Navigație 0% 0 votes, 0 avg 35 Ikarus Flight School Navigație IKARUS FLIGHT SCHOOL 1 / 213 NAV_8. Zburați și mențineți o poziție de 020 ° C cu 5 ° deviere la dreapta. Din cardul busolei știți că abaterea este de 3 ° E, variația magnetică în zonă este de 4 ° W. Care este adevărata direcție a aeronavei? b) 026 ° T d) 014 ° T a) 019 ° T c) 024 ° T 2 / 213 NAV_210. Ce altitudine este transmisă de transponder în modul C? Altitudine QNH Altitudine de presiune Altitudinea QFE Altitudine radio 3 / 213 NAV_80. Ce formă geometrică aproximativă descrie cel mai bine forma Pământului pentru sistemele de navigație? Sferă perfectă Sferă de formă ecliptică Placă plană Elipsoid 4 / 213 NAV_193. Când emițătorul și receptorul se deplasează unul către celălalt ... frecvența variază, dar lungimea de undă rămâne constantă. frecvența percepută scade. frecvența percepută este egală cu frecvența transmisă. frecvența percepută crește. 5 / 213 NAV_117. Care dintre elementele de pe lista de verificare atașată sunt legate de citirea directă a busolei?; A se vedea anexa (NAV-004) (1,00 P.) Anexa 2 „Instrumente de întoarcere” și „Întrerupător de circuit” Numai "Instrumente de întoarcere" „Gyro” și „Întrerupător de circuit” „Gyro” și „Instrumente de întoarcere” 6 / 213 NAV_46. Cu Soarele în vest, momentul în care partea superioară a Soarelui atinge orizontul este cunoscută ca: b. Răsărit a. Amurgul civil d. Apus c. Zori 7 / 213 NAV_7. O proiecție „Lambert” este utilizată cel mai bine pentru acoperirea: b) Regiunilor polare c) Zonelor aflate la 10 ° nord sau sud de ecuator d) Zonelor cu o mare întindere nord / sud a) Latitudini medii 8 / 213 NAV_28. Zburați și mențineți un traiectorie adevărată de 255° T cu 7° la dreapta. Variația magnetică din zonă este de 6° E, iar de pe cardul busolei știți că abaterea este de 2° V. ; Care este direcția busolei avionului? d) 244° C c) 252° C b) 248° T a) 248° C 9 / 213 NAV_124. Care este radialul de la VOR Brünkendorf (BKD) (53° 02? N, 011° 33? E) la Pritzwalk (EDBU) (53° 11'N, 12° 11'E)?; A se vedea anexa (NAV-031) ; Anexa 3 204° 248° 068° 024° 10 / 213 NAV_131. Se dau:; Traseu adevărat de la A la B: 250°. Distanța la sol: 210 NM. TAS: 130 kt.; Componenta vântului frontal: 15 kt.; Ora estimată de plecare (ETD): 0915 UTC.; Ora estimată a sosirii (ETA) este ... 1052 UTC. 1115 UTC. 1005 UTC. 1105 UTC. 11 / 213 NAV_14. Peste punctul aerian A conținutul de combustibil este de 22 USG(Us Gallons). 27 de minute mai târziu, peste punctul B, conținutul de combustibil este de 17 USG. Destinația dvs., C, este la 55 de minute distanță. Presupunând că debitul de combustibil rămâne constant și o greutate specifică (Sp. G) de 0,72, cât de mult combustibil va rămâne, în kg, când va fi peste punctul C? a) 6,8 kg c) 18,6 kg b) 10,2 kg d) 4,1 kg 12 / 213 NAV_91. Să presupunem două puncte arbitrare A și B pe aceeași paralelă de latitudine, dar nu pe ecuator. Punctul A este situat la 010° E și punctul B la 020° E.; Distanța dintre A și B este întotdeauna ... sub 600 NM. peste 600 NM. mai puțin de 300 NM. mai mult de 300 NM. 13 / 213 NAV_76. Aeronava dvs. menține un TAS de 110 noduri și ajunge la punctul de întoarcere A la 0812 UTC. Punctul de întoarcere B este la 83 nm distanță folosind o traiectorie de 180° T. Calculați-vă ETA la B folosind un vânt prognozat de 150/40 kt. b. 0907 UTC c. 0846 UTC d. 0857 UTC a. 0919 UTC 14 / 213 NAV_97. Cu Ora Central Europeană (CET) dată ca UTC + 1, ce oră UTC corespunde cu 1700 CET? 1500 UTC. 1600 UTC. 1700 UTC. 1800 UTC. 15 / 213 NAV_152. Se dau: ; Curs adevărat: 270°. TAS: 100 kt.; Vânt: 090° / 25 kt. Distanță: 100 NM.; Timpul de zbor este egal cu … 84 Min. 37 Min. 62 Min. 48 Min. 16 / 213 NAV_141. Un avion zboară la aFL 75 cu o temperatură a aerului exterior (OAT) de -9° C. Altitudinea QNH este de 6500 ft. Altitudinea adevărată este egală cu … 6500 ft. 6250 ft. 7000 ft. 6750 ft. 17 / 213 NAV_204. Utilizând radarul primar la sol, direcția avionului în raport cu antena este determinată de ... măsurarea timpului. schimbarea frecvenței impulsului recepționat. intervalul de perechi de impulsuri. orientarea antenei. 18 / 213 NAV_108. Se dau:; TC: 183°; WCA: + 011°; MH: 198°; CH: 200°; Care sunt VAR și DEV? VAR: 004° E. DEV: -002°. VAR: 004° W. DEV: + 002°. VAR: 004° E. DEV: + 002°. VAR: 004° W. DEV: -002°. 19 / 213 NAV_109. Unde atinge înclinația cea mai mică valoare? La polii geografici La polii magnetici La ecuatorul magnetic La ecuatorul geografic 20 / 213 NAV_187. Pilotul vrea să meargă direct spre baliză. Vântul este calm. Pilotul ar trebui să urmeze un QDM de …; Vezi figura (NAV-019) Anexa 6 260°. 230°. 080°. 200°. 21 / 213 NAV_44. O aeronavă urmărește un NDB menținând o directie de 040 cu 9° deriva a portului.; Ce direcție ar trebui să indice indicatorul relativ al direcției (RBI)? d. 171° relativ c. 031° relativ b. 180° relativ a. 189° relativ 22 / 213 NAV_206. Echipamentul de la bord al radarului de supraveghere secundar (SSR) se numește ... transponder. indicator de curs. decodor. interogator. 23 / 213 NAV_201. Echipamentul de măsurare a distanței (DME) determină distanța pe baza principiului … Măsurare cu laser. Compararea fazelor. Doppler. măsurarea timpului. 24 / 213 NAV_196. O radială VOR corespunde ... QTE. QDR. QDM. QUJ. 25 / 213 NAV_72. Rezervoarele de combustibil de pe o aeronavă conțin 40 de litri, cu un debit de combustibil de 9 USG pe oră, cât va dura până la evacuarea completă a rezervoarelor? d. 44 minute c. 2 ore 16 minute a. 1 oră 52 minute b. 1 oră 10 minute 26 / 213 NAV_54. O aeronavă zboară la o viteză a aerului indicată (IAS) de 120 de noduri la FL 80. OAT este cu 11° C mai mare decât ISA, care este viteza reală a aeronavei (TAS)? Ignorați erorile de poziție și instrument. c. 115 kt a. 133 kt d. 144 kt b. 138 kt 27 / 213 NAV_60. O aeronavă se îndepărtează de un NDB menținând o dierctie de 300° cu 5° de derivație la tribord. Ce direcție ar trebui să indice indicatorul relativ al direcției (RBI)? a. 185° relativ b. 180° relativ d. 300° relativ c. 175° relativ 28 / 213 NAV_82. Cea mai scurtă distanță între două puncte de pe Pământ este reprezentată de o parte din ... o paralelă de latitudine. o linie rombică. un cerc mare. un cerc mic. 29 / 213 NAV_102. Unghiul dintre cursul real și traiectoria reală se numește ... deviație. înclinație. WCA. variație. 