Comunicatii 0% 0 votes, 0 avg 187 Ikarus Flight School Comunicații 1 / 186 COM_179. Ce fel de informații ar trebui incluse într-un mesaj de urgență? Natura problemei sau a observației, informații importante pentru sprijin, intențiile pilotului, informații despre poziție, direcție și altitudine Direcția intenționată, informații importante pentru asistență, intențiile pilotului, aerodromul de plecare, aerodromul de destinație, direcția și altitudinea Natura problemei sau a observației, informații importante pentru sprijin, aerodromul de plecare, informații despre poziție, direcție și altitudine Direcția intenționată, informații importante pentru sprijin, intențiile pilotului, informații despre poziție, aerodromul de plecare, direcția și altitudinea 2 / 186 COM_171. Pe ce frecvență se va face o transmisie oarbă? Pe frecvența curentă Pe o frecvență radar a spațiului aerian inferior Pe o frecvență de turn Pe frecvența FIS corespunzătoare 3 / 186 COM_174. Care este modul corect de acționare atunci când ne confruntăm cu o defecțiune radio de clasa D în spațiul aerian? Zborul trebuie continuat peste 5000 de picioare, respectând regulile de zbor VFR sau spațiul aerian trebuie lăsat pe cea mai scurtă rută Zborul trebuie continuat în conformitate cu ultima autorizație care respectă regulile de zbor VFR sau spațiul aerian trebuie lăsat folosind o rutare standard Zborul trebuie continuat peste 5000 de picioare, respectând regulile de zbor VFR sau spațiul aerian trebuie lăsat folosind o rutare standard Zborul trebuie continuat în conformitate cu ultima autorizație care respectă regulile VFR sau spațiul aerian trebuie lăsat pe cea mai scurtă rută 4 / 186 COM_41.Pronunția corectă pentru transmiterea unei altitudini de 14.500 este: a. Unu patru mii cinci zero zero b. Paisprezece mii cinci sute c. Unu patru mii cinci sute d. Unu patru mii cinci sute 5 / 186 COM_156. Care este modul corect de recunoaștere a instrucțiunii "YR_5146 după decolare urcați drept înainte până la 2500 de picioare, înainte de a vira la dreapta îndreptându-vă 220 de grade, vânt 090 grade, 5 noduri, pista 12, liberă pentru decolare"? YR-5146 după decolare urcați drept înainte 2500 de picioare, apoi virați la dreapta îndreptându-vă spre 220, pista 12, liber pentru decolare YR-5146 după decolare urcați drept înainte 2500 de picioare, apoi rotiți la dreapta îndreptându-vă spre 220, 090 grade, 5 noduri, liber pentru decolare YR-5146 după decolare urcați drept înainte 2500 de picioare, Wilco, îndreptându-vă spre 220 de grade, 090 de grade, 5 noduri, liber pentru decolare YR-5146 după decolare urcați drept înainte 2500 de picioare, apoi rotiți la dreapta îndreptându-vă spre 220, 090 grade, 5 noduri 6 / 186 COM_52. Formatul corect de frazeologie care trebuie utilizat atunci când solicitați o directie adevărata este: d. YR-5146 solicită QTE YR-5146 b. Solicitați QTE YR-5146 c. YR-5146 solicită o directie adevărata a. Directie adevarata directie adevarata, YR-5146 solicita directie adevarata YR-5146 7 / 186 COM_74. Când vă adresați Aerodromului Strejnicu ce formula de apelare ar trebui să utilizați? a. APROPIERE Strejnicu d. SOL Strejnicu c. RADIO Strejnicu b. INFORMAȚII Strejnicu 8 / 186 COM_120. Care este termenul corect pentru un mesaj utilizat pentru controlul traficului aerian? Mesaj de regularitate a zborului Mesaj legat de găsirea direcției Mesaj meteorologic Mesaj de siguranță a zborului 9 / 186 COM_72. Atunci când dorește să tranziteze un MATZ, un pilot trebuie să stabilească o comunicație bidirecțională cu aerodromul care controlează zona până la ... (i) ... sau ... (ii) ... de la graniță, oricare dintre acestea este mai aproape: d. i) 15 nm ii) 10 minute c. i) 15 nm ii) 5 minute a. i) 10 nm ii) 5 minute b. i) 10 nm ii) 10 minute 10 / 186 COM_38. Un serviciu de trafic aerian furnizat pentru a oferi sfaturi și informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului, care poate include informații meteo și activitate generală a spațiului aerian, este: b. Serviciul Trafic d. Serviciul de informare a zborului a. Serviciul de bază c. Serviciul de eliminare a conflictelor 11 / 186 COM_184. Care dintre următorii factori afectează recepția transmisiilor VHF? Altitudine Înălțimea ionosferei Eroare amurg Efect de țărm 12 / 186 COM_9. Când solicitați un tranzit MATZ, la ce interval / oră (care este cel mai devreme) trebuie făcută solicitarea? c. 10 nm sau 10 minute a. 20 nm sau 10 minute d. 15 nm sau 10 minute b. 15 nm sau 5 minute 13 / 186 COM_151. Ce indică o audibilitate de 2? Transmisia este audibilă din când în când Transmisia este perfect audibilă Transmisia este audibilă, dar cu dificultate Transmisia este audibilă 14 / 186 COM_169. Ce cod transponder indică o defecțiune radio? 7000 7700 7600 7500 15 / 186 COM_56. După ce stabiliți o comunicare bidirecțională și vi se cere să „transmiteți mesajul”, piloții care necesită ATSOCAS ar trebui să treacă: b. Indicativul de apel A/c și tipul, punctul de plecare și destinația, poziția actuală, altitudinea, cererea sau intenția d. Indicativ de apel A/c, altitudine, poziție, plecare și destinație, POB a. Indicativ de apel A/c, poziția actuală, următorul punct de intoarcere, altitudine c. Tipul aeronavei, intenția, plecarea și destinația, ruta, POB 16 / 186 COM_22. Frazeologia corectă RTF pentru frecvența 132.700 MHz este: a. Unu trei doua zecimale sapte b. Unu trei doi sapte d. Unu trei doua zecimale sapte zero zero c. Unu trei doi punct sapte 17 / 186 COM_11. Setarea presiunii 997 hectopascali este transmisă ca: a. Presiune noua noua sapte b. Noua noua sapte d. Noua noua sapte hectopascali c. Noua noua sapte setare presiune 18 / 186 COM_2. Frazeologia RTF corectă pentru frecvența 121.275 MHz este: b. Unu doi unu doi sapte cinci