Legislatie aeriana 0% 0 votes, 0 avg 37 Ikarus Flight School LEGISLATIE AERIANA IKARUS FLIGHT SCHOOL 1 / 261 LEG_238. Care sunt, conform reglementării RACR – RA Regulile aerului, condiţiile de vizibilitate şi plafon în care o aeronavă poate decola sau ateriza de pe/pe un aerodrom situat într-o zonă de control sau să intre în zona de trafic de aerodrom sau în procedura de trafic c. plafon mai mare de 450m si vizibilitatea la sol mai mare de 5 km a. plafon mai mare de 450 m şi vizibilitatea la sol mai mare de 1500 m b. plafon mai mic de 1500 ft si vizibilitatea mai mare de 5 km 2 / 261 LEG_91. Care este semnificația acestui semn pe un aerodrom? Vezi figura (ALW-011) După decolare și înainte de aterizare, toate virajele trebuie făcute la dreapta Atenție, zona de manevră este slabă Zbor cu planorul este în curs Aterizarea interzisă pentru o perioadă mai lungă 3 / 261 LEG_220. Când zburați sub o zonă de control terminal sau zonă de manevrare terminal, ce setare sub-scală altimetrică ar trebui utilizată? b. QNH-ul unui aerodrom situat sub TMA c. QFE al unui aerodrom situat sub TMA a. Setarea adecvată a presiunii regionale d. Cel mai mic dintre setarea presiunii regionale sau QNH a unui aerodrom sub TMA 4 / 261 LEG_55. Un pilot poate contacta FIS (serviciu de informații de zbor) ... b) de pe internet. a) prin telefon. c) printr-o vizită personală. d) prin comunicare radio. 5 / 261 LEG_41. Fiind interceptat de un avion militar în timpul zilei, care este semnificația următorului semnal: ; Mișcarea alternativă a eleronelor, în mod normal la stânga aeronavei interceptate, urmată de o virare lină spre stânga? c) Urmați-mă d) Nu aveți spații aeriene restricționate sau rezervate, puteți continua în direcția dvs. a) Pregătiți-vă pentru o aterizare de siguranță, ați intrat într-o zonă interzisă b) Intrați într-o zonă restricționată, părăsiți imediat spațiul aerian 6 / 261 LEG_141. Care este definiția „Pilotul Comandant”? a. Persoana care piloteaza aeronava b. Persoana care autorizează zborul c. Cel mai experimentat pilot din avion d. Pilotul responsabil de manevrarea și siguranța aeronavei 7 / 261 LEG_202. Indicatoarele aerodromului care poartă instrucțiuni obligatorii sunt colorate: c. Scris albă pe fundal roșu a. Scris negru pe fundal roșu b. Scris negru pe fundal galben d. Scris roșu pe fundal alb 8 / 261 LEG_254. Cine organizează şi execută serviciul poliţie aeriană în România? c. Ministerul Apărării Naţionale a. structurile militare specializate ale Alianţei NATO b. Ministerul Administraţiei şi Internelor 9 / 261 LEG_107. Un „T” alb cu un disc alb de-a lungul brațului încrucișat în linie cu tulpina „T” afișat în zona de semnal înseamnă: a. Operațiuni de parașutism pe aerodrom b. Direcția de aterizare și decolare nu coincid neapărat d. Ceaiul se face cu pungi rotunde c. Decolările și aterizările trebuie să fie în aceeași direcție 10 / 261 LEG_31. Ce distanțe față de nori trebuie menținute în timpul unui zbor VFR în spațiile aeriene C, D și E? c) 1000 m orizontal, 1500 ft vertical d) 1000 m pe orizontală, 300 m pe verticală a) 1500 m pe orizontală, 1000 ft pe verticală b) 1500 m pe orizontală, 1000 m pe verticală 11 / 261 LEG_106. Un serviciu de alertă este: a. Un departament specializat în D și D. b. Un serviciu furnizat pentru a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de ajutor de căutare și salvare și pentru a asista astfel de organizații, după cum este necesar c. O rețea de stații civile și militare d. Un serviciu furnizat pentru a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de navigație asistenţa 12 / 261 LEG_27. Două avioane zboară pe directii care se intalnesc. ; Care trebuie să devieze? c) Aeronava care zboară de la dreapta la stânga are dreptul de prioritate b) Ambele trebuie să devieze spre dreapta d) Ambele trebuie să devieze spre stânga a) Aeronava care zboară de la stânga la dreapta are dreptul de prioritate 13 / 261 LEG_96. În ceea ce privește investigarea accidentelor și incidentelor aeronavei, care sunt cele trei categorii cu privire la aparițiile acestora? Eveniment, Prăbușire, Dezastru Eveniment, Eveniment grav, Accident Incident, Incident grav, Accident Eveniment care se întâmplă, Eveniment grav 14 / 261 LEG_179. Definiția „aerodromului alternativ” este: a. Un aerodrom, specificat într-un plan de zbor, pentru a fi utilizat în caz de urgență b. Un aerodrom către care se va indrepta zborul, dacă primul aerodrom de deviere nu este disponibil c. Un aerodrom către care se poate indrepta un zbor dacă este imposibil sau nu se recomandă aterizarea la aerodromul de destinație prevăzut d. O bază temporară, dacă aerodromul de bază normal este inutilizabil 15 / 261 LEG_93. Care este semnificația „DETRESFA”? b) Faza de salvare a) Faza de incertitudine c) Faza de primejdie d) Faza de alertă 16 / 261 LEG_256. În cazul imposibilităţii stabilirii legăturilor radio cu aeronava care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României cum se procedează? b. se caută alte mijloace de a comunica cu aceasta a. aeronava se interceptează cu aeronave militare c. nu se ia nicio măsură în cazul în care zborul aeronavei respective se efectuează în spaţiul aerian de clasă G 17 / 261 LEG_104. Cu QFE setat pe subscala altimetrului, poziția verticală este raportată ca: a. Nivelul zborului d. Elevatie c. Inaltime b. Altitudine 18 / 261 LEG_71. Care este semnificația unui semnal luminos roșu intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? b) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit a) Aeroport nesigur, nu aterizați c) Gata de aterizare d) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați 19 / 261 LEG_147. Deținătorul unei părți FCL, PPL, trebuie să dețină un certificat medical valabil pentru a exercita privilegiile licenței. Certificatul medical trebuie să fie: d. Un certificat medical HGV sau un certificat emis de un medic de familie b. Clasa 2 sau 3 c. Clasa 2 a. Clasa 1 sau 2 20 / 261 LEG_17. Care este semnificația abrevierii „SERA”? a) Altimetru radar selectiv b) Normele aeriene europene standardizate d) Rute aeriene europene standard c) Ghidare radar specializată 21 / 261 LEG_54. Ce servicii de trafic aerian se pot aștepta într-o FIR (informații regionale despre zbor)? ATC (controlul traficului aerian), AIS (serviciu de informații aeronautice) FIS (serviciu de informații de zbor), ALR (serviciu de alertă) AIS (serviciu de informații aeronautice), SAR (căutare și salvare) ATC (controlul traficului aerian), FIS (serviciu de informații de zbor) 22 / 261 LEG_59. Ce informații sunt furnizate în partea generală (GEN) a AIP? c) Avertismente pentru aviație, spații aeriene și rute ATS, spații aeriene restricționate și periculoase b) Pictograme ale hărții, lista mijloacelor de navigație radio, ora pentru răsăritul și apusul soarelui, taxele aeroportului, taxele pentru controlul traficului aerian d) Restricții de acces pentru aerodromuri, controlul pasagerilor, cerințe pentru piloți, probe de licență și perioade de valabilitate a) Cuprins, clasificarea aerodromurilor cu hărți corespunzătoare, diagrame de apropiere, diagrame de taxi, spații aeriene restricționate și periculoase 23 / 261 LEG_151. Conform Convenției de la Chicago, atunci când o aeronavă aterizează într-un alt stat contractant, autoritățile țării respective: d. Nu au dreptul de a căuta aeronava c. Au dreptul de a căuta aeronava fără a provoca întârzieri nerezonabile b. Au dreptul de a căuta în aeronavă substanțe ilegale a. Pot căuta aeronava după ce au anunțat operatorul în prealabil 24 / 261 LEG_187. O zonă de control terminal (TCA) este o: b. Zona de control stabilită la confluența rutelor ATS în vecinătatea unuia sau mai multor aerodromuri mari d. Zona de control din vecinătatea aeroporturilor mari care gestionează numai zborurile care pleacă a. Zona de control din apropierea aeroporturilor mari care gestionează numai zborurile care sosesc c. Zona de control stabilită la confluența rutelor ATS în vecinătatea unuia sau mai multor aerodromuri mari 25 / 261 LEG_1. Care dintre următoarele documente trebuie să fie la bord pentru un zbor internațional? ; a) Certificat de înregistrare a aeronavelor; b) Certificat de navigabilitate; c) Certificat de examinare a navigabilității; d) Formularul EASA-1 ; e) Jurnalul de bord al avionului; f) Hârtii corespunzătoare pentru fiecare membru al echipajului ; g) Jurnal tehnic a) b, c, d, e, f, g d) d, f, g c) a, b, e, g b) a, b, c, e, f 26 / 261 LEG_223. Reglementările aeronautice din Marea Britanie se aplică: c. Numai aeronavelor înregistrate în Marea Britanie când zboară în Marea Britanie d. Tuturor avioanelor înregistrate în Regatul Unit când zboară în spațiul aerian al unui alt stat contractant al UE b. Tuturor aeronavelor din Marea Britanie și tuturor aeronavelor înregistrate din Marea Britanie oriunde s-ar afla a. Tuturor avioanelor înregistrate în Marea Britanie 27 / 261 LEG_85. Ce este un „PAPI” (Indicator de cale de apropiere de precizie)? b) Un ajutor vizual care oferă informații de îndrumare pentru a ajuta un pilot să obțină și să mențină traseul corect pe un aerodrom sau un aeroport d) Un ajutor vizual care oferă informații de orientare pentru a ajuta un pilot să dobândească și să mențină pista corectă de plecare atunci când pleacă de la un aerodrom sau de la un aeroport c) Un ajutor instrumental care oferă informații de orientare pentru a ajuta un pilot să dobândească și să mențină apropierea corectă a unui aerodrom sau a unui aeroport a) Un ajutor vizual care oferă informații de orientare pentru a ajuta un operator de la turn să dobândească și să mențină apropierea corectă a unui aerodrom sau a unui aeroport 28 / 261 LEG_101. Luminile de prag ale pistei sunt: a. Lumini unidirectionale care arata rosu in directia de apropiere a pistei c. Lumini unidirectionale care arata verde in directia de apropiere a pistei b. Lumini omnidirectionale care arata verde d. Lumini intermitente care arata rosu in directia pistei 29 / 261 LEG_260. Conform codului aerian certificatul de inmatriculare al aeronavei se afla in permanenta la: la bordul aeronavei sediul autoritatilor de certificare sediul operatorului aerian sediul Ministerului Transporturilor 30 / 261 LEG_12. Care sunt cerințele minime, printre altele, pentru a obține o certificare pentru zborurile de noapte VFR? b) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, patru dintre