30 / 213 NAV_185. În ce bandă de frecvență transmit balizele nedirecționale (NDB)? Frecvență foarte înaltă (VHF) Frecvență joasă (LF) și frecvență medie (MF) Frecvență foarte joasă (VLF) și frecvență joasă (LF) Frecvență înaltă (HF) 31 / 213 NAV_197. Deviația completă a indicatorului de deviație a cursului (CDI) înseamnă că aeronava este situată cel puțin ... 10° lângă cursul selectat. 2 MN lângă cursul selectat. 2° lângă cursul selectat. 10 NM lângă cursul selectat. 32 / 213 NAV_172. Se dau:; QDM: 248° VAR: 10° W; QTE este … 258°. 058°. 078°. 238°. 33 / 213 NAV_208. Codul transponderului în caz de interventie ilicita este ... 7700 7600 7500 7000 34 / 213 NAV_186. Un pilot vrea să se apropie de un NDB pe QDM 090°. Aeronava zboară timp de aproximativ 5 minute cu o direcție magnetică (MH) de 095° și indicația RBI de 355°. După 6 minute, RBI indică 358°. ; Care afirmație este corectă? Componenta vântului transversal a crescut; pilotul trebuie să scadă MH Componenta vântului transversal a scăzut; pilotul trebuie să crească MH Componenta vântului transversal a crescut; pilotul trebuie să crească MH Componenta vântului transversal a scăzut; pilotul trebuie să scadă MH 35 / 213 NAV_164. Undele radio în intervalul LF și MF (de exemplu, NDB) se deplasează ca ... undă sol/suprafață. Unde in aer si unde de suprafata/la sol unde spațiale (cvasi-optice). Unde in aer 36 / 213 NAV_207. Care este diferența dintre radarul primar și cel secundar? Radarul primar este afișat pe ecranul computerului, radarul secundar este o bandă radar Impulsurile unui radar primar sunt modulate variabil în impulsuri, impulsurile unui radar secundar sunt modulate în amplitudine în mod static Impulsurile unui radar primar sunt reflectate de suprafața aeronavei, impulsurile unui sistem radar secundar primesc răspuns de un transponder Impulsurile unui radar primar sunt modulate în amplitudine variabil, impulsurile unui radar secundar sunt modulate în mod static 37 / 213 NAV_119. Dispozitivele electronice de la bordul unui avion au influență asupra ... orizontului artificial. coordonatorului de viraj. indicatorului de viteză in aer. busolei cu citire directa. 38 / 213 NAV_69. Unghiul dintre câmpul magnetic al Pământului și orizontală este denumit: c. Alunecare (sau „z”) b. Variație d. Scufundare (sau “z") a. Deviație 39 / 213 NAV_143. O aeronavă zboară la o altitudine de presiune de 7000 de picioare, cu o temperatură a aerului exterior (OAT) de + 11° C. Altitudinea QNH este de 6500 ft.; Altitudinea adevărată este egală cu … 6500 ft. 6750 ft. 6250 ft. 7000 ft. 40 / 213 NAV_56. Având în vedere următoarele detalii, calculați viteza vântului: b. 010/20 a. 260/18 c. 060/20 d. 040/18 41 / 213 NAV_89. Care este distanța dintre cele două paralele de longitudine 150° E și 151° E de-a lungul ecuatorului? 60 NM 111 NM 60 km 1 NM 42 / 213 NAV_155. Distanța de la „A” la „B” este de 120 NM. La o distanță de 55 NM de „A” pilotul realizează o abatere de 7 NM spre dreapta.; Ce schimbare aproximativă de curs trebuie făcută pentru a ajunge direct la „B”? 8° stânga 6° stânga 14° stânga 15° stânga 43 / 213 NAV_182. Un pilot primește un QDR de 315° de la stația de sol VDF.; Unde se află aeronava în raport cu stația de la sol? Sud-Est Sud-Vest Nord-Est Nord-Vest 44 / 213 NAV_188. Care este diferența dintre un far de localizare și un far nedirecțional (NDB)? Farurile de localizare transmit mai precis Farurile de localizare au o gamă mai mică decât NDB-urile Farurile de localizare transmit numai la cerere Farurile de localizare au o gamă mai mare decât NDB-urile 45 / 213 NAV_136. Care este timpul de zbor necesar pentru o distanță de 236 NM cu o viteză la sol de 134 kt? 1:34 h 0:46 h 0:34 h 1:46 h 46 / 213 NAV_174. Se dau:; QDR: 152° VAR: 5° V DEV: 5° E; QUJ este egal cu … 317°. 332°. 147°. 327°. 47 / 213 NAV_15. O aeronavă zboară la o viteză a aerului indicată (IAS) de 130 de noduri la FL 100. OAT este de + 10 ° C, care este viteza reală a aeronavei (TAS)? Ignorați erorile de poziție și instrument. c) 162 kt b) 134 kt a) 150 kt d) 156 kt 48 / 213 NAV_148. O aeronavă urmează un curs real (TC) de 220° la un TAS constant de 220 kt. ; Vectorul vântului este de 270° / 50 kt. ; Viteza la sol (GS) este egală cu … 170 kt. 255 kt. 135 kt. 185 kt. 49 / 213 NAV_142. Care este distanța de la Neustadt (EDAN) (53° 22'N, 011° 37'E) la Uelzen (EDVU) (52° 59? N, 10° 28? E)? A se vedea anexa (NAV-031) Anexa 3 78 NM 46 km 46 NM 78 km 50 / 213 NAV_151. Se dau:; Curs adevărat: 270°. TAS: 100 kt.; Vânt: 090° / 25 kt. Distanță: 100 NM.; Viteza la sol (GS) este egală cu ... 131 kt. 117 kt. 120 kt. 125 kt. 51 / 213 NAV_167. Un senzor de direcție VHF (VDF) poate determina ... viteze de apropiere. intervale înclinate. cursuri adevărate. direcții magnetice. 52 / 213 NAV_79. Care afirmație este corectă în ceea ce privește axa polară a Pământului? Axa polară a Pământului traversează Polul Sud geografic și Polul Nord geografic și este perpendiculară pe planul ecuatorului Axa polară a Pământului traversează Polul Sud geografic și Polul Nord geografic și se află la un unghi de 23,5° față de planul ecuatorului Axa polară a Pământului traversează polul sud magnetic și Polul Nord magnetic și se află la un unghi de 66,5° față de planul ecuatorului Axa polară a Pământului traversează Polul Sud magnetic și Polul Nord magnetic și este perpendiculară pe planul ecuatorului 53 / 213 NAV_70. O aeronavă zboară între două puncte la o distanță de 140 nm, după 40 nm avionul se află la 2 nm la stânga traiectoriei. Pentru a direcționa aeronava direct către destinație, ce corecție este necesară? c. 4.2° la stânga a. 4.2° la dreapta d. 3° la stânga b. 3° la dreapta 54 / 213 NAV_160. Să presupunem vânt zero și o aeronavă care coboară de la 7500 ft la 1200 ft cu o viteză medie reală (TAS) în timpul coborârii de 105 kt. Rata de coborâre (ROD) este egală cu 800 ft / min.; Timpul scurs va fi ... 