d. Unu doi unu zecimala doi sapte cinci a. Unu doi zece doi sapte c. Unu doi unu doi sapte 19 / 186 COM_102. Părăsirea unei frecvențe de control (cu excepția cazului în care se ajunge la poziția finală de parcare) nu este obligatoriu să fie raportat. trebuie aprobat. trebuie raportat. trebuie aprobat de două ori. 20 / 186 COM_143. Care este indicativul de control al mișcării la sol ? Control Sol Turn Pământ 21 / 186 COM_92. Un pilot aflat deja în comunicare cu un ATSU civil sau militar, în momentul în care se confruntă cu o urgență, pilotul ar trebui: d. Sa faca un apel de pericol 121.5 MHz si sa pastreze orice squawk alocat c. Sa selecteze 7000 si sa treaca la 121.5 MHz b. Sa selecteze 7700 și sa treaca la 121.5 MHz a. Sa faca un apel de pericol cu privire la frecvența utilizată și sa pastreze orice squawk alocat 22 / 186 COM_71. Care dintre următoarele afirmații este adevărată cu privire la caracteristicile propagării VHF? c. Banda VHF folosește undele cerului pentru a atinge nivele de până la 1200 nm d. VHF este utilizat numai pentru comunicații vocale, iar banda VHF se extinde de la 30 la 300 KHz b. Banda VHF se extinde de la 30 la 300 MHz și gama este limitată de linia de vizare a. Banda VHF se extinde de la 3 la 30 MHz și gama este limitată de linia de vizare 23 / 186 COM_170. Care este expresia corectă pentru a începe o transmisie oarbă? Fără recepție Transmițător orb Asculta Orb 24 / 186 COM_126. Care este modul corect de transmitere a indicativului de apel YR-JVK? Yankee Romeo Juliett Victor Kilo Yankee Romeo Yankee Victor Kilo Yankee romeo Juliett Victor Kilogramm Yankee Romeo Yankee Victor Kilogramm 25 / 186 COM_55. YR-5146, după plecare, a fost autorizat până la limita zonei, pe banda de nord, urcați nu deasupra altitudinii de 2.500 de feet, squawk 4677 '. În legătură cu acest mesaj, care este limita de autorizare? d. Nu exista o limita de autorizare a. 2500 feet b. Banda de nord c. Limita zonei 26 / 186 COM_155. Ce informații de la o stație terestră nu necesită confirmare? Setare altimetru Instrucțiuni de taxi Informații despre trafic Directia (capul compass) 27 / 186 COM_90. Când vă adresați Aerodromului CLINCENI , ce indicativ de apel ar trebui să utilizați? d. INFORMAȚII CLINCENI a. CLINCENI RADAR b. RADIO CLINCENI c. Turnul CLINCENI 28 / 186 COM_101. În ce situații un pilot ar trebui să utilizeze transmisii oarbe ? Atunci când situația traficului la un aeroport permite transmiterea informațiilor care nu trebuiesc recunoscute de stația de la sol Când nu se poate stabili nici o comunicație radio cu stația aeronautică corespunzătoare, dar când există dovezi că transmisiile sunt recepționate la acea unitate terestră Când un pilot a zburat în nor sau ceață neintenționat și, prin urmare, ar dori să solicite asistență de navigație de la o unitate terestră Atunci când o transmisie care conține informații importante de navigație sau tehnice trebuie trimisă în mai multe stații în același timp 29 / 186 COM_159. Care este modul corect de a recunoaște „Acum intrați în spațiul aerian Delta”? Roger Wilco Intrând Spațiul aerian Delta 30 / 186 COM_181. Care dintre următoarele frecvențe este destinată comunicării vocale VHF? 118,75 MHz 327,25 kHz 118,75 kHz 327,25 MHz 31 / 186 COM_75. În ceea ce privește VDF, un QDR este: c. Adevărata directie a aeronavei din stația VDF d. Adevărată direcție (în vânt zero) pentru a ajunge spre stația VDF b. Direcție magnetică (în vânt zero) pentru a direcționa pentru a ajunge la stația VDF a. Directia magnetica a aeronavei de la stația VDF 32 / 186 COM_173. În ce situație este potrivit să setați codul transponderului 7600? Urgență Deturnare Zbor în nori Pierderea radioului 33 / 186 COM_175. În ce condiții poate fi introdus spațiul aerian clasa D cu o defecțiune radio? Există alte aeronave în circuitul aerodromului Este aerodromul de destinație Aprobarea a fost acordată înainte Este aerodromul de plecare 34 / 186 COM_107. Ce înseamnă abrevierea „FIR”? Informații despre regiunea de zbor Cererea de integrare a fluxului Informații radar despre flux Receptor de integrare a zborului 35 / 186 COM_64. Când poate fi folosită expresia „decolare” de către un pilot? a. Numai când este gata de plecare b. Numai când se confirmă permisiunea la decolare d. Numai când verificările de putere sunt complete c. Numai ATC poate folosi această frază 36 / 186 COM_84. Ora 1130 este pronunțată ca: b. Unu unu trei zero sau trei zero a. Unsprezece treizeci d. Unsprezece si jumatate c. Unu unu treizeci 37 / 186 COM_16. În ceea ce privește VDF, un QDM este: a. Directia magnetica a aeronavei de la stația VDF c. Adevăratal directie a aeronavei din stația VDF d. Adevărată direcție (în vânt zero) pentru a ajunge spre stația VDF b. Direcție magnetică (în vânt zero) pentru a se direcționa pentru a ajunge la stația VDF 38 / 186 COM_104. Care prescurtare este utilizată pentru termenul „reguli de zbor la vedere”? VFR VMC VRU VFS 39 / 186 COM_47. Urgența este definită ca o condiție: d. În ceea ce privește siguranța unei aeronave sau a unui alt vehicul, sau a unei persoane la bord sau la vedere, și care nu necesită asistență imediată b. În ceea ce privește siguranța unei alte aeronave sau a unui alt vehicul care necesită asistență imediată a. În cazul în care pilotul consideră că aeronava are o urgență c. De pericol grav și / sau iminent și care necesită asistență imediată 40 / 186 COM_165. În ce cazuri se transmite vizibilitatea în kilometri? Mai mare de 5 km Până la 5 km Mai mare de 10 km Până la 10 km 41 / 186 COM_149. Care este modul corect de recunoaștere a instrucțiunii „Contactați Turnul Clinceni pe 128.305”? Turnul de apel pe 128.305 Contactați la 128.305 Turnul de control 128.305 42 / 186 COM_123. Mesajele de regularitate sunt