ele cu instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete d) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu un instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 10 decolări solo și aterizări cu punct complet a) Cel puțin 10 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete c) Cel puțin 5 ore de zbor suplimentare noaptea, trei dintre ele cu un instructor de zbor cu cel puțin 1 oră de zbor în raid plus 5 decolări solo și aterizări complete 31 / 261 LEG_65. Termenul "pistă" este definit ca ... c) zonă dreptunghiulară pe un aerodrom terestru sau acvatic pregătit pentru aterizarea și decolarea aeronavelor. a) zonă rotundă pe un aerodrom pregătit pentru aterizarea și decolarea aeronavei. d) zonă dreptunghiulară pe un aerodrom terestru pregătit pentru aterizarea și decolarea elicopterelor. b) zonă dreptunghiulară pe un aerodrom terestru pregătit pentru aterizarea și decolarea aeronavelor. 32 / 261 LEG_181. Zburați în timpul zilei in preajma suprafeței din clasa G la 130 de noduri sub 3000 ft AMSL, valorile minime VMC sunt: a. Vizibilitate 1500 m, senin d. Vizibilitate 5 km, 1000 m orizontal de nor b. Vizibilitate 5 km, senin c. Vizibilitate 1500 m, 1500 ft vertical de nor 33 / 261 LEG_13. Valabilitatea unui certificat de examen medical clasa 2 pentru un pilot de 62 de ani este ... c) 24 de luni. a) 60 de luni. b) 48 de luni. d) 12 luni. 34 / 261 LEG_56. Care este expresia corectă în ceea ce privește turbulența de siaj pentru a indica faptul că o aeronavă ușoară urmărește o aeronavă cu o categorie mai mare de turbulență de siaj? c) Atenție apa propulsie d) Atenție turbulența de siaj a) Pericol explozie motor b) Aveți grijă vânturi de turbulență 35 / 261 LEG_57. Care dintre următoarele opțiuni indică un raport de poziție corect? c) DEABC, "N", 2500 ft b) DEABC peste "N" în FL 2500 ft a) DEABC atingând „N” d) DEABC peste „N” la 35 36 / 261 LEG_122. La sau sub altitudinea de tranziție poziția verticală este raportată în termeni de: a. Înălţime c. Elevatie d. Altitudine b. Nivel de zbor 37 / 261 LEG_249. Când se va da un raport de poziţie? c. când se va trece peste fiecare punct de raport numit obligatoriu b. când aeronava zboară VFR a. când unitatea ATS competentă solicită 38 / 261 LEG_173. O aeronavă care afișează o singură lumină roșie de navigație pe timp de noapte este: b. Incorect a. O aeronava c. Un planor d. Un planor sau un balon liber 39 / 261 LEG_160. Un titular de PPL care devine conștient de necesitatea unei operații chirurgicale trebuie: c. Sa ceare sfatul medicului său de familie fără întârzieri nejustificate b. Sa solicite sfatul Autorității sau al unui AME fără întârzieri nejustificate a. Sa faca tratament și nu trebuie să solicite sfatul unui medic autorizat d. Sa ceara sfatul spitalului în cauză 40 / 261 LEG_214. Dacă comandantul unei aeronave a făcut ca notificarea sosirii intenționate a aeronavei la un aerodrom să fie transmisă unității de control al traficului aerian sau altei autorități din aerodromul respectiv, el se asigură că unitatea sau autoritatea este informată cât mai repede posibil despre : a. Orice întârziere estimată la sosire de 30 de minute sau mai mult. d. Orice schimbare a destinației preconizate; și orice întârziere estimată la sosire de 45 de minute sau mai mult. c. Orice schimbare a destinației intenționate b. Orice întârziere estimată la sosire de 60 de minute sau mai mult. 41 / 261 LEG_193. Pentru a depăși o altă aeronavă la sol trebuie (UK): d. Modificați cursul spre stânga sau spre dreapta a. Schimbați cursul spre stânga b. Schimbați cursul spre dreapta c. Nu depășiți, dar așteptați ca avionul din față să accelereze 42 / 261 LEG_190. Deținătorului unui PPL (A) i se acordă privilegiul de a acționa ca pilot comandant sau copilot al oricărui avion: a. angajat pe zboruri fără venituri pentru care pilotul este certificat corespunzător d. pentru angajare și recompensă sau plăcere c. numai pentru plăcere b. angajat pe zboruri cu venituri pentru care pilotul este certificat corespunzător 43 / 261 LEG_15. Deținerea unui PPL european (A) dă dreptul titularului să ... a) acționeze ca pilot pe un zbor comercial atunci când sunt cel mult 4 persoane la bord. d) acționeze ca PIC pe zboruri necomerciale fără despăgubire, precum și pentru a primi despăgubiri ca instructor de zbor. b) acționeze ca pilot în zboruri comerciale și necomerciale cu aeronave cu un singur motor. c) acționeze ca PIC și se poate obține o compensație numai pentru zborurile în aeronave cu un MTOW de maximum 2000 kg. 44 / 261 LEG_239. Distanţa minimă faţa de nori în zbor VFR este: a. 400 m la şes şi munte c. 300 m la şes şi 400 m în zona deluroasă sau muntoasă b. 1500 m orizontală şi 300 m verticală 45 / 261 LEG_232. Pe zona de manevră a aerodromului, o aeronavă converge cu un vehicul care tractează o aeronavă. Care trebuie să cedeze prioritatea? b. Aeronava c. Cel care îl are pe celălalt în stânga d. Cel care îl are pe celălalt în dreapta sa a. Vehiculul tractant 46 / 261 LEG_127. La un aerodrom guvernamental sau autorizat, sunteți absolvit de care dintre regulile de zbor scăzut, atunci când decolați sau aterizați în conformitate cu practica aeriană normală? c. „Regula