15 min. 6 min. 8 Min. 12 min. 55 / 213 NAV_62. Un QDM este: b. Direcția magnetică (în vânt zero) de direcționare pentru a ajunge la stația VDF c. Adevărata direcție a aeronavei din stația VDF a. Direcția magnetică a aeronavei de la stația VDF d. Adevărată direcție (în vânt zero) pentru a ajunge spre stația VDF 56 / 213 NAV_149. O aeronavă urmează un curs real (TC) de 040° la o viteză constantă reală (TAS) de 180 kt. Vectorul vântului este de 350° / 30 kt.; Viteza la sol (GS) este egală cu ... 159 kt. 168 kt. 172 kt. 155 kt. 57 / 213 NAV_195. Radialele VOR sunt definite pe baza principiului ... compararea pulsului a două semnale. compararea fazei a două semnale. compararea amplitudinii a două semnale. compararea frecvenței a două semnale. 58 / 213 NAV_48. Dacă o aeronavă zboară spre sud de-a lungul meridianului 045° V de la latitudine 37° N până la 21° 45’ S.; Ce distanță este parcursă în i) mile marine ii) mile statutare și iii) kilometri? a. i) 3.480 nm ii) 4.000 sm iii) 6.440 km c. i) 975 nm ii) 1.805 mc iii) 1.120 km d. i) 3.435 nm ii) 3.950 mc iii) 6.350 km b. i) 3.525 nm ii) 4.055 sm iii) 6.520 km 59 / 213 NAV_184. Ce echipament este necesar la bordul unei aeronave pentru a primi semnale de la un far nedirecțional (NDB)? Indicator de situație orizontală (HSI) Radar de supraveghere secundar (SSR) Căutare automată a direcției (ADF) Indicator de deviere a cursului (CDI) 60 / 213 NAV_194. Când emițătorul și receptorul se îndepărtează unul de celălalt ... frecvența percepută crește. frecvența percepută este egală cu frecvența transmisă. frecvența variază, dar lungimea de undă rămâne constantă. frecvența percepută scade. 61 / 213 NAV_153. O aeronavă urmează un curs real (TC) de 040° la o viteză constantă reală (TAS) de 180 kt. Vectorul vântului este de 350° / 30 kt.; Unghiul de corecție a vântului (WCA) este egal cu … 7° dreapta. 3° stânga. 7° stânga. 3° dreapta. 62 / 213 NAV_129. Pentru un zbor scurt de la A la B, pilotul extrage următoarele informații dintr-o diagramă aeronautică:; Cursul adevărat: 245°.; Variație magnetică: 7° W; Cursul magnetic (MC) este egal cu ... 245°. 238°. 007°. 252°. 63 / 213 NAV_4. Când zburați spre un VOR pe 125 radial, pentru a obține indicații CDI (indicatii de deviere de la curs) în sensul corect, OBS ar trebui să fie setat la: a) 125 ° cu o indicație DE LA d) 305 ° cu indicație DE LA c) 305 ° cu indicație CĂTRE b) 125 ° cu indicație CĂTRE 64 / 213 NAV_157. Care este sensul regulii 1:60? Decalaj lateral de 10 NM la 1° derivă după 60 NM Decalaj lateral de 6 NM la 1° derivă după 10 NM Decalaj lateral de 60 NM la 1° derivă după 1 NM Decalaj lateral 1 NM la 1° derivă după 60 NM 65 / 213 NAV_100. Se dau:; WCA: -012°; TH: 125°; MC: 139°; DEV: 002° ; Care sunt: TC, MH și CH? TC: 137°. MH: 127°. CH: 125°. TC: 113°. MH: 127°. CH: 129°. TC: 113°. MH: 139°. CH: 129°. TC: 137°. MH: 139°. CH: 125°. 66 / 213 NAV_127. Care este distanța de la VOR Brünkendorf (BKD) (53° 02? N, 011° 33? E) până la Pritzwalk (EDBU) (53° 11'N, 12° 11'E)?; Vezi anexa (NAV-031) (1,00 P.) Anexa 3 42 km 24 NM 42 NM 24 km 67 / 213 NAV_23. Precizia unui VDF poate fi redusă de: c. Efectul de coastă d. Erorile de loc si de propagare a. Efectul de noapte b. Furtuni 68 / 213 NAV_27. Răsăritul soarelui este când: a) Partea superioară al Soarelui pare să atingă orizontul d) Partea superioară al Soarelui este la 6 ° deasupra orizontului b) Partea inferioară al Soarelui pare să atingă orizontul c) Partea superioară al Soarelui este la 6 ° sub orizont 69 / 213 NAV_25. În ceea ce privește ilustrația de mai jos, care dintre următoarele afirmații este corectă? b) „B” este o întoarcere radar primară și secundară d) „B” este o întoarcere principală, informațiile secundare sunt furnizate pe un ecran separat c) „C” este o întoarcere radar primară și secundară cu informații despre altitudine a) „A” este o întoarcere radar primară 70 / 213 NAV_171. Se dau:; QDR: 022° VAR: 10° E ; QTE este egal cu ... 202°. 032°. 052°. 212°. 71 / 213 NAV_162. Ce ajutor de navigație radio poate fi primit cu antena atașată? Vezi figura (NAV-017) ; Anexa 5 VDF NDB DME VOR 72 / 213 NAV_116. 5500 m egal ... 10000 ft. 18000 ft. 7500 ft. 30000 ft. 73 / 213 NAV_57. Aeronava dvs. menține un TAS de 121 de noduri și ajunge la punctul de întoarcere A la ; 1826 UTC. Punctul de întoarcere B este la 48 nm distanță folosind o traiectorie de 140° T. Calculați-vă ETA la B folosind un vânt prognozat de 200/20 kt. c. 1841 UTC d. 1850 UTC a. 1848 UTC b. 1857 UTC 74 / 213 NAV_191. Degradarea în intervalul de frecvență LF/MF are loc în principal ... după-amiaza târziu. în timpul nopții. la amiază. în timpul zilei. 75 / 213 NAV_154. Se dau:; Curs adevărat: 120°. TAS: 120 kt.; Vânt: 150° / 12 kt.; WCA este egal cu ... 6° spre stânga. 3° spre dreapta. 6° spre dreapta. 3° spre stânga. 76 / 213 NAV_59 Zborati spre un VOR pe radial 255. Pentru a obține indicații CDI în sensul corect, OBS ar trebui să fie setat la: b. 255° cu indicație FROM (DE LA) c. 255° cu indicație TO (CĂTRE) a. 075° cu indicație TO (CĂTRE) d. 075° cu indicație FROM (DE LA) 77 / 213 NAV_21. O direcție VDF de clasa B este precisă pentru: b. ± 2 ° d. ± 8 ° c. ± 10 ° a. ± 5 ° 78 / 213 NAV_122. Care sunt proprietățile unei diagrame conformale Lambert? Cercurile mari sunt descrise ca linii drepte, iar graficul este o proiecție cu suprafață egală Liniile rombice sunt reprezentate ca linii drepte și graficul este conform Graficul este conform și aproape fidel la scală Graficul este conform și o proiecție cu suprafață egală 79 / 213 NAV_175. Se dau:; QTE: 203° VAR: 10° E; QDR este egal cu ... 023°. 013°. 193°. 213°. 80 / 213 NAV_87. Ce distanță corespunde diferenței de un grad în latitudine de-a lungul oricărui grad de longitudine? 1 NM 60 NM 60 km 30 NM 81 / 213 NAV_180. Termenul QTE înseamnă ... relevment magnetic de la stație la aeronavă. relevment adevărat de la aeronavă la statie. relevment magnetic de la aeronavă la stație. relevment adevărat de la stație la aeronavă. 