mesaje privind operarea sau întreținerea instalațiilor esențiale pentru siguranța sau regularitatea operării aeronavelor. privind siguranța unei aeronave, a unei ambarcațiuni sau a unui alt vehicul sau persoană la vedere. privind avioanele și pasagerii acestora care se confruntă cu o amenințare gravă și iminentă și care necesită asistență imediată. trimise de o agenție de operare a aeronavelor sau de o aeronavă de îngrijorare imediată unei aeronave aflate în zbor. 43 / 186 COM_119. Care dintre mesajele de radiotelefonie listate are o prioritate mai mare decât un mesaj de siguranță a zborului? Mesaj de raport al poziției aeronavei Mesaj meteorologic Mesaj de regularitate a zborului Comunicare legată de găsirea direcției 44 / 186 COM_177. Mesajele de urgență sunt definite ca informații privind siguranța unei aeronave, a unei ambarcațiuni sau a unui alt vehicul sau persoană la vedere. informații privind aeronavele și pasagerii acestora care se confruntă cu o amenințare gravă și iminentă și care necesită asistență imediată. informații privind piesele de schimb urgente care sunt necesare pentru continuarea zborului și care trebuie comandate în avans. informații referitoare la zona de aterizare și care implică un pericol iminent pentru aterizarea aeronavelor. 45 / 186 COM_122. Mesajele de urgență sunt mesaje privind operarea sau întreținerea instalațiilor esențiale pentru siguranța sau regularitatea operării aeronavelor. trimise de un pilot sau de o agenție de operare a aeronavelor care au o semnificație iminentă pentru aeronavele în zbor. privind siguranța unei aeronave, a unei ambarcațiuni sau a unui alt vehicul sau persoană la vedere. privind avioanele și pasagerii acestora care se confruntă cu o amenințare gravă și iminentă și care necesită asistență imediată. 46 / 186 COM_65. În spațiul aerian al Romaniei, atunci când autorizati o aeronavă pe o ÎNALTIME, un controlor de trafic va include: b. Reglarea presiunii regionale a. QNH c. QFE d. Setarea standard a presiunii 47 / 186 COM_20. 121,5 MHz, frecvența de urgență aeronautică: c. Poate fi folosit in caz de pericol, dar nu pentru a da apeluri de urgență b. Nu poate fi folosita pentru a da apeluri de pericol și de urgență a. Poate fi folosita pentru a da apeluri de pericol și de urgență d. Poate fi folosit pentru a da apeluri de urgență, dar nu și de pericol 48 / 186 COM_30. Toate mesajele referitoare la o urcare sau coborâre la o înălțime sau ALTITUDINE ar trebui: a. Folosiți cuvântul „TO” urmat de QFE sau QNH b. Nu folosiți cuvântul „TO” c. Folosiți cuvântul „TO” urmat de cuvântul INALTIME sau ALTITUDINE d. Folosiți cuvântul „NIVEL” urmat de cuvântul ÎNALTIME sau ALTITUDINE 49 / 186 COM_121. Mesajele de primejdie sunt mesaje privind siguranța unei aeronave, a unei ambarcațiuni sau a unui alt vehicul sau persoană la vedere. trimise de un pilot sau de o agenție de operare a aeronavelor care au o semnificație iminentă pentru aeronavele în zbor. privind funcționarea sau întreținerea instalațiilor care sunt importante pentru siguranța și regularitatea operațiunilor de zbor. privind avioanele și pasagerii acestora care se confruntă cu o amenințare gravă și iminentă și care necesită asistență imediată. 50 / 186 COM_106. Ce înseamnă abrevierea „FIS”? Serviciu de informații intermitent Sistem de informare a zborului Serviciu de informare a zborului Sistem de informare intermitent 51 / 186 COM_4. In caz de urgenta la ce cod ar trebui sa fie setat transponderul? a. 7000 b. 7500 d. 7700 c. 7600 52 / 186 COM_160. Ce înseamnă o acoperire de nori a „FEW” într-un raport meteo METAR? 5-7 optimi 8 optimi 3-4 optimi 1 la 2 optimi 53 / 186 COM_42. Pronunția corectă pentru frecvența 129.400 Mhz este: a. Unu doi nouă zecimala patru d. Unu doi nouă zecimala patru zero zero b. Unu doi noua zecimala patru c. Unu doi noua punct patru 54 / 186 COM_110. La ce valoarea trebuie calat altimetrul pentru a arăta zero la sol? QTE QNH QNE QFE 55 / 186 COM_5. Lizibilitatea 3 înseamnă: b. Ilizibil c. Lizibil dar cu dificultate a. Perfect lizibil d. Lizibil din când în când 56 / 186 COM_182. Care dintre următoarele frecvențe este destinată comunicării vocale VHF? 117,30 kHz 115,15 MHz 108,80 MHz 120,50 MHz 57 / 186 COM_10. LARS este un serviciu de supraveghere ATS disponibil pentru a asista piloții care zboară în afara spațiului aerian controlat. Serviciul oferit va fi …….sau ……..: b. Serviciu procedural, Serviciu de eliminare (gestionare) a conflictelor d. Serviciu de bază, Serviciu de trafic a. Serviciu de trafic, Serviciu Procedural c. Serviciu de trafic, Serviciu de eliminare (gestionare) a conflictelor 58 / 186 COM_73. Cum ar trebui un pilot să transmită poziția aeronavei în caz de urgență? c. Prezenta (sau ultima poziție cunoscută) a. Prezenta (sau ultima poziție cunoscută); altitudine / nivel de zbor; directie d. Ultima poziție trecută de radar b. În raport cu cel mai apropiat VOR / DME 59 / 186 COM_59. Care dintre următoarele grupe trebuie reluată integral? d. Modificări de frecvență, setări de presiune și vizibilitate a. Toate mesajele de la ATC și FIS, dar nu de la Aer / Sol c. Spațiu autorizat pentru aterizare sau intrare pe o pistă activă, coduri transpondere, VDF. b. Instrucțiuni de nivel, titluri, informații VDF și vânt de suprafață 60 / 186 COM_77. Ajungeți la un aerodrom, FISO folosește sufixul indicativului de apel „INFORMAȚII” și va spune: "Y-46, Teren la discreția ta, vânt de suprafață 300/8”: c. Eliberat pentru a ateriza YR-5146 b. Roger YR-5146 a. Discreția mea, vânt de suprafață 300/8 YR-5146 d. Teren la discreția mea YR-5146 61 / 186 COM_28. În mod ideal, imediat după „mayday” o aeronavă aflată în primejdie ar trebui să transmită: d. Altitudinea si pozitia actuala a. Indicativul de apel al