clară a teritoriului” d. Toate regulile de zbor scăzut b. "Regula de 500 feet” a. „Regula de 1000 feet” 47 / 261 LEG_128. Cea mai mică înălțime pentru a zbura sub IFR este: a. 1000 feet AGL c. 1000 feet deasupra cel mai înalt obstacol la 5 nm de cale d. 1000 feet deasupra celui mai înalt obstacol fix de 600 m b. 1500 feet deasupra cel mai înalt obstacol la 10 nm de cale 48 / 261 LEG_247. Zborul cu altă persoană la bord (pasager), alta decât un pilot calificat pentru clasa respectivă de aeronave ultrauşoare sau un elev pilot, este permis: a. proprietarilor sau deţinătorilor de aeronave ultrausoare cu licenţa de pilot în termen de valabilitate b. piloţilor care au acumulat minim 150 ore experienţa de zbor în calitate de pilot comandant c. piloţilor care deţin calificarea respectivă 49 / 261 LEG_23. Care este semnificația abrevierii „IFR”? c) Reguli de zbor cu vreme rea d) Reguli de zbor comercial a) Regulile zborului instrumental b) Instrumental Condiții meteorologice 50 / 261 LEG_94. Cine oferă serviciul de căutare și salvare? d) Atât organizațiile militare, cât și cele civile a) Numai organizațiile militare b) Organizații internaționale aprobate c) Numai organizații civile 51 / 261 LEG_209. Motivul investigării unui incident este: c. De a stabili răspunderea și prevenirea unor incidente similare d. De a aduna dovezi pentru producătorul de aeronave a. De a afla a cui este vina b. De a preveni accidentele și incidentele 52 / 261 LEG_125. Pentru a transporta pasageri, pilotul comandant trebuie să fi făcut, ca singurul manipulator al comenzilor, cel puțin: d. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de avion pe care l-a pilotat în ultimele 30 de zile c. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile a. Trei decolări și aterizări în același tip sau clasă de avion pe care l-a pilotat în ultimele 90 de zile b. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de avion pe care l-a pilotat in ultimele 28 de zile 53 / 261 LEG_42. Fiind interceptat de un avion militar în timpul zilei, care este semnificația următorului semnal: ; O schimbare bruscă a direcției de 90 de grade sau mai mult și o ridicare a aeronavei fără a traversa directia avionului interceptat? a) Intrați într-o zonă restricționată, părăsiți imediat spațiul aerian d) Pregătiți-vă pentru o aterizare de siguranță, ați intrat într-o zonă interzisă c) Urmați-mă, vă voi duce la următorul aeroport adecvat b) Puteți continua zborul 54 / 261 LEG_245. Pentru efectuarea de zboruri VFR în spaţiul aerian de clasă C este necesară depunerea unui plan de zbor? b. este obligatorie depunerea unui plan de zbor conform reglementărilor aeronautice în vigoare c. nu este obligatorie depunerea unui plan de zbor a. se poate depune un plan de zbor sau se poate efectua o informare de trafic VFR 55 / 261 LEG_222. În zona semnalului aerodromului, o bilă neagră suspendată de un stâlp are aceeași semnificație ca și care dintre următoarele semnale? d. Un pătrat roșu cu o bandă diagonală galbenă b. Un „T” alb c. Un „T” alb cu un disc alb în capul „T” în linie cu arborele a. Un pătrat roșu cu o cruce galbenă 56 / 261 LEG_112. Serviciul radar al spațiului aerian inferior (LARS) este disponibil în afara spațiului aerian controlat până la și inclusiv (i) și la aproximativ (ii) de la un ATSU participant. (UK) d. i) FL 95 ii) 30 nm c. i) FL 65 ii) 25 nm b. i) FL 95 ii) 25 nm a. i) FL 65 ii) 30 nm 57 / 261 LEG_155. Care este definiția „traficului aerian”? d. Toate aeronavele aflate pe zona de manevră sau pe platforma unui aerodrom c. Toate aeronavele în zbor sau pe zona de manevră sau pe platforma unui aerodrom b. Toate aeronavele aflate în zbor sau pe zona de manevră a unui aerodrom a. Toate aeronavele aflate în zbor într-un FIR 58 / 261 LEG_28. În spațiul aerian „D” un Boeing 737 și un Cessna 152 zboară pe directii care se intalnesc.; Ce avion trebuie să devieze? b) Controlul traficului aerian (ATC) trebuie să decidă pe care trebuie să-l devieze d) Boeing 737, deoarece un avion de linie are rezerve de putere mai mari a) Cessna 152, deoarece IFR și zborurile comerciale au prioritate c) Avionul care zboară de la dreapta la stânga are prioritate, celălalt trebuie să devieze 59 / 261 LEG_36. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL125? c) 1500 m a) 5000 m b) 3000 m d) 8000 m 60 / 261 LEG_224. Când nu se pot face abateri de la regulile aeriene din Marea Britanie și de la dispozițiile ANO? d. Când respectați o instrucțiune ATC a. Când se dorește accelerarea pe o rută în orice moment b. Când zburați în afara granițelor britanice FIR c. Când evitați pericolul imediat sau pentru a respecta legislația unei alte țări pe al cărei spațiu aerian zboară aeronava 61 / 261 LEG_159. În timp ce zburați noaptea, vedeți lumina verde de navigație a unei alte aeronave la un nivel similar, pe o rată relativă constantă de 310: a. Există riscul de coliziune, ar trebui să mențineți direcția și viteza d. Nu există riscul coliziunii c. Există riscul de coliziune, ar trebui să faceți dreapta b. Există riscul de coliziune, ar trebui să urcati sau să coborati 62 / 261 LEG_52. Serviciul de control al traficului aerian este realizat de către ce servicii? TWR (serviciu de control al aerodromului), APP (serviciu de control al apropierii), ACC (serviciu de control al zonei) APP (serviciu de control al abordării), ACC (serviciu de control al zonei), FIS (serviciu de informare a zborului) FIS (serviciu de informare a zborului), AIS (serviciu de informații aeronautice), AFS (serviciu de telecomunicații fix aeronautic) ALR (serviciu de alertă), SAR (serviciu de căutare și salvare), TWR (serviciu de control al aerodromului) 63 / 261 LEG_240. Vizibilitatea minimă în spaţiul aerian de clasa G când se zboară cu viteze care permit observarea tuturor obstacolelor şi când probabilitatea întâlnirii cu alte aeronave este redusa, este: c. 8000 m a. 5000 m b. 1500 m 64 / 261 LEG_195. Timpul de zbor necesar pentru acordarea unei licențe sau a unei calificări: d. Poate fi realizat într-o categorie diferită de aeronave pentru care se solicită licența sau calificarea b. Poate fi realizat în orice aeronavă cu un C valabil de A c. Trebuie să fie realizat într-o aeronavă din aceeași categorie pentru care se solicită licența sau calificarea a. Poate fi realizat în orice aeronavă considerată navigabilă, de exemplu, aeronava „Permis de a zbura” 65 / 261 LEG_227. Un medicament Part-Med Clasa 2 este valabil pentru: d. 24 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 40 de ani b. 60 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 50 de ani c. 60 de luni până când titularul licenței atinge vârsta de 40 de ani a. 24 de luni după ce titularul licenței împlinește vârsta de 50 de ani 66 / 261 LEG_136. Atunci când două aeronave din aer se apropie cu fața în sus sau aproximativ și există pericolul unei coliziuni, fiecare trebuie: d. Modifice direcția spre dreapta a. Modifice direcția spre stânga sau spre dreapta, după caz c. Modifice direcția spre stânga b. Modifice înălțimea, după caz 67 / 261 LEG_248. Zborurile VFR ziua se execută: a. între răsăritul şi apusul soarelui b. începând la 30 minute după răsăritul soarelui şi terminând cu 30 minute înainte de apusul soarelui c. nu se precizează în reglementări 68 / 261 LEG_45. Care este scopul regulii semicirculare? d) De a evita coliziunile prin suspendarea manevrelor de virare a) De a a evita coliziunile prin reducerea probabilității de a intalni traficul la aceeași altitudine b) De a zbura fără un plan de zbor în zonele prescrise publicate în AIP c) De a permite urcarea sau coborârea în siguranță într-o configurație de așteptare 69 / 261 LEG_3. Unde poate fi găsit tipul de restricție pentru un spațiu aerian restricționat? a) NOTAM b) AIC d) AIP c) Diagrama ICAO 1: 500000 70 / 261 LEG_174. Atunci când o aeronavă dintr-un stat contractant OACI aterizează pe teritoriul altui stat, în ceea ce privește taxa vamală: c. Piesele de schimb sunt scutite, dar uleiurile lubrifiante rămase la bord nu d. Piesele de schimb și uleiurile lubrifiante rămase la bord sunt scutite de taxa vamală atâta timp cât următorul zbor părăsește țara în cauză a. Combustibilul, piesele de schimb și uleiurile lubrifiante sunt supuse taxelor vamale b. Piesele de schimb și uleiurile lubrifiante rămase la bord sunt scutite de taxa vamală 71 / 261 LEG_46. Care dintre următoarele opțiuni sunt posibile moduri SSR-Transponder? d) B, R, S c) B, C, V b) A, C, R a) A, C, S 72 / 261 LEG_229. În jurul aerodromurilor militare britanice se poate stabili o zonă de trafic cu aerodromul militar (MATZ), care se întinde de la suprafață până la 3.000 de picioare și au o rază de 5 nm. Pot fi prezenți, de asemenea, unul sau mai multe buturi aliniate cu calea (căile) de apropiere finală, dimensiunile buturilor fiind: c. Între 1.000 și 2.000 de picioare, extinzându-se la 4 nm de la limita MATZ cu o lățime de 5 nm d. Între 1.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 5 nm de la limita MATZ cu o lățime de 4 nm a. Între 2.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 5 nm de la limita MATZ cu o lățime de 4 nm b. Între 1.000 și 3.000 de picioare, extinzându-se la 4 nm de la limita MATZ cu o lățime de 5 nm 73 / 261 LEG_21. Ce trebuie făcut înainte de a intra într-un TMZ? d) Înregistrați un plan de zbor înainte de zbor a) Porniți transponderul și activați modul A și C sau modul S b) Solicitați o autorizare înainte de a intra c) Porniți transponderul, activați modul A și scoateți „IDENT” 74 / 261 LEG_84. Care identificatori de pistă sunt corecți pentru 2 piste paralele? d) "24" și "25" b) "18" și "18-2" c) "26" și “26R" a) „06L” și „06R” 75 / 261 LEG_219. Cu o setare de presiune regională selectată pe sub-scala altimetrului, altimetrul va: b. Citi peste altitudinea reală peste nivelul mediu al mării c. Indica cu precizie altitudinea peste nivelul mediu al mării d. Citi sub altitudinea reală deasupra nivelului mediu al mării a. Indica cu precizie înălțimea deasupra solului 76 / 261 LEG_116. Pentru a opera echipamente de transmisie radio pe teritoriul unui stat contractant: a. Operatorul trebuie să fie autorizat de statul de înmatriculare al aeronavei c. Atât statia de radio, cât și operatorul trebuie să fie autorizați de statul de înmatriculare al aeronavei d. Fie statia de radio, cât și operatorul trebuie să fie autorizați de statul de înmatriculare