82 / 213 NAV_99. Termenul „amurg civil” este definit ca ... perioada de timp înainte de răsăritul soarelui sau după apusul soarelui, unde punctul mediu al discului solar este cu 6 grade sau mai jos de orizontul real. perioada de timp înainte de răsăritul soarelui sau după apusul soarelui, unde punctul mediu al discului solar este cu 6 grade sau mai jos de orizontul aparent. perioada de timp înainte de răsăritul soarelui sau după apusul soarelui, unde punctul mediu al discului solar este cu 12 grade sau mai jos de orizontul aparent. perioada de timp înainte de răsăritul soarelui sau după apusul soarelui, unde punctul mediu al discului solar este cu 12 grade sau mai jos de orizontul real. 83 / 213 NAV_135. Un avion parcurge 110 NM în 01:25.; Viteza la sol (GS) este egală cu … 160 km / h. 78 kt. 120 km / h. 86 kt. 84 / 213 NAV_31. Echipamentele asociate radarului de supraveghere secundară (SSR) sunt: d) Un transponder la sol și SPI la sol c) Un transponder în aer și DME la sol a) Un transponder la sol și DME în aer b) Un transponder în aer și PPI la sol 85 / 213 NAV_19. Destinația dvs. este la 80 nm distanță, trebuie să ajungeți în cel puțin 50 de minute. Dacă zburați la FL 50 și OAT este - 10 ° C. Care este CAS-ul minim calibrat al vitezei aerului necesar pentru a ajunge la ora dorită?; Să presupunem ca nu exista nicio componentă a vântului de cap sau coadă. a) 96 kt b) 89 kt c) 91 kt d) 102 kt 86 / 213 NAV_24. Cum poate fi mărită raza radarului primar? a) Prin creșterea ratei de rotație a capului radar c) Prin localizarea capului radarului la o altitudine deasupra obstacolelor înconjurătoare d) Prin reducerea lățimii antenei capului radar care va produce un fascicul lung și îngust b) Prin mărirea lățimii antenei capului radar care va produce un fascicul lung și îngust 87 / 213 NAV_35. O aeronavă zboară la o viteză a aerului indicată (IAS) de 110 noduri la FL 40. OAT este -5 ° C, care este viteza reală a aeronavei (TAS)? Ignorați erorile de poziție și instrument. b) 114 kt c) 240 kt d) 109 kt a) 117 kt 88 / 213 NAV_140. Care este adevăratul curs (TC) de la Uelzen (EDVU) (52° 59? N, 10° 28? E) până la Neustadt (EDAN) (53° 22’N, 011° 37’E)?; A se vedea anexa (NAV-031) Anexa 3 061° 241° 235° 055° 89 / 213 NAV_93. Care este diferența de timp când soarele se mișcă cu 10° longitudine? 0:30 h 0:40 h 0:04 h 1:00 h 90 / 213 NAV_130. O aeronavă zboară cu o viteză indicată (IAS) de 150 kt la 8000 ft MSL. Conform regulii generale, viteza reală (TAS) este egală cu ... 142 kt. 208 kt. 150 kt. 174 kt. 91 / 213 NAV_30. O busolă magnetică este cea mai precisă: a) La latitudini joase c) La latitudini mari d) La latitudini medii, în jur de 45° Nord sau Sud b) La 33° Nord sau Sud 92 / 213 NAV_105. Termenul „curs real” (TC) este definit ca ... unghiul dintre nordul magnetic și linia de curs. direcția dintr-un punct arbitrar de pe Pământ către polul magnetic magnetic. direcția dintr-un punct arbitrar de pe Pământ către Polul Nord geografic. unghiul dintre nordul adevărat și linia de curs. 93 / 213 NAV_101. Se dau:; TC: 179°; WCA: -12°; VAR: 004° E; DEV: + 002°; Care sunt MH și MC? MH: 167°. MC: 175 °. MH: 167°. MC: 161°. MH: 163°. MC: 175°. MH: 163°. ;MC: 161°. 94 / 213 NAV_165. Undele radio în intervalul VHF (de ex. VOR) se deplasează ca ... undă sol/suprafață. unde in aer undă spațială (cvasi-optică). unde in aer si unde de suprafata/la sol 95 / 213 NAV_198. Unde se află aeronava în raport cu VOR? A se vedea anexa (NAV-022) ; Anexa 7 Nord-Est Sud-Est Nord-Vest Sud-Vest 96 / 213 NAV_107. Se dau:; TC: 183°; WCA: + 011°; MH: 198°; CH: 200°; Ce sunt TH și DEV? TH: 194°. DEV: -002°. TH: 172°. DEV: -002°. TH: 194°. DEV: + 002°. TH: 172°, DEV: + 002°. 97 / 213 NAV_205. Ce informații instantanee pot fi obținute de la echipamentele radar terestre? Viteză aeriană (TAS) și distanță Distanța și direcția Viteză aeriană (TAS) și poziție Direcție și viteză aeriană (TAS) 98 / 213 NAV_49. Care dintre următoarele instrumente de navigație utilizează frecvențe în banda VHF? d. NDB, VOR și VDF a. DME și VOR c. GPS, NDB și VDF b. VOR și VDF 99 / 213 NAV_1. Un VOR este un radio de navigație ajutător care funcționează în ce bandă radio? b) LF d) VHF a) MF c) UHF 100 / 213 NAV_10. Care este semnificația următoarelor simboluri? d) i.VOR ii.TACAN iii. VOR / DME iv. NDB c) i.VOR ii. VOR / DME iii.TACAN iv. NDB b) i.VOR / DME ii.TACAN iii. NDB iv. VOR a) i.TACAN ii. VOR / DME iii. VOR iv. NDB 101 / 213 NAV_156. Un avion are o poziție de 090°. Distanța care trebuie parcursă este de 90 NM. După 45 NM, avionul se află la 4,5 NM nord de traseul de zbor planificat.; Care este direcția corectată pentru a ajunge direct la aerodromul de sosire? 6° spre dreapta 12° spre dreapta 9° spre dreapta 18° spre dreapta 102 / 213 NAV_114. Care sunt unitățile de bază oficiale pentru distanțele orizontale utilizate în navigația aeronautică și abrevierile lor? picioare (ft), inch (in) Mile nautice (NM), kilometri (km) Mile terestre (SM), mile maritime (NM) Yards (yd), metri (m) 103 / 213 NAV_36. Completați tabelul de mai jos. Din tabelul completat, care este poziția magnetică și durata pentru întreg segmentul? c. Poziție magnetică 296°; Durata 32 de minute d. Poziție magnetică 291°; Durata 42 de minute a. Poziție magnetică 291°; Durata 32 de minute b. Poziție magnetică 296°; Durata 42 de minute 104 / 213 NAV_126. Având în vedere următoarele informații, care este poziția aeronavei la direcția transversală?; VOR LRCV (53° 02? N, 011° 33? E): Radial 320°; A se vedea anexa (NAV-031) ; Anexa 3 52° 20'N, 10° 10'E 54° 40'N, 12° 50'E 52° 10'N, 10° 20'E 53° 20'N, 11° 10'E 105 / 213 NAV_213. Ce se înțelege prin termenul „navigație terestră”? Orientare prin citirea instrumentelor în timpul zborului vizual Orientare cu GPS în timpul zborului vizual Orientare cu ajutorul caracteristicilor solului în timpul zborului vizual Orientare cu ajutorul unui obiect ceresc sau la sol în timpul zborului vizual 106 / 213 NAV_125. Distanța dintre două aeroporturi este de 220 NM.; Pe o diagramă de navigație aeronautică, pilotul măsoară 40,7 cm pentru această distanță.; Scara graficului este ... 1: 1000000. 1: 500000. 1: 250000. 1: 2000000. 