capul unui traseu de coliziune cu o viteză de apropiere de aproximativ 600 de noduri. În această situație, cum crește imaginea jetului militar pe măsură ce raza de acțiune scade? a. Imaginea ar crește foarte repede la o rată constantă b. Inițial, imaginea arăta doar o mică rată de creștere, până aproape de impact, când ar creste rapid d. Imaginea ar crește încet la o rată constantă c. Inițial, imaginea ar crește rapid până aproape de impact, când rata ar încetini 110 / 118 PLU_35. Vizibilitatea este de 5 km, un avion militar opereaza la o viteză de 420 de noduri; un avion ușor se apropie cu o viteză de 120 de noduri. Piloții vor avea un timp maxim în care vor vedea celelalte aeronave și vor lua măsuri evitante. Completați afirmația. c. Aproximativ 30 de secunde b. Aproximativ 35 de secunde a. Aproximativ 40 de secunde d. Aproximativ 20 de secunde 111 / 118 PLU_82. Care este termenul corect pentru o reacție involuntară și stereotipă a unui organism la stimularea unui receptor? a) Reducție b) Virulență d) Reflex c) Coerență 112 / 118 PLU_20. Altimetrul cu trei ace este considerat a fi: b. Precis, fiabil si usor de citit gresit c. In mod rezonabil precis, nesigur, dar usor de citit d. Citit gresit cu usurinta de către piloții începători a. Precis, fiabil si rareori citit gresit 113 / 118 PLU_92. O decelerare în timpul unui zbor orizontal drept poate duce la iluzia ... c) înclinare. d) un zbor inversat. a) urcare. b) coborâre. 114 / 118 PLU_7. “Timpul constiintei utile” ar putea fi definit ca: b. Timpul de la care alimentarea cu aer este redusă pana la la inconștiență d. Timpul disponibil înainte de a vă simți euforic c. Timpul disponibil pentru a efectua sarcini utile înainte de instalarea hipoxiei a. Timpul de la debutul hipoxiei până la inconștiență 115 / 118 PLU_49 La o aeronavă cu o indicație de poziție a ochiului proiectată, scaunul ar trebui să fie: a. Ajustat în timpul croazierei pentru a permite poziției optime de scanare a pilotului c. Lăsat așa cum a fost găsit, pilotul anterior îl va regla b. Ajustat pentru decolare și aterizare d. Ajustat înainte de plecare și utilizat pentru toate fazele zborului 116 / 118 PLU_59. Imaginați-vă că zburați cu un pilot mai experimentat; el a ales un mod de acțiune care credeți că poate pune în pericol zborul. Ce ar trebui să faceți? b. Puneți la îndoială judecata sa numai dacă credeți că va reacționa pozitiv d. Acceptați cursul acțiunii, dar sunteți pregătiți să preluați controlul c. Exprimați întotdeauna orice îndoieli a. Acceptați cursul acțiunii pentru a nu vă compromite relația 117 / 118 PLU_34. Cu o vizibilitate de zbor de 3nm, un avion ușor și un avion militar au o viteză de apropiere de 360kts. Aproximativ cât timp au piloții pentru a evita o coliziune dacă contactul vizual a fost făcut la o rază maximă? d. Aproximativ 40 de secunde b. Aproximativ 25 de secunde a. Aproximativ 20 de secunde c. Aproximativ 30 de secunde 118 / 118 PLU_27. Boala de decompresie este cauzată de care gaz care iese din soluție pentru a forma bule în țesuturile corpului? a. Hidrogen b. Oxigen c. Azot d. Dioxid de carbon Your score is 0% Restart quiz