statiei careia i se adreseaza, daca timpul o permite c. De trei ori indicativul de apel al aeronavei b. Natura urgentei 62 / 186 COM_48. Apelul radio corect de efectuat atunci când sunteți gata pentru decolare este: b. Pregatit de decolare a. Solicitați decolare c. Pregatit d. Pregatit de plecare 63 / 186 COM_46. Ce înseamnă „ATIS”? c. Serviciul de informare a traficului aerian d. Serviciul de informații despre aeroport a. Serviciul de informații privind traficul aeronautic b. Serviciu automat de informare a terminalelor 64 / 186 COM_91. Un pilot primește o instrucțiune ATC pe care nu o poate respecta. ATC trebuie atentionat: a. Asteptare d. Nu se va conforma b. Nu se poate realiza c. Imposibil de realizat 65 / 186 COM_31. Faceți un apel inițial către un ATSU și, ca răspuns, vi se spune „YR-5146 standby” ar trebui: d. Apelați din nou ATSU c. Spuneti „wilco” a. Nu spuneti nimic și așteaptati să fiti contactat b. Spuneți imediat „standby YR-5146” 66 / 186 COM_172. Cât de des se face o transmisie oarbă? De trei ori De două ori De patru ori O data 67 / 186 COM_76. În circumstanțele în care un pilot este responsabil pentru activarea unui plan de zbor, acest lucru poate fi realizat prin: a. Solicitarea activării planului de zbor pe o frecvență FIS, evitând frecvențele ocupate b. Folosirea radioului pentru a cere un ATSU să activeze planul d. Solicitând permisiunea de a intra în spațiul aerian controlat, numai atunci când se află în spațiul aerian controlat, planul poate fi activat. c. Telefon înainte de plecare și nu trebuie făcut în zbor 68 / 186 COM_26. Abrevierea corectă a indicativului de apel „HELAIR GHBAH”: d. Hotelul Helair Alpha c. Hotelul Bravo Alpha b. Hotelul Helair Golf Alpha a. Hotelul Golf Alpha 69 / 186 COM_142. Care este indicativul de comandă al aerodromului? Sol Control Aerodrom Turn 70 / 186 COM_40. Faceți o alaturare standard aeriană, ați zburat la inatimea de 2.000 de feet AAL și începeți coborârea la înălțimea circuitului. Ce apel RT ar trebui să efectuați? d. „YR-5146 în jos lateral” b. „YR-5146 în direcția vântului descendent” c. „YR-5146 în coborâre” a. „YR-5146 în vânt descendent” 71 / 186 COM_88. Conținutul corect și ordinea unui raport de poziție este: a. Indicativ de apel A / C, poziția, timpul, nivelul, poziția următoare și ETA d. Poziția, nivelul, următoarea poziție și ETA b. Indicativ de apel A / C, traseu,l poziția, direcția și nivelul c. Poziția, direcția, traseul și ETA 72 / 186 COM_130. Informația direcțională „ora 12” este transmisă corect ca Ora unu doi. Unu două sute. Unu doi. Ora doisprezece. 73 / 186 COM_150. Ce indică o audibilitate de 1? Transmisia este inaudibilă Transmisia este audibilă, dar cu dificultate Transmisia este perfect audibilă Transmisia este audibilă din când în când 74 / 186 COM_117. Ce cod Q este utilizat pentru directia adevarata dinspre (FROM) stație? QTE QUJ QDM QDR 75 / 186 COM_112. Care altitudine este afișată pe altimetru atunci când este setată la un anumit QFE? Altitudinea în raport cu presiunea atmosferica standard 1013,25 hPa Altitudinea în raport cu presiunea atmosferica la aerodromul de referință Altitudinea în raport cu nivelul mediu al mării Altitudinea în raport cu cea mai mare altitudine din proximitatea de10 km 76 / 186 COM_79. Ce este VOLMET? c. Rapoarte meteorologice identificate printr-o scrisoare de cod difuzată pe o frecvență discretă a. Rapoarte meteorologice pentru un aeroport individual difuzat pe o frecvență discretă sau VOR b. Rapoarte meteorologice și informații despre aerodrom pentru un aeroport individual difuzat pe un discret frecvență sau VOR d. Rapoarte meteorologice pentru anumite grupuri de aerodromuri difuzate pe frecvențe specificate 77 / 186 COM_15. La apelul inițial către un ATSU, un pilot ar trebui să comunice: b. Indicativul și tipul de apel al aeronavei, plecare și destinație, poziție și altitudine d. Indicativul de apel al aeronavei și serviciul solicitat c. Indicativul de apel, poziția și direcția aeronavei a. Indicativul de apel al aeronavei 78 / 186 COM_168. Cum puteți obține informații meteorologice privind aeroporturile în timpul unui zbor in țară? VOLMET AIRMET METAR GAMET 79 / 186 COM_36. În primă instanță, ce frecvență ar trebui utilizată pentru transmiterea MAYDAY? b. Frecvența civilă sau militară utilizată în acel moment c. Cel mai apropiat MATZ d. Orice frecvență locală de urgență a. 121,5 MHz 80 / 186 COM_87.Când poate un pilot să abrevieze indicativul de apel RTF al aeronavei? d. Dacă a consimtit aceasta cu stația de la sol înainte de zbor c. Când nu va exista confuzie a. Numai când a fost abreviat pentru prima dată de stația de la sol b. La al doilea apel către o stație de la sol 81 / 186 COM_180. Codul transponderului pentru situații de urgență este 7700 7000 7500 7600 82 / 186 COM_127. O altitudine de 4500 ft este transmisă ca patru cinci mii. patru mii cinci zero zero. patru mii cinci sute. patru cinci zero zero. 83 / 186 COM_60. O autorizație specială VFR permite unui pilot: c. Sa zboare intr-o zona de control in circumstante care necesita in mod normal o autorizatie IFR b. Sa treaca o ruta aeriana fara a avea nevoie de un IR valid a. Sa zboare cu conditii minime meteorologice d. Sa intre intr-o zona de control fara autorizatie 84 / 186 COM_103. Care prescurtare este utilizată pentru termenul „abeam” (travers)? ABM ABE ABB ABA 85 / 186 COM_43. Ora 1130 este pronunțată ca: c. Unsprezece jumate a. Unsprezece treizeci b. Unu unu trei zero d. Unsprezece si jumatate 86 / 186 COM_39. „YR-5146 după plecare a plecat până la limita zonei, pe banda de nord, urcați nu deasupra altitudinii de 2.500 feet, squawk 6771 '. Ce tip de mesaj este acesta? a. Liber la decolare c. Liber conditionat d. Liberul cailor aeriene b. Eliberarea