107 / 213 NAV_200. Intervalul unui VOR este afectat de ... Propagarea multicale a undei de sol. altitudinea emițătorului și a receptorului. interferență cu lumina zilei. Reflexia undelor in aer. 108 / 213 NAV_67. Dacă o aeronavă zboară spre nord de-a lungul unui meridian de la latitudinea 05° 30’ S până la 32° 30’ N. Ce distanță este parcursă în kilometri? c. 4.218 km b. 1.620 km d. 2.280 km a. 2.997 km 109 / 213 NAV_84. Care este diferența de latitudine dintre A (12° 53'30 "N) și B (07° 34'30" S)? 05,19° 05° 19'00 " 20,28° 20° 28'00 " 110 / 213 NAV_53. Peste punctul aerian A conținutul de combustibil este de 52 kg. 38 de minute mai târziu, peste punctul B, conținutul de combustibil este de 45 kg. Destinația dvs. , C, este la 1 oră și 14 minute.; Presupunând că debitul de combustibil rămâne constant și o greutate specifică (Sp. G) de 0,72, cât de mult combustibil va rămâne, în USG, deasupra punctului C? d. 11,5 USG b. 13,7 USG c. 22,4 USG a. 31,3 USG 111 / 213 NAV_212. Când utilizați un GPS pentru urmărirea către următorul punct de parcurs, o indicație de deviație este afișată de o bară verticală și puncte în stânga și în dreapta barei. ; Ce afirmație descrie interpretarea corectă a afișajului? Abaterea barei de la centru indică eroarea de cale ca distanță absolută în NM; scala pentru deviația completă depinde de modul de operare al GPS-ului. Abaterea barei de la centru indică eroarea de cale ca distanță absolută în NM; scala pentru deviația completă este + -10 NM. Abaterea barei de la centru indică eroarea de cale ca distanță unghiulară în grade; scala pentru deviația completă depinde de modul de operare al GPS-ului. Abaterea barei de la centru indică eroarea de cale ca distanță unghiulară în grade; scala pentru deviația completă este de + -10°. 112 / 213 NAV_110. Unghiul dintre nordul busolei și nordul magnetic se numește ... WCA. înclinație. deviație. variație. 113 / 213 NAV_144. O aeronavă zboară la o altitudine de presiune de 7000 de picioare, cu o temperatură a aerului exterior (OAT) de + 21° C. Altitudinea QNH este de 6500 ft.; Adevărata altitudine este egală cu … 6750 ft. 6500 ft. 7000 ft. 6250 ft. 114 / 213 NAV_34. Peste punctul aerian A conținutul de combustibil este de 17 USG. 19 minute mai târziu, peste punctul B, conținutul de combustibil este de 15 USG. Destinația dvs., C, este la 42 de minute distanță.; Presupunând că debitul de combustibil rămâne constant și o greutate specifică (Sp. G) de 0,72, cât de mult combustibil va rămâne, în lb, atunci când se regăsește peste punctul C? c) 10.5 lb b) 62.5 lb d) 75 lb a) 27 lb 115 / 213 NAV_92. Care este diferența de timp când soarele se mișcă cu 20° longitudine? 0:40 h 1:20 h 0:20 h 1:00 h 116 / 213 NAV_209. Codul transponderului în caz de defecțiune a comunicației radio este ... 7600 7500 7700 7000 117 / 213 NAV_64. Când utilizați o diagramă construită pe proiecția Lambert: d. Meridianele de longitudine sunt linii curbe, paralelele de latitudine sunt linii drepte c. Meridianele de longitudine sunt linii drepte, paralelele de latitudine sunt linii curbe concave către cel mai apropiat pol a. Meridianele de longitudine sunt linii drepte, paralelele de latitudine sunt linii curbe convexe spre cel mai apropiat pol b. Atât meridianele, cât și paralelele sunt linii drepte 118 / 213 NAV_176. Se dau:; QTE: 248° VAR: 10° W; QDR este egal cu … 078°. 258°. 068°. 238°. 119 / 213 NAV_133. Se dau:; Traseu adevărat de la A la B: 352 °. Distanța la sol: 100 NM. GS: 107 kt.; Ora estimată de plecare (ETD): 0933 UTC.; Ora estimată a sosirii (ETA) este … 1029 UTC. 1045 UTC. 1129 UTC. 1146 UTC. 120 / 213 NAV_39. Destinația dvs. este la 77 nm distanță, trebuie să ajungeți în cel puțin 42 de minute. Dacă zburați la FL 50 și OAT este de + 10 ° C? care este valoarea minimă CAS calibrată pentru a ajunge la ora dorită? Să nu presupunem nicio componentă de vânt de cap sau coadă. c) 101 kt b) 111 kt a) 91 kt d) 97 kt 121 / 213 NAV_74. Completați tabelul de mai jos. Din tabelul completat, care este poziția magnetică și durata pe segment? a. Poziție magnetică 223°; Durata 35 de minute d. Poziție magnetică 232°; Durata 22 de minute b. Poziție magnetică 231°; Durata 35 de minute c. Poziție magnetică 237°; Durata 21 de minute 122 / 213 NAV_111.Ce direcție corespunde „nordului busolei” (CN)? Unghiul dintre direcția aeronavei și nordul magnetic Direcția dintr-un punct arbitrar de pe Pământ către Polul Nord geografic Direcția spre care se aliniază busola cu citire directă datorita câmpurilor magnetice ale pământului și ale aeronavei Cea mai nordică parte a busolei magnetice din aeronavă, unde are loc citirea 123 / 213 NAV_40.Ce interval este afișat pe afișajul DME din cabina? b. Nivelul orizontal d. Nivelul de arc c. Nivelul de înclinare corectat a. Nivelul de înclinare 124 / 213 NAV_115. 1000 ft egal ... 30 m. 300 m. 3000 m. 30 km. 125 / 213 NAV_26. O linie rombică poate fi definită ca: b) O linie care unește locuri de variație magnetică egală a) O linie de pe Pământ care reprezintă cea mai mică distanță între oricare două locuri c) Orice linie trasată pe o diagramă folosind o proiecție Lambert d) O linie de pe Pământ care traversează toate meridianele în același unghi 126 / 213 NAV_96. UTC este ... ora medie locală într-un punct specific de pe Pământ. un timp obligatoriu utilizat în aviație. ora locală în Europa Centrală. o oră zonală. 127 / 213 NAV_61. O aeronavă merge spre NDB menținând o directie de 270° cu 8° de derivație a portului.; Ce direcție ar trebui să indice indicatorul relativ al direcției (RBI)? a. 008° relativ d. 352° relativ c. 270° relativ b. 360° relativ 128 / 213 NAV_113. Termenul „linie agonică” este definit ca o linie de pe Pământ sau o diagramă aeronautică, conectând toate punctele cu ... deviație de 0°. înclinație de 0°. poziția 0°. variație de 0°. 129 / 213 NAV_9. Dacă o aeronavă zboară spre sud de-a lungul meridianului 002 ° V de la latitudine 53 ° 30 'N până la 25 ° S. În mile marine ce distanță este parcursă? d) 4.650 nm a) 4.680 nm b) 4.710 nm c) 1.710 nm 130 / 213 NAV_145. Se dau: ; Curs adevărat: 255°. TAS: 100 kt. ; Vânt: 200° / 10 kt. ; Adevărata direcție este egal cu ... 275°. 265°. 250°. 245°. 