al aeronavei b. Statia de radio trebuie să fie autorizata de statul de înmatriculare al aeronavei 77 / 261 LEG_188. Un serviciu de control al traficului aerian este furnizat tuturor aeronavelor. Zborurile IFR sunt separate unele de altele și primesc informații despre trafic cu privire la zborurile VFR. Zborurile VFR primesc informații despre trafic pentru toate celelalte zboruri. Ce clasă de spațiu aerian este descrisă? a. Clasa A d. Clasa D b. Clasa B c. Clasa C 78 / 261 LEG_166. Dimensiunile unui ATZ care înconjoară un aerodrom unde pista cea mai lungă este mai mare de 1850m sunt: un cerc de ... (i) ... pe o rază care se extinde de la suprafață la ... (ii) ... feet AAL. b. i) 21 / 2nm ii) 2000 ft d. i) 21 / 2km H) 2000 ft a. i) 2nm ii) 2000 ft c. i) 5 nm H) 3000 ft 79 / 261 LEG_175. Anexa 2 OACI prevede că pilotul unei aeronave: a. Se pot abate de la reguli și reglementări la propria lor discreție și își vor asuma întreaga responsabilitate d. Se pot abate de la reguli și reglementări numai din motive de siguranță c. Nu se poate abate niciodată de la reguli și reglementări b. Trebuie să respecte toate instrucțiunile date de ATC 80 / 261 LEG_4. Care este statutul regulilor și procedurilor create de EASA? ; (de ex. Part-SFCL, Part-MED) a) Au același statut ca și anexele OACI b) Numai după o ratificare de către fiecare stat membru al UE, acestea sunt obligatorii din punct de vedere juridic d) Acestea fac parte din regulamentul UE și sunt obligatorii din punct de vedere juridic pentru toate statele membre ale UE c) Nu sunt obligatorii din punct de vedere juridic, ci servesc doar ca ghid 81 / 261 LEG_189. Timpul minim de zbor necesar pentru emiterea unui EASA Part-FCL PPL (A) este: d. 45 de ore b. 30 de ore c. 35 de ore a. 25 de ore 82 / 261 LEG_221. Cu excepția cazului în care zboară în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC, pilotul unei aeronave care urmează o caracteristică de linie, cum ar fi un drum, o cale ferată sau o coastă, ar trebui: c. Să zboare direct deasupra acestora a. Să zboare acestea fiind in stânga avionului b. Să zboare acestea fiind in dreapta aeronavei d. Să le mențină pe acestea în câmpul vizual, dar să zboare în ambele părți convenabile 83 / 261 LEG_185. O zonă desemnată pe un aerodrom prevăzută pentru parcarea aeronavelor, realimentarea și încărcarea și descărcarea pasagerilor sau a marfii este: c. Platforma b. Zona de mișcare d. Terminal a. Zona de manevră 84 / 261 LEG_257. În situaţia în care piloţii sau echipajele nu execută dispoziţiile primite de la organele de trafic aerian cum se procedează? a. aeronava se interceptează cu aeronave militare c. nu se ia nicio măsură în cazul în care zbor aeronavei respective este în spaţiul aerian de clasă G b. se caută alte mijloace de a comunica cu aceasta 85 / 261 LEG_218. Trebuie depus un plan de zbor pentru orice zbor care va traversa limita FIR UK, dar în care dintre următoarele circumstanțe este recomandabil să depuneți un plan de zbor? b. Pentru orice zbor care solicită un serviciu de soluționare a conflictelor d. Pentru orice zbor la mai mult de 10 nm de linia de coastă a Marii Britanii c. Pentru orice zbor la mai mult de 5 nm de la coasta Marii Britanii a. Pentru orice zbor în spațiul aerian controlat 86 / 261 LEG_140. Un pilot suferă o vătămare semnificativă și nu este apt să funcționeze ca echipaj de zbor. ; Certificatul medical: a. Rămâne curent b. Se consideră suspendat c. Se consideră suspendat dacă pilotul nu este apt să acționeze ca membru al echipajului timp de 20 de zile d. Va trebui să fie reînnoit la un tratament medical inițial complet 87 / 261 LEG_211. Cine este responsabil pentru începerea anchetei asupra unui accident de avion? c. Proprietarul sau operatorul aeronavei a. Autoritatea statului în care s-a produs accidentul d. Poliția locală b. Departamentul de investigații al EASA 88 / 261 LEG_22. Care este semnificația unei zone marcate ca „TMZ”? d) Zona obligatorie a transponderului b) Zona de motociclist turistic a) Zona de gestionare a transporturilor c) Zona de gestionare a traficului 89 / 261 LEG_83. Ce se indică printr-un model de dungi longitudinale de dimensiuni uniforme dispuse simetric în jurul liniei centrale a pistei? a) În acest moment un ILS coboară și aterizează b) Nu aterizați înaintea lor d) O rulare la sol ar putea fi pornită din această poziție c) Nu aterizați în spatele lor 90 / 261 LEG_154. Altitudinea de tranziție este: b. Altitudinea peste care poziția verticală este controlată prin referire la SPS d. Un nivel sub care trebuie utilizat QNH și este publicat în UK AIP (AD) c. Altitudinea la și sub care poziția verticală este controlată prin referire la QNH a. 3000 feet AMSL 91 / 261 LEG_172. În timp ce zburați noaptea, vedeți lumina de navigație roșie a unei alte aeronave pe o directie relativ constanta de 030 la un nivel similar. d. Există riscul de coliziune, ar trebui să faceți dreapta b. Nu există riscul coliziunii c. Există riscul de coliziune, ar trebui să urcati sau să coborati a. Există riscul de coliziune, ar trebui să mențineți direcția și viteza 92 / 261 LEG_253. Este permis zborul VFR în spaţiul aerian de clasă A? a. da c. cu autorizarea unităţii