traseului 87 / 186 COM_94. Plecați dintr-un aerodrom. Stația de la sol folosește sufixul indicativului de apel „INFORMAȚII” și vă spune: „Decolare Y-46 la discreția dvs., vânt de suprafață 300/8”. Un răspuns adecvat este: c. Roger Y-46 b. Liber pentru decolare Y-46 a. Discreția mea, vânt de suprafață 300/8 Y-46 d. Decolare Y-46 88 / 186 COM_44. Transponderul ar trebui să fie setat la ce cod în cazul unei defecțiuni radio? b. 7600 c. 7500 a. 7700 d. 7400 89 / 186 COM_154. Ce informații de la o stație terestră nu necesită confirmare? Pista în uz Vânt Cod SSR Altitudine 90 / 186 COM_63. LARS este un serviciu de supraveghere ATS disponibil pentru a asista piloții care zboară în afara spațiul aerian controlat. Serviciul oferit va fi …………. sau ……….. : b. Serviciu procedural, serviciu de eliminare a conflictelor a. Serviciu de trafic, Serviciu procedural d. Serviciu de bază, serviciu de trafic c. Serviciu de trafic, serviciu de eliminare a conflictelor 91 / 186 COM_108. Ce înseamnă abrevierea „H24”? De la apus la răsărit Serviciu deschis 24 h De la răsărit la apus Nu există orar specific 92 / 186 COM_81. Pronunția corectă pentru transmiterea unei altitudini de 2500 este: c. Doua mii cinci sute b. Doi cinci sute d. Doi cinci zero zero a. Doi cinci zero zero 93 / 186 COM_139. Ce expresie folosește un pilot dacă o transmisie trebuie să răspundă cu „nu”? Nu Terminat Negativ Nu 94 / 186 COM_32. Precizia unei directii VDF de clasa B este: c. ± 10 ° a. ± 2 ° d. ± 15 ° b. ± 5 ° 95 / 186 COM_1. Pronunția corectă pentru transmiterea unei altitudini de 2500 este: b. Doi cinci sute d. Doi cinci zero zero a. Doi cinci zero zero c. Doua mii cinci sute 96 / 186 COM_68. Formatul corect de frazeologie care trebuie utilizat atunci când solicitați un QDM este: d. Solicit YR-5146 QDM YR-5146 c. YR-5146 solicită QDM b. Solicit QDM YR-5146 a. QDM, QDM, QDM, YR-5146 solicită QDM 97 / 186 COM_113. Ce înseamnă abrevierea „QDR”? Directia adevarata dinspre stație Directia adevarata catre stație Directia magnetica către stație Directia magnetica dinspre stație 98 / 186 COM_162. Ce înseamnă acoperirea de nori a „BKN” într-un raport meteo METAR? 8 optimi 1 la 2 optimi 3-4 optimi 5-7 optimi 99 / 186 COM_144. Care este indicativul de apel al serviciului de informații de zbor? Informatii despre zbor Informații Informații Sfat 100 / 186 COM_80. Când citiți o instrucțiune ATC, ar trebui să încheiați mesajul cu: b. Indicativul de apel al stației de la sol a. Indicativul de apel al aeronavei d. “Iesit" c. “Terminat" 101 / 186 COM_116. Ce cod Q este utilizat pentru directia magnetica dinspre (FROM) stație? QUJ QTE QDR QDM 102 / 186 COM_161. Ce înseamnă acoperirea de nori a „SCT” într-un raport meteo METAR? 3-4 optimi 1 la 2 optimi 8 optimi 5-7 optimi 103 / 186 COM_145. Care este abrevierea corectă a indicativului de apel YR-5146? Y46 146 Y-51 Y56 104 / 186 COM_13. Instrucțiunea „SQUAWK IDENT” înseamnă: d. Setați transponderul la ALT b. Setați transponderul în standby c. Setați transponderul pe ON a. Identificati caracteristica identificarii pozitiei speciale pe transponder 105 / 186 COM_51. Sunteți în curs de primire a unui serviciu de la o unitate radar, vi se solicită „YR-5146 Confirmați-vă nivelul de zbor” scopul acesteia este de a: b. Verifica dacă este selectată raportarea altitudinii a. Verifica setarea altimetru pe care o utilizați c. Verifica acuratețea informațiilor despre altitudine afișate pe controler d. Verifica pozitia 106 / 186 COM_95. Comunicarea bidirecțională a fost stabilită cu o stație terestră, cu toate acestea, mai multe dintre transmisiile dvs. au rămas fără răspuns și bănuiți că exista un eșec al comunicării. Care sunt acțiunile dvs inițiale? d. Squawk 7600, schimbați căștile și transmiteți in mod orb (in gol, fara siguranta receptionarii mesajului transmis) a. Va deplasați imediat la cel mai apropiat aerodrom adecvat pentru o sosire non-radio b. Verificați dacă frecvența corectă este încă selectată, confirmați că ATSU rămâne deschisă, confirmați că aeronava se află în raza de acțiune și verificați volumul receptorului c. Treceți la 121.5 și efectuați transmisii de urgență oarbe 107 / 186 COM_178. Care este frecvența corectă pentru un mesaj de primejdie inițial? Frecvența de urgență Frecvența radar Frecvența curenta Frecvența FIS 108 / 186 COM_86. Ce înseamnă „ATIS”? b. Serviciu automat de informare a terminalelor d. Serviciul de informații despre aeroport c. Serviciul de informare a traficului aerian a. Serviciul de informații privind traficul aeronautic 109 / 186 COM_111. Ce altitudine este afișată pe altimetru atunci când este calată la un anumit QNH? Altitudinea în raport cu presiunea atmosferica la aerodromul de referință Altitudinea în raport cu cea mai mare elevatie din proximitatea de 10 km Altitudinea în raport cu presiunea atmosferica standard 1013,25 hPa Altitudinea în raport cu nivelul mediu al mării 110 / 186 COM_134. Care este semnificația sintagmei „Corecție”? A fost făcută o eroare în această transmisie. Versiunea corectă este ... Se acordă permisiunea pentru acțiunea propusă Am primit ultima dvs transmisie Înțeleg mesajul dvs. și îl voi respecta 111 / 186 COM_8. La ce distanță, într-o abordare directă, ați putea raporta „YR-5146 long final”? b. Între 7 nm și 3 nm d. Între 9 nm și 5 nm a. Între 8 nm și 4 nm c. La 10 nm 112 / 186 COM_136. Ce expresie folosește un pilot când dorește să verifice audibilitatea transmisiei sale? M-ati auzit cu cinci Cum este comunicarea? Solicitați audibilitatea Cum ma auziti ? 