131 / 213 NAV_128. O distanță de 7,5 cm pe o diagramă aeronautică reprezintă o distanță de; 60,745 NM în realitate.; Care este scala graficului? 1: 1 000000 1: 500000 1: 1500000 1: 150000 132 / 213 NAV_104. Termenul „curs magnetic” (MC) este definit ca ... unghiul dintre nordul magnetic și linia de curs. direcția dintr-un punct arbitrar de pe Pământ către Polul Nord geografic. direcția dintr-un punct arbitrar de pe Pământ către polul magnetic magnetic. unghiul dintre nordul adevărat și linia de curs. 133 / 213 NAV_38. Aeronava dvs. menține un TAS de 94 de noduri și ajunge la punctul de întoarcere A peste 1450 UTC. Punctul de cotitură B este la 102 nm distanță folosind o traiectorie de 010 ° T. Calculați-vă ETA la B folosind un vânt prognozat de 220/25 kt. a) 1612 UTC b) 1552 UTC d) 1542 UTC c) 1602 UTC 134 / 213 NAV_159. Să presupunem vânt calm și o aeronavă care coboară de la 9000 ft la 1500 ft. Rata de coborâre (ROD) este egală cu 1200 ft / min.; Timpul scurs va fi ... 12 min. 8 min. 6 min. 15 min. 135 / 213 NAV_85. Unde sunt cele două cercuri polare? La o latitudine de 20,5° S și 20,5° N 23,5° nord și sud de ecuator 23,5° nord și sud de poli 20,5° la sud de poli 136 / 213 NAV_168. Ce echipament este necesar la bordul unei aeronave pentru a utiliza un dispozitiv de căutare a direcției VHF (VDF)? Un radio VHF Un receptor VDF Cel puțin două antene VHF Un indicator al direcției relative (RBI) 137 / 213 NAV_118. Care ar putea fi un motiv pentru schimbarea indicatorilor pistei la aerodromuri (de exemplu, de la pista 06 la pista 07)? Schimbarea direcției căii de apropiere Schimbarea abaterii magnetice a locației pistei Schimbarea adevăratei direcții a alinierii pistei Schimbarea variației magnetice a locației pistei 138 / 213 NAV_63. O aeronavă parcurge distanța de la NDB și menține o traiectorie de 090 cu 8° de derivație a portului.; Ce direcție ar trebui să indice indicatorul relativ al direcției (RBI)? c. 172° relativ b. 188° relativ a. 180° relativ d. 099° relativ 139 / 213 NAV_58. Care este numele dat unei linii care traversează toate meridianele în același unghi? c. Linie rombică b. Un cerc mare a. Linie paralelă d. Linie de grilă 140 / 213 NAV_166. Undele cvasi-optice călătoresc ... de-a lungul suprafeței pământului. prin aer și sunt influențate (de exemplu, reflectate) de ionosferă. de-a lungul suprafeței pământului, dar sunt absorbite de mare. prin aer direct de la transmițător la receptor. 141 / 213 NAV_33. Ce sistem de navigație radio funcționează utilizând principiul comparării fazelor? a) DME c) VOR b) GPS d) VDF 142 / 213 NAV_183. Gama VDF depinde de ... altitudinea aeronavei. intervalul undei solului / suprafeței. viteza aeronavei. starea ionosferei. 143 / 213 NAV_169. Se dau:; QDM: 138° VAR: 10° E ; QUJ este egal cu ... 148°. 168°. 318°. 328°. 144 / 213 NAV_112. Termenul „izogonal” sau „linie izogonică” este definit ca o linie pe o diagramă aeronautică, conectând toate punctele cu aceeași valoare de ... variație. deviație. înclinație. directie. 145 / 213 NAV_29. Dacă o aeronavă zboară spre nord de-a lungul unui meridian de la latitudine 28° 30’ S până la 15° N, în mile marine ce distanță este parcursă? c) 2.610 nm a) 2.580 nm b) 810 nm d) 2.550 nm 146 / 213 NAV_65. Apusul Civil seara este de la: b. Apus și se termină când centrul discului Soarelui este la 6° sub orizont d. Răsăritul soarelui și se termină atunci când centrul discului Soarelui este la 6° sub orizont a. Când centrul discului Soarelui este la 6° sub orizont până la apus c. Când centrul discului Soarelui este la 6° sub orizont până la răsărit 147 / 213 NAV_20. Codul Q corect pentru o direcție adevărată dintr-o stație VDF este: d. QTE b. QDR c. QUJ A. QDM 148 / 213 NAV_192. Progresul unei oscilații electromagnetice poate fi descris de ... unghiul de undă. unghiul de amplitudine. unghiul de frecvență. unghiul de fază. 149 / 213 NAV_37. Având în vedere următoarele detalii, calculați viteza vântului: b) 340/15 a) 360/20 d) 310/25 c) 290/15 150 / 213 NAV_6. Care este numele dat unei linii care traversează toate meridianele în același unghi? c) O linie rombică d) O linie de grilă a) O paralelă b) Un cerc mare 151 / 213 NAV_147. Se dau:; Viteza la sol (GS): 160 kt. Curs adevarat (TC): 177°. ; Vectorul vântului (W / WS): 140° / 20 kt.; Adevărata direcție (TH) este egala cu … 180°. 169°. 184°. 173°. 152 / 213 NAV_173. Se dau:; QDR: 067° VAR: 5° E; QDM este egal cu ... 247°. 257°. 252°. 072°. 153 / 213 NAV_43. Un far non-direcțional (NDB) este: d. O stație de la sol care transmite omni-direcțional b. O stație de la sol care radiază două semnale defazate c. Un sistem aerian pentru a măsura raza și direcția de la o stație de la sol a. Un sistem aerian care cuprinde o antenă cu buclă și o antenă de detectare 154 / 213 NAV_190. Efectul țărmului este cel mai mare cu propagarea undelor radio ... într-un unghi acut față de coastă; aeronavă peste 6000 ft. în unghi drept față de coastă; aeronave sub 6000 ft. într-un unghi acut față de coastă; aeronavă sub 6000 ft. la unghi drept față de coastă; aeronavă peste 6000 ft. 155 / 213 NAV_47. O aeronavă menține o direcție compas de 315° C, deviația este de 1° E, adevărata direcție este de 324° T. Care este variația magnetică? a. 8° E b. 10° E c. 10° V d. 8° V 156 / 213 NAV_132. Se dau:; Curs adevărat de la A la B: 283°. Distanța la sol: 75 NM. TAS: 105 kt.; Componentă vânt frontal: 12 kt.;Ora estimată de plecare (ETD): 1242 UTC.; Ora estimată a sosirii (ETA) este de ... 1330 UTC 1430 UTC 1320 UTC 1356 UTC 157 / 213 NAV_150. O aeronavă urmează un curs real (TC) de 040° la o viteză constantă reală (TAS) de 180 kt. Vectorul vântului este de 350° / 30 kt.; Unghiul de corecție a vântului (WCA) este egal cu ... + 11° .- 7° + 5° ,- 9° 158 / 213 NAV_120. Care sunt proprietățile unei diagrame Mercator? Scalele cresc odată cu latitudinea, cercurile mari sunt reprezentate ca linii curbe, liniile rombice sunt reprezentate ca linii drepte Scara este constantă, cercurile mari sunt reprezentate ca linii curbe, liniile rombice sunt reprezentate ca linii drepte Scalele cresc cu latitudinea, cercurile mari sunt reprezentate ca linii drepte, liniile rombice sunt reprezentate ca linii curbe Scala este constantă, cercurile mari sunt reprezentate ca linii drepte, liniile rombice sunt reprezentate ca linii curbe 159 / 213 NAV_86. Care este distanța dintre paralelele de latitudine 48° N și 49° N de-a lungul liniei unui meridian? 