113 / 186 COM_183. Care este desemnarea corectă a benzii de frecvență de la 118.000 la 136.975 MHz utilizată pentru comunicarea vocală? LF MF VHF HF 114 / 186 COM_105. Care prescurtare este utilizată pentru termenul „obstacol”? OBTC OBS OBST OST 115 / 186 COM_12. „STANDBY” înseamnă: b. Stai și o sa te sun c. Repetați ultima transmisie a. La fel ca „transmiteți mesajul” d. Așteptați și transmiteți din nou 116 / 186 COM_6. Un serviciu care furnizează informații automate meteorologice si despre aerodrom, pentru traficul de sosire și plecare este: b. ATIS c. FIS a. AFIS d. APIS 117 / 186 COM_14. În Romania, cele trei categorii de servicii de trafic aerian sunt: a. De bază, trafic și de eliminare a conflictelor d. Radar, Turn, Procedural c. Control, LARS, SVFR b. ATC, Serviciul de informații despre zbor, Serviciul de comunicații aerian / terestru 118 / 186 COM_25. Stările de urgență sunt: c. Pericol si urgenta d. Mayday si pericol a. Mayday si pan pan b. Dificultate si urgenta 119 / 186 COM_128. Un cap compas de 285 grade este transmis corect ca două sute optzeci și cinci. doi opt cinci. două sute opt cinci. doi opt cinci sute. 120 / 186 COM_164. În ce caz se transmite vizibilitatea în metri? Până la 5 km Mai mare de 10 km Până la 10 km Mai mare de 5 km 121 / 186 COM_57. La auzul unui mesaj de pericol, pilotul ar trebui: d. Solicitati o modificare de frecventa de la ATC c. Schimbati frecventa b. Mentineti tacerea radio a. Incercati imediat sa reluati apelul 122 / 186 COM_99. Piloții care solicită o trecere MATZ ar trebui să transmită următoarele informații atunci când li se solicită acest lucru de către operatorul militar: c. Indicativ de apel A / C, altitudine, poziție, plecare și destinație, POB d. Indicativ de apel A / C și tip, punctul de plecare și destinație, poziția actuală, altitudine, cerere a. Tipul aeronavei, intenția, plecarea și destinația, ruta, POB b. Indicativ de apel A / C, poziția actuală, următorul punct de intoarcere, altitudine 123 / 186 COM_69. Un serviciu de trafic aerian în care un controlor transmite informații specifice de trafic derivate din supraveghere, dar evitarea altor traficuri este responsabilitatea pilotului, este: a. Serviciu de bază b. Serviciul Trafic d. Serviciul procedural c. Serviciul de evitare a conflictelor 124 / 186 COM_109. Ce înseamnă abrevierea „HX”? De la răsărit la apus Fără orar specific De la apus la răsărit Serviciu deschis 24 h 125 / 186 COM_66. Mesajele aeronautice sunt prioritare. Care dintre următoarele este adevărat? b. Mesajele cu regularitate de zbor sunt tratate înainte de mesajele VDF d. Mesajele meteorologice sunt tratate înainte de mesajele VDF a. Mesajele privind siguranța zborului sunt tratate înainte de mesajele de urgență c. Mesajele VDF sunt tratate înainte de mesajele de siguranță a zborului 126 / 186 COM_21. Pronunția corectă pentru transmiterea unei înălțimi de 3400 este: c. Trei mii patru sute d. Trei patru zero zero a. Tree fower zero zero b. Tree tousand fower hundred 127 / 186 COM_54. Un serviciu procedural este un serviciu de trafic aerian în care: a. Serviciul de bază nu este furnizat, dar sunt furnizate informații critice pentru siguranță b. În plus față de un serviciu de bază, aeronavele care participă la serviciu vor fi lipsite de conflicte atât timp cât piloții respectă instrucțiunile ATC d. Serviciul de bază nu este furnizat, dar aeronavele care participă la serviciu vor fi lipsite de conflicte atât timp cât piloții respectă instrucțiunile c. În plus față de un serviciu de bază, controlerul oferă informații specifice privind traficul derivat din supraveghere 128 / 186 COM_35. Eliberările condiționate sunt utilizate numai pe o pistă activă atunci când: d. Mai multe aeronave aterizează c. Aeronava sau vehiculele în cauză sunt vizibile pentru controlor și pilot. Jocul se referă la o singură mișcare a. Este foarte ocupata și este CAVOK b. Aeronava dorește să traverseze pista activă și este in siguranta 129 / 186 COM_34. Care dintre următoarele este un exemplu de autorizare condiționată? b. YR-5146 aliniază după aterizare PA28 c. YR-5146 decolează la discreția dvs. d. YR-5146 raporteaza numar final 2 a. YR-5146 dupa aterizărea PA28 aprobati intrarea 130 / 186 COM_186. Un ATIS este valabil pentru: 45 de minute. 30 minute. 10 minute. 60 de minute. 131 / 186 COM_163. Având în vedere o vizibilitate de 12 km, care este modul corect de a transmite această vizibilitate? Doisprezece kilometri. Unu-zero kilometri. Unu-doi kilometri. Unu-zero kilometri sau mai mult. 132 / 186 COM_62. Un apel de pericol trebuie să fie precedat de prefixul: a. PAN PAN sau MAYDAY transmis de două ori d. PAN PAN transmis de trei ori b. MAYDAY transmis o singură dată c. MAYDAY transmis de trei ori 133 / 186 COM_70. După ce stabiliți o comunicare bidirecțională și vi se cere să „transmiteti mesajul”, piloții care necesită un LARS ar trebui să treacă: d. Indicativ de apel A / C, poziția actuală, următorul punct de intoarcere, altitudine c. Indicativ de apel A / C și tip, punctul de plecare și destinație, poziția actuală, altitudine, cerere sau intenție a. Indicativ de apel A / C, altitudine, poziție, plecare și destinație, POB b. Tipul aeronavei, intenția, plecarea și destinația, ruta, POB 134 / 186 COM_158. Care este modul corect de recunoaștere a instrucțiunii „Squawk 6721, contactati Bucharest Info pe frecventa 121.405”? Roger Wilco Squawk 6721, wilco Squawk 6721, 121,405 135 / 186 COM_100. Prefixul „student” este următorul: c. Atentionati operatorii și alți utilizatori ai spațiului aerian cu privire la efectuarea unui test de zbor b. Atentionati operatorii și alți utilizatori ai spațiului aerian despre studenții piloți care zboară solo a. Atentionati operatorii cu privire la zborurile care operează în scopul instruirii în zbor d. Atentionati utilizatorii spațiului aerian atunci când are loc un prim solo 136 / 186 COM_96. LARS este un serviciu de supraveghere ATS disponibil pentru a asista piloții care zboară în afara spațiului aerian controlat. Acesta este furnizat până la și include FL în mod normal la ... nm de unitatea nominalizată. Serviciul oferit va fi ………..sau……….: b. FL 95 40 nm. Serviciu procedural, serviciu de eliminare a conflictelor c. FL 95, 30 nm. Serviciu de trafic, serviciu de eliminare a conflictelor d. FL 85, 40 nm. Serviciu de bază, serviciu de trafic a. FL 85, 30 nm. Serviciu de trafic, Serviciu procedural 137 / 186 COM_93. La auzul unui mesaj de pericol, pilotul ar trebui: b. Sa mentina tacerea radio a. Sa incerce imediat sa reia mesajul d. Sa solicite o modificare a frecventei de la ATC c. Sa schimbe frecventa 138 / 186 COM_147. Care este modul corect de utilizare a indicativului de apel al aeronavei la primul contact? Folosind numai primele trei caractere Folosind toate caracterele Folosind doar ultimele două caractere Folosind numai primele două caractere 139 / 186 COM_131. Timpii sunt transmisi ca timp standard. UTC. fus orar ora. ora locala. 140 / 186 COM_98. Stările de urgență sunt: d. Mayday si pericol c. Pericol si urgenta b. Dificultate si Urgenta a. Mayday si pan pan 141 / 186 COM_132. Dacă există vreo ambiguitate, un timp de 1620 trebuie transmis ca doi zero. o mie sase sute doi zero unu șase doi zero. șaisprezece douăzeci. 142 / 186 COM_37. Prefixarea indicativului de apel „STUDENT” indică: d. Un pilot student care necesită asistență suplimentară b. Un pilot student care este pierdut a. Zboruri de antrenament c. Un pilot student care zboară singur (solo) 143 / 186 COM_146. În ce caz este permis pilotului să abrevieze indicativul de apel al aeronavei sale? După ce a trecut primul punct de raportare Dacă circulația este redusă în circuitul de trafic După ce stația de la sol a folosit abrevierea În spațiul aerian controlat 144 / 186 COM_24. ATC vă întreabă „sunteți capabil să mențineți VMC?” un răspuns corect ar conține sintagma: d. Da sau nu c. Afirmativ sau negativ b. ROGER a. WILCO 145 / 186 COM_82. In caz de urgenta la ce cod ar trebui sa fie setat transponderul? d. 7700 b. 7500 a. 7000 c. 7600 146 / 186 COM_167. Ce facilitate de navigație poate fi utilizată pentru difuzarea ATIS? VOR GPS DME NDB 147 / 186 COM_115. Ce înseamnă abrevierea „QTE”? Directia magnetica către stație Directia adevarata catre stație Directia adevarata dinspre stație Directia magnetica dinspre stație 148 / 186 COM_140. Ce frază trebuie utilizată atunci când un pilot dorește ca turnul să știe că este pregătit pentru decolare? Gata pentru pornire Solicit decolarea Gata Gata de plecare 149 / 186 COM_185. Care este viteza aproximativă de propagare a undelor electromagnetice? 123000 km / s 123000 m / s 300000 km / s 300000 m / s 150 / 186 COM_3. Cuvântul „Roger” are semnificația: c. Voi respecta mesajul d. Am primit ultima transmisie a. Înțeleg ultima ta transmisie b. Primit și înțeles 151 / 186 COM_153. Ce indică o audibilitate de 5? Transmisia este audibilă Transmisia este audibilă, dar cu dificultate Transmisia este perfect audibilă Transmisia este audibilă din când în când 152 / 186 COM_19. Atunci când se utilizează Safetycom, transmisiile se vor face numai la ………….nm de aerodromul de aterizare intenționat și nu deasupra ………..feet AAL sau a ……. feet peste înălțimea circuitului. c. 15 nm 2000 feet 1000 feet d. 15 nm 3000 feet 1000 feet b. 10 nm 2000 feet 1000 feet a. 10 nm 3000 feet 1000 feet 153 / 186 COM_89. Instrucțiunea „SQUAWK ALTITUDE” înseamnă: b. Setați transponderul în standby (pauza) c. Setați transponderul pe ON d. Setați transponderul pe ALT a. Apăsați butonul IDENT 154 / 186 COM_83. O stație terestră care folosește sufixul „Radio” sau „Informații” nu va folosi expresia: a. Liber c. Transmite mesajul tau d. Negativ b. Raportez 155 / 186 COM_50. După prefixul MAYDAY și indicativul de apel al stației adresate, secvența corectă pentru conținutul ulterior al unui mesaj de primejdie este: a. Indicativul de apel al aeronavei, tipul, natura situației de urgență și poziția b. Indicativul de apel al aeronavei, tipul, natura urgenței și intenția comandantului c. Poziția, POB, indicativul de apel al aeronavei, tipul și natura situației de urgență d. Indicativul de apel al aeronavei, tipul, natura situației de urgență și POB 156 / 186 COM_23. Ora 0734 este transmisă prin radiotelefonie ca: d. Minutul trei patru a. Zero sapte trei patru UTC c. Zero sapte trei patru, sau trei patru b. Sapte treizeci si patru, sau treizeci si patru 157 / 186 COM_152. Ce indică o audibilitate de 3? Transmisia este audibilă din când în când Transmisia este audibilă Transmisia este audibilă, dar cu dificultate Transmisia este perfect audibilă 158 / 186 COM_138. Ce expresie folosește un pilot dacă o transmisie trebuie să răspundă cu „da”? Roger Confirm da Afirmativ 159 / 186 COM_29. Piloții care solicită o trecere MATZ ar trebui să transmită următoarele informații când li se solicită acest lucru de către operatorul militar: b. Indicativ de apel A / C, poziția actuală, următorul punct de virare, altitudine d. Indicativul de apel A/C și tipul acestuia, punctul de plecare și destinația, poziția actuală, altitudinea, cererea sau intenția c. Indicativ de apel A / C, altitudine, poziție, plecare și destinație, POB a. Tipul aeronavei, intenția, plecarea și destinația, ruta, POB 160 / 186 COM_53. Formatul corect pentru o autorizare condiționată este: c. Indicativ de apel, instrucțiuni, identificarea subiectului conditionarii, conditia d. Indicativul de apel, conditia, identificarea subiectului conditionarii, reiterarea conditionarii a. Indicativ de apel, condiție, instrucțiune, identificarea subiectului conditionarii b. Indicativ de apel, identificarea subiectului conditionarii, conditia, instrucțiunii 161 / 186 COM_17. Precizia unei directii VDF de clasa A