10 NM 60 NM 1 NM 111 NM 160 / 213 NAV_106. Se dau:; TC: 183°; WCA: + 011°; MH: 198°; CH: 200°; Care sunt TH și VAR? TH: 194°. VAR: 004° V TH: 172°. VAR: 004° E TH: 194°. VAR: 004° E TH: 172°. VAR: 004° V 161 / 213 NAV_181. Un pilot primește un QDR de 135° de la stația de sol VDF.; Unde se află aeronava în raport cu stația de la sol? Nord-Est Nord-Vest Sud-Vest. Sud-Est 162 / 213 NAV_94. Soarele se deplasează cu 10° longitudine. Care este diferența de timp? 0,4 h 1 h 0,66 h 0,33 h 163 / 213 NAV_121. Cum sunt reprezentate liniile rombice și cercurile mari pe o diagramă directă Mercator? Linii rombice: linii curbe ; Cercuri mari: linii curbe Linii rombice: linii drepte ; Cercuri mari: linii drepte Linii rombice: linii drepte ; Cercuri mari: linii curbe Linii rombice: linii curbe ; Cercuri mari: linii drepte 164 / 213 NAV_16. Completați tabelul de mai jos. Din tabelul completat, care este poziția magnetică și durata pe segment? Presiune (FT)/ Altitudine OAT (°C) 5000/+10 165 / 213 NAV_55. Completați tabelul de mai jos. Din tabelul completat, care este direcția magnetică și durata pentru segmentul respectiv? c. Direcția magnetică 222 °; Durata 34 de minute a. Direcția magnetică 215°; Durata 34 de minute d. Direcția magnetică 212 °; Durata 34 de minute b. Direcția magnetică 217°; Durata 36 minute 166 / 213 NAV_2. Receptorul VOR din aer: a) Măsoară raza de acțiune de la stația de la sol. Măsoară timpul necesar pentru ca impulsul de interogare să revină la aeronavă. b) Măsoară direcția magnetică a semnalului transmis de stația de la sol. d) Măsoară diferența de fază între două semnale transmise de baliza VOR. c) Măsoară adevărata direcție a semnalului transmis de stația de la sol. 167 / 213 NAV_42. Care este numele echipamentului aeronavei necesar radarului de supraveghere secundar? b. Transpozitor d. Transponder a. Transmiţător c. Traducător 168 / 213 NAV_68. Receptorul VOR afișează: d. Direcția relativă a busolei față de stația VOR c. Distanța înclinată până la stația VOR b. Direcția magnetică relativă față de stația VOR a. Adevărata direcție VOR 169 / 213 NAV_66. Zburați și mențineți o directie de 179° C cu 11° deriva la dreapta. Din cardul busolei știți că abaterea este de 4° V, variația magnetică în zonă este de 9° V. Care este adevărata traiectorie a aeronavei? a. 177 ° T c. 192 ° T d. 190 ° T b. 166 ° T 170 / 213 NAV_3. O radială VOR este: b) Direcția magnetică din stație a) Adevărata direcție din stație d) Direcția magnetică către stație c) Adevărata direcție către stație 171 / 213 NAV_146. Se dau:; Curs adevărat: 165°. TAS: 90 kt.; Vânt: 130° / 20 kt. Distanță: 153 NM. ; Adevărata direcție este egal cu … 165°. 158°. 126°. 152°. 172 / 213 NAV_214. Ce caracteristici de la sol ar trebui utilizate preferabil pentru orientare în timpul zborului vizual? Râuri, căi ferate, autostrăzi Liniile de frontieră Linii electrice Piste agricole și pârâuri 173 / 213 NAV_73. O aeronavă zboară cu o viteză a aeriană indicată (IAS) de 92 de noduri la FL 60. ; OAT este cu 17° C mai mare decât ISA, care este viteza reală a aeronavei (TAS)? ; Ignorați erorile de poziție și instrument. d. 104 kt b. 111 kt c. 122 kt a. 95 kt 174 / 213 NAV_13. Când utilizați GPS, care este numărul minim de sateliți necesar pentru a asigura fixarea poziției tridimensionale? d) 3 b) 1 a) 4 c) 2 175 / 213 NAV_41. Care este numărul maxim de aeronave care pot folosi o stație DME în același timp? a. 50 b. 75 d. 150 c. 100 176 / 213 NAV_18. Aeronava dvs. menține un TAS de 102 noduri și ajunge la punctul de întoarcere A la 1030 UTC. Punctul de întoarcere B este la 71 nm distanță folosind o rută de 260 ° T. Calculați-vă ETA la B folosind un vânt prognozat de 310/15 kt. a) 1108 UTC b) 1131 UTC d) 1125 UTC c) 1115 UTC 177 / 213 NAV_50. Odată cu creșterea latitudinii, scufundarea magnetică devine (i) și erorile busolei (ii) a. i.Mai mică ii. Se reduc c. i. Mai mare ii. Cresc b. i.Mai mică ii. Cresc d. i. Mai mare ii. Se reduc 178 / 213 NAV_161. Care răspuns completează planul de zbor (celule marcate)? ; A se vedea anexa (NAV-014) ; Anexa 4 TH: 173°. ; MC: 178°. ; MC: 178°. TH: 185°. ; MH: 185°. ; MC: 180°. TH: 185° ;MH: 184°. ; MC: 178°. TH: 173°. ; MC: 178°. ; MC: 178°. ; MC: 178°. 179 / 213 NAV_189. Gama de NDB-uri care transmit în gama de frecvență medie este cea mai mare ... noaptea. la prânz. în timpul zilei. înainte de prânz. 180 / 213 NAV_202. Citirea DME este un … Distanța radială. distanța la sol. Raza aerului. interval înclinat. 181 / 213 NAV_90. Care este distanța cercului mare dintre două puncte A și B pe ecuator atunci când diferența dintre cele două meridiane asociate este exact un grad de longitudine? 400 NM 120 NM 60 NM 216 NM 182 / 213 NAV_12. O aeronavă zboară între două puncte la 120 nm distanță, după 40 nm aeronava se află la 5 nm la dreapta pistei. Pentru a pune aeronava direct către destinație, ce corecție este necesară? c) 11,2 ° stânga a) 7,5 ° stânga b) 3,8 ° dreapta d) 13,7 ° dreapta 183 / 213 NAV_83. Circumferința Pământului la ecuator este de aproximativ …; Vezi figura (NAV-002) ; Anexa 1 10800 km. 21600 NM 12800 km. 40000 NM. 184 / 213 NAV_52. Nivelul și precizia transmisiilor VHF sunt degradate de: b. Erori de amplasament și de propagare, altitudinea și raza de acțiune a aeronavei receptoare și înălțimea aeronavei față de transmițătorul de la sol. c. Erori de amplasament și propagare, efect nocturn și înălțimea transmițătorului de la sol. d. Înălțimea emițătorului de la sol, refracția de coastă și efectul nocturn. a. Altitudinea și raza de acțiune a receptorului, efectul furtunilor și refracția de coastă. 185 / 213 NAV_179. Termenul QDR înseamnă ... relevment adevărat de la aeronavă la gară. relevment magnetic de la stație la aeronavă. relevment adevărat de la stație la aeronavă. relevment magnetic de la aeronavă la stație. 