este: a. ± 2 ° c. ± 10 ° d. ± 15 ° b. ± 5 ° 162 / 186 COM_78. Un QNH de 981 hectopascali este transmis ca: a. QNH nouă opt unu c. QNH nouă opt unu hectopascali d. Nouă opt unu b. Presiunea nouă opt unu 163 / 186 COM_133. Care este sensul sintagmei „Roger”? A fost făcută o eroare în această transmisie. Versiunea corectă este … Am primit ultima dvs transmisie Se acordă permisiunea pentru acțiunea propusă Înțeleg mesajul dvs. și îl voi respecta 164 / 186 COM_148. Care este modul corect de stabilire a comunicațiilor radio între YR-5146 și Turnul Clinceni? Turnul Clinceni terminat Turnul Clinceni cu YR-5146 YR-5146 sună la Turnul Clinceni Turnul de la YR-5146 165 / 186 COM_124. Care dintre următoarele mesaje are cea mai mare prioritate? Vânt 300 de grade, 5 noduri Solicitați QDM QNH 1013 Vireaza la stanga 166 / 186 COM_137. Care expresie este folosită de un pilot când vrea să zboare prin spațiul aerian controlat? As vrea Vreau Solicit Aplic 167 / 186 COM_129. O frecvență de 119.500 MHz este transmisă corect ca unu unu noua mii punct cinci zero. unu unu noua punct cinci zero. unu unu noua punct cinci. unu unu noua punct cinci zero zero. 168 / 186 COM_67. Un serviciu de informații de zbor la un aerodrom oferă: b. Informații pentru aeronave din cadrul ATZ d. Controlul aeronavelor în ATZ a. Instrucțiuni pentru aeronave din cadrul ATZ c. Informații pentru aeronave aflate la 15 nm de aerodrom 169 / 186 COM_97. Auzi un apel de pericol pe frecvența pe care lucrezi, totuși rămâne neacceptată de ATSU. Ce măsuri ar trebui să întreprindeți? b. Repetați mesajul exact așa cum ați auzit și așteptați ca ATSU să vă sfătuiască ce trebuie să faceți d. Rămâneți tăcut, dar continuați să monitorizați frecvența a. Squawk 7700, treceți la 121,5 MHz și repetați mesajul exact așa cum ați auzit c. Transmiteți mesajul de urgență pe frecvența utilizată în prezent, clarificând faptul că nu sunteți dvs. întâmpinând dificultăți 170 / 186 COM_166. Ce informații sunt difuzate pe o frecvență VOLMET? Informații meteorologice Informații de navigație NOTAMS Informatie curenta 171 / 186 COM_7. Pericolul este definit ca o conditie: c. De pericol grav și / sau iminent și care necesită asistență imediată d. În ceea ce privește siguranța unei aeronave sau a unei persoane la bord sau la vedere, și de a nu necesita asistenta imediata a. În cazul în care pilotul consideră că aeronava are o urgență b. În ceea ce privește siguranța unei aeronave sau a unui alt vehicul 172 / 186 COM_18. O autorizație specială VFR permite unui pilot să: d. Sa intre intr-o zona de control fara aprobare a. Sa zboare in conditii meteorologice minime c. Sa zboare intr-o zona de control in circumstante care necesita in mod normal o autorizatie IFR b. Sa treaca o linie aeriana fara a avea nevoie de un IR valid 173 / 186 COM_135. Ce sens are expresia „Aprob”? Înțeleg mesajul dvs. și îl voi respecta A fost făcută o eroare în această transmisie. Versiunea corectă este … Se acordă permisiunea pentru acțiunea propusă Am primit ultima dvs transmisie 174 / 186 COM_33. Serviciile de trafic aerian disponibile în afara spațiului aerian controlat sunt: d. Serviciu de bază, serviciu de trafic radar, serviciu de eliminare a conflictelor și serviciu de control al radarului a. Serviciul de informații despre zbor, serviciul de bază, serviciul procedural și serviciul de trafic c. Servicii de bază, servicii de trafic, serviciul de eliminare a conflictelor și servicii procedurale b. Serviciul de bază, serviciul de informații despre trafic, serviciul de informații radar și serviciul procedural 175 / 186 COM_58. Primiți un serviciu de trafic și vi s-a solicitat să vă raportați directia. Ați făcut-o de două ori și apoi auziți: „Răspunsul YR-5146 nu a fost primit dacă auziti BUCHAREST INFO, virați la stânga îndreptându-vă spre 120 de grade, emit din nou: virați la stânga îndreptându-vă spre 120 de grade”. Ce s-ar fi putut întâmpla: a. Aveti o defectiune a receptorului d. Aveti o defectiune a emitatorului b. Sunteti infara razei de actiune c. Controlerul nu a fost atent 176 / 186 COM_118. Ce cod Q este utilizat pentru directia originala catre (TO) stație? QDR QDM QUJ QTE 177 / 186 COM_85.Cuvântul sau expresia folosită pentru a indica faptul că ați primit un mesaj ATC și că îl veți respecta este: b. Afirmativ d. Wilco a. Roger c. Da 178 / 186 COM_157. Care este modul corect de recunoaștere a instrucțiunii „Următorul raport PAH”? Raportați PAH Wilco Roger Pozitiv 179 / 186 COM_114. Ce înseamnă abrevierea „QUJ”? Directia adevarata dinspre stație Directia magnetica către stație Directia adevarata catre stație Directia magnetica dinspre stație 180 / 186 COM_45. Lizibilitate 4 inseamna: b. Ilizibil c. Lizibil a. Perfect lizibil d. Lizibil din cand in cand 181 / 186 COM_141. Ce frază este folosită de un pilot pentru a informa turnul despre o ratare? Trag în sus Apropierea a fost anulată Ratez/ratare Fără aterizare 182 / 186 COM_176. Care frază trebuie repetată de trei ori înainte de a transmite un mesaj de urgență? Ajutor Pan Pan Mayday Urgent 183 / 186 COM_27. Un apel de pericol este precedat de cuvântul rostit „MAYDAY”, care este transmis: b. De trei ori a. O singura data d. De patru ori c. De doua ori 184 / 186 COM_125. Care este modul corect de transmitere a indicativului de apel HB-YKM? Home Bravo Yankee Kilo Mikro Hotel Bravo Yankee Kilo Mike Hotel Bravo Yuliett Kilo Mikro Home Bravo Yuliett Kilo Mike 185 / 186 COM_61. Ora 2150 este transmisă prin radiotelefonie ca: b. Douazeci si unu cincizeci c. Doi unu cincizeci d. Zece fara zece a. Doi unu cinci zero, sau cinci zero 186 / 186 COM_49. Dacă sunteți la o inălțime de 2500 de feet, ce setare a presiunii ar trebui utilizată? a. ONE c. OFF b. ONH d. OFE Your score is 0% Restart quiz