186 / 213 NAV_211. Câți sateliți sunt necesari pentru o determinare tridimensională precisă și verificată a poziției? Patru Doi Cinci Trei 187 / 213 NAV_163. Viteza de propagare aproximativă a undelor electromagnetice este de ... 300000 m / s. 300000 NM / s. 300000 km / s. 300000 ft / s. 188 / 213 NAV_78. Axa de rotație a Pământului trece prin … Polul Nord geografic și pe Polul Sud geografic. Polul Nord magnetic și pe Polul Sud geografic. Polul Nord geografic și pe Polul Sud magnetic. Polul Nord magnetic și pe Polul Sud magnetic. 189 / 213 NAV_98. Viena (LOWW) este situată la 016° 34'E, Salzburg (LOWS) la 013° 00'E. ; Care este diferența orelor de răsărit și apus, exprimate în UTC, între Viena și Salzburg? În Viena răsăritul și apusul sunt cu aproximativ 14 minute mai devreme decât în Salzburg În Viena răsăritul și apusul sunt cu aproximativ 4 minute mai târziu decât în Salzburg În Viena răsăritul este cu 14 minute mai devreme și apusul este cu 14 minute mai târziu decât în Salzburg În Viena răsăritul este cu 4 minute mai târziu și apusul este cu 4 minute mai devreme decât în Salzburg 190 / 213 NAV_203. Diferența dintre intervalul de înclinare DME indicat și distanța orizontală de la stația DME crește ... când circulați în jurul stației DME. când coborâți. la plecarea din stația DME. când vă apropiați de stația DME. 191 / 213 NAV_123. Ce linii trebuie utilizate de pilot pentru a determina poziția aeronavei? Direcțiile adevărate (QTE) Traiectoriile magnetice (MH) Direcțiile magnetice (QDR) Direcțiile relative (RB) 192 / 213 NAV_17. Având în vedere următoarele detalii, calculați viteza vântului: ; TAS 110 NODURI ; VITEZA LA SOL 96 NODURI; DIRECȚIA ADEVĂRATĂ 165 NODURI; RUTA ADEVĂRATĂ 151 NODURI a) 040/20 d) 220/30 c) 170/35 b) 260/30 193 / 213 NAV_139. Se dau: ; Viteza calibrată de aer (CAS): 155 kt. Nivel de zbor (FL) 80. ; Temperatura aerului exterior (OAT): + 15° C. ; Viteza de aer adevărată (TAS) este egală cu … 155 kts. 170 kts. 134 kts. 180 kts. 194 / 213 NAV_32. O aeronavă zboară între două puncte la 80 nm distanță, după 20 nm avionul se află la 3 nm la dreapta traiectoriei. Pentru a o îndrepta direct către destinație, ce corecție este necesară? b) 3° dreapta c) 9° stânga d) 12° stânga a) 14° dreapta 195 / 213 NAV_88. Punctul A de pe suprafața Pământului se află exact pe paralela de latitudine de 47° 50'27 "N. ; Ce punct se află exact la 240 NM la nord de A? 53° 50'27''N 43° 50'27''N 51° 50'27'N 49° 50’27''N 196 / 213 NAV_77. O linie rombică poate fi definită ca: a. O linie de pe Pământ care reprezintă cea mai mică distanță între oricare două locuri d. O linie de pe Pământ care traversează toate meridianele în același unghi c. Orice linie trasată pe o diagramă folosind o proiecție Lambert b. O linie care unește locuri de variație magnetică egală 197 / 213 NAV_103. Unghiul dintre cursul magnetic și cursul real se numește ... deviație. variație. WCA. înclinație. 198 / 213 NAV_71. Scufundarea magnetică poate fi definită ca: d. Unghiul dintre acul busolei magnetice și nordul adevărat c. Unghiul dintre direcția busolei și nordul magnetic a. Unghiul dintre un ac magnetic într-o busolă și orizontală b. Unghiul dintre nordul adevărat și cel magnetic 199 / 213 NAV_134. O aeronavă parcurge 100 de km în 56 de minute. Viteza la sol (GS) este egală cu ... 107 km/h. 93 kt. 58 km/h. 198 kt. 200 / 213 NAV_177. Se dau:; QDM: 134° VAR: 5° W ; QTE este egal cu … 314°. 129°. 299°. 309°. 201 / 213 NAV_81. Care afirmație despre o linie rombică este corectă? Centrul unui ciclu complet al unei linii rombice este întotdeauna centrul Pământului. Cea mai scurtă cale între două puncte de-a lungul suprafeței Pământului urmează o linie rombică. O linie rombică este un cerc mare care intersectează ecuatorul cu un unghi de 45°. Un romb este un patrat un pentagon O linie rombică taie fiecare meridian în același unghi. 202 / 213 NAV_5. Ce aeronavă se află pe urmărirea radială de 060 ° către o baliză VOR și primește indicații corecte de sens ? c) C a) A b) B d) D 203 / 213 NAV_95. Cu ora de vară din Europa Centrală (CEST) dată ca UTC + 2, ce oră UTC corespunde 1600 CEST? 1400 UTC. 1600 UTC. 1700 UTC. 1500 UTC. 204 / 213 NAV_138. O aeronavă zboară cu o viteză in aer reală (TAS) de 180 kt și o componentă de vânt de față ; 25 kt timp de 2 ore și 25 de minute. ; Distanța parcursă este egală cu … 693 NM. 375 NM. 435 NM. 202 NM. 205 / 213 NAV_11. Unghiul dintre câmpul magnetic al Pământului și orizontală este denumit: a) Deviație b) Variație d) Scufundare (sau “z”) c) Alunecare (sau "z”) 206 / 213 NAV_158. O aeronavă zboară de la „A” la „B” (distanță 220 NM) cu o viteză medie la sol (GS) de 120 kt. Pleacă „A” la 1200 UTC. După 70 NM de-a lungul cursului de la „A”, aeronava este cu 5 minute înaintea programului planificat.; Folosind GS actual, care este ora estimată de sosire (ETA) revizuită la B? 1340 UTC 1345 UTC 1330 UTC 1335 UTC 207 / 213 NAV_45. Paralele de latitudine: a. Sunt descrise ca fiind fie la est, fie la vest de 0° b. Sunt toate cercuri mici, cu excepția ecuatorului c. Sunt toate cercuri mari d. Sunt numerotate de la 0 la 180 208 / 213 NAV_137. O aeronavă zboară cu o viteză in aer reală (TAS) de 120 kt și are vânt de coadă de 35 kt. ; Cât timp este necesar pentru o distanță de 185 NM? 1 h 32 min 0 h 50 min 2 h 11 min 1 h 12 min 209 / 213 NAV_199. Aeronava este pe radială …; A se vedea anexa (NAV-024) Anexa 8 066°. 060°. 246°. 234°. 210 / 213 NAV_51. O aeronavă zboară între două puncte la 90 nm distanță, după 50 nm avionul se află la 7 nm la stânga pistei. Pentru a direcționa aeronava direct către destinație, ce corecție este necesară? a. 10,5° dreapta c. 20,1° stânga d. 18,9° dreapta b. 8,4° stânga 211 / 213 NAV_170. Se dau:; QTE: 229° VAR: 10° V ; QDM este egal cu … 049°. 059°. 239°. 039°. 212 / 213 NAV_178. Pilotul primește un QDR de 225° de la stația de sol VDF. Unde se află aeronava în raport cu stația de la sol? Nord-Est Sud-Est Nord-Vest Sud-Vest 213 / 213 NAV_75. Având în vedere următoarele detalii, calculați viteza vântului: b. 240/30 a. 340/35 c. 110/40 d. 290/40 Your score is 0% Restart quiz