de trafic aerian respective b. nu 93 / 261 LEG_49. Ce cod transponder ar trebui setat în timpul unei defecțiuni radio fără nicio cerere? a) 7600 c) 7000 b) 7700 d) 7500 94 / 261 LEG_145. Când un avion „ușor” pleacă din aceeași poziție pe aceeași pistă după plecarea unui avion „greu”, distanța minimă recomandată este: b. 3 km d. 2 minute a. 2 nm c. 3 minute 95 / 261 LEG_6. Care este semnificația abrevierii „ARC”? c) Criterii de restricționare a spațiului aerian d) Certificat de examinare a navigabilității b) Comitetul de reglementare a spațiului aerian ¨ a) Controlul recurent al navigabilității 96 / 261 LEG_47. Un transponder cu capacitatea de a trimite nivelul de presiune curent este ... c) transponder cu modul A. b) transponder cu modul C sau S. a) decodor de presiune. d) transponder aprobat pentru spațiul aerian „B”. 97 / 261 LEG_35.Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL110? d) 8000 m a) 5000 m c) 3000 m b) 1500 m 98 / 261 LEG_169. Ce simbol poate fi plasat în pătratul semnalului pentru a indica faptul că aerodromul este folosit de planori și că au loc zboruri de planare? c. O cruce galbenă a. Un pătrat roșu cu diagonală galbenă b. Un „T” alb d. O cruce dublă albă 99 / 261 LEG_37. Care sunt distanțele minime față de nori pentru un zbor VFR în spațiul aerian „B”? a) Orizontal 1.500 m, vertical 1.000 m c) Orizontal 1.000 m, vertical 1.500 ft b) Orizontal 1.500 m, vertical 300 m d) Orizontal 1.000 m, vertical 300 m 100 / 261 LEG_162. Înainte de a transporta pasageri, un titular PPL (A) trebuie să fi făcut 3 decolări și 3 aterizări în: c. Luna calendaristică precedentă b. Ultimele 90 de zile d. Ultimele 60 de zile a. Ultimele 45 de zile 101 / 261 LEG_208. Stratul de tranziție este spațiul aerian dintre: b. Nivelul de tranziție și nivelul mediu al mării a. Nivelul mediu al mării și altitudinea de tranziție c. Altitudinea de tranziție și nivelul de tranziție d. 3000 feet și nivelul de tranziție 102 / 261 LEG_177. ATC nu a alocat un ordin de apropiere, dacă două sau mai multe aeronave se află la apropierea finală, care are dreptul de trecere? c. Cel cu cea mai mare altitudine b. Cel de la altitudinea mai mică d. Cel cu cea mai mare viteză de apropiere a. Cel mai apropiat de pistă 103 / 261 LEG_228. În anumite circumstanțe și sub rezerva respectării cerințelor specifice, un titular de PPL poate zbura ca pilot comandant în scopul lucrărilor aeriene. Două exemple sunt: c. Zboruri de plăcere și pulverizare a culturilor b. Fotografie aeriană și remorcare cu planor a. Tractorul cu planor și căderea cu parașuta d. Remorcare bannere și tractare planor 104 / 261 LEG_158. Care dintre următoarele ar fi clasificat drept accident de avion? d. O lovitură de pasăre care indoieste ușor varful unei aripi a. O persoană aflată la sol este grav rănită după ce a fost lovită de o componentă desprinsa de la un avion ușor aflat în zbor b. O anvelopă principală care izbucnește la aterizare c. O antenă care se desprinde 105 / 261 LEG_134. Un PPL Part-FCL este valabil pentru o perioadă maximă de: c. 24 luni d. 12 luni b. 48 luni a. Pe viata 106 / 261 LEG_148. Pe zona de manevră a aerodromului, o aeronavă converge cu un vehicul care trage o aeronavă. Care trebuie să cedeze? c. Cel care îl are pe celălalt în stânga sa b. Vehiculul tractant a. Aeronava d. Cel care îl are pe celălalt în dreapta sa 107 / 261 LEG_163. Traficul VFR în spațiul aerian de clasa D se poate aștepta la: d. Informații despre trafic cu privire la zborurile IFR și separarea de zborurile VFR a. Separarea de toate celelalte aeronave c. Informații despre trafic pentru toate celelalte zboruri b. Informații despre trafic cu privire la zborurile VFR și separarea de aeronavele IFR 108 / 261 LEG_130. Cu excepția cazului în care o autoritate competentă prevede altfel, „Noaptea” este între: a. Sfârșitul amurgului civil dimineața și începutul amurgului civil al serii b. Sfârșitul amurgului civil al serii și începutul amurgului civil al dimineții c. Sfârșitul amurgului civil al serii și sfârșitul amurgului civil al dimineții d. Începutul amurgului civil al dimineții și sfârșitul amurgului civil al serii 109 / 261 LEG_183. Spațiul aerian controlat care se extinde de la suprafața pământului în sus până la o limită superioară specificată este: d. Căile aeriene a. Zona de control c. Zona de trafic aerodrom b. Suprafata de control 110 / 261 LEG_30. Un piston monomotor și un avion cu turbopropul se apropie unul de celălalt opus la aceeași altitudine.Ce avion trebuie să-și schimbe directia pentru a evita o coliziune? d) Aeronava cu un singur motor trebuie să cedeze locul aeronavei cu turbopropulsie c) Ambele aeronave trebuie să își schimbe directia spre dreapta b) Ambele aeronave trebuie să-și modifice directia spre stânga a) Aeronava cu turbopropulsor trebuie să cedeze locul avionului cu un singur motor cu piston 111 / 261 LEG_205. Pe un aerodrom, poziția în care un pilot poate raporta ATC sau altei autorități de aerodrom este marcată de: c. O tablă galbenă care are un „A” negru b. O tablă roșie care are un „A” alb d. O tablă galbenă care are un „C” negru a. O tablă neagră care are un „C” galben 112 / 261 LEG_241. Spaţiul aerian de clasă G se întinde pe verticală: b. până la altitudinea de 1000 m a. până la înălţimea de 1000 m c. până la FL 105 113 / 261 LEG_32. Vizibilitatea minimă a zborului la 5000 ft MSL în spațiul aerian B pentru zborurile VFR este ... d) 5000 m. c) 1500 m. b) 3000 m. a) 8000 m. 114 / 261 LEG_33. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” pentru o aeronavă care operează sub VFR la 5000 ft MSL? a) 8000 m d) 5000 m b) 1500 m c) 3000 m 115 / 261 LEG_26. Două aeronave cu motor zboară pe cursuri de trecere la aceeași altitudine. ; Care trebuie să devieze? d) Ambele trebuie să devieze spre stânga b) Ambele trebuie să devieze spre dreapta a) Cea mai ușoară trebuie să urce c) Cea mai grea trebuie să urce 116 / 261 LEG_38. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” sub FL 100 pentru o aeronavă care operează sub VFR? a) 5 km b) 10 km c) 1,5 km d) 8 km 117 / 261 LEG_40. Termenul „plafon” este definit ca ... d) înălțimea bazei celui mai mic strat de nori care acoperă mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. a) altitudinea bazei celui mai mic strat de nori acoperind mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. c) înălțimea bazei celui mai înalt strat de nori care acoperă mai mult de jumătate din cer sub 20000 ft. b) înălțimea bazei celui mai mic strat de nori acoperind mai mult de jumătate din cer sub 10000 ft. 118 / 261 LEG_230. Acest simbol pictat pe o cale de rulare denotă: c. Un punct de așteptare care nu trebuie traversat în direcția pistei fără permisiunea ATC b. Capătul căii de rulare utilizabile și nu trebuie traversat a. Un instrument CAT I / 11/111 punct de așteptare în care există încă un punct de așteptare înainte de pistă d. Un punct de așteptare care nu trebuie traversat în direcția căii de rulare fără permisiunea ATC 119 / 261 LEG_103. Luminile de capăt ale pistei sunt: b. Lumini albe fixe care indica in directia pistei d. Lumini rosii in directia pistei c. Lumini intermitente care sunt afisate in toate directiile, alternand rosu si alb a. Lumini rosii care indica in toate directiile 120 / 261 LEG_29. Care dintre următoarele opțiuni NU este un motiv suficient pentru a zbura sub înălțimea minimă necesară? d) Predarea unor obiecte remorcate la un aerodrom c) Condiții meteo nefavorabile în vecinătatea unui aerodrom a) Decolare sau aterizare la un aerodrom b) O apropiere fără aterizare la un aerodrom 121 / 261 LEG_213. Un PPL fără calificare suplimentară primește un serviciu de soluționare a conflictelor, ATC instruind pilotul să urce la altitudinea de 4.000 de picioare. Respectarea acestei instrucțiuni ar însemna ca pilotul să intre în nori. Pilotul ar trebui: a. Să mențină nivelul actual și să avertizeze operatorul că menține nivelul actual b. Să recunoască instrucțiunile, dar să nu le respecte d. Să ignore instrucțiunile c. Să respecte instrucțiunile și să zboare pe baza instrumentelor 122 / 261 LEG_255. Ce este o aeronavă care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României? b. aeronavă militară sau civilă, română sau străină, care execută activităţi de zbor în spaţiul aerian al României fără a avea autorizare în acest sens sau care se abate de la prevederile autorizării primite c. o aeronavă care utilizează o zonă interzisă a. o aeronavă ULM care nu deţine certificat de identificare 123 / 261 LEG_237. Scopul unui serviciu de bază este: a. Să separe aeronavele în afara spațiului aerian controlat b. Să furnizeze informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului d. Să soluționeze conflictele aeronavelor în afara spațiului aerian controlat, dar evitarea unui astfel de trafic este responsabilitatea pilotului c. Să dea avertismente privind traficul folosind informații derivate din radar, dar evitarea unui astfel de trafic este responsabilitatea pilotului 124 / 261 LEG_63. Un Pre-Flight Information Bulletin (PIB) este o prezentare a actualului ... d) Informații NOTAM de semnificație operațională pregătite înainte de zbor. a) ¨Informații OACI cu semnificație operațională pregătite după zbor. c) Informații AIC cu semnificație operațională pregătite după zbor. b) Informații AIP de semnificație operațională pregătite înainte de zbor. 125 / 261 LEG_114. OACI recunoaște că, în ceea ce privește suveranitatea spațiului aerian, fiecare stat contractant: b. Are suveranitate completă asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său a. Împărtășește suveranitatea cu orice vecini care au o frontieră terestră c. Trebuie să ajungă la un acord regional cu privire la suveranitatea spațiului aerian d. Nu are dreptul la suveranitate asupra spațiului aerian de deasupra teritoriului său 126 / 261 LEG_191. Pe un zbor internațional, o aeronavă înregistrată în Marea Britanie trebuie să poarte un certificat de navigabilitate emis sau redat valabil de: b. JAA c. CAA din Marea Britanie d. OACI a. EASA 127 / 261 LEG_123. Care este definiția „traficului aerian”? c. Toate aeronavele în zbor sau pe zona de manevră sau platforma unui aerodrom d. Toate aeronavele aflate pe zona de manevră sau pe platforma unui aerodrom b. Toate aeronavele aflate în zbor sau pe zona de manevră a unui aerodrom a. Toate aeronavele aflate în zbor într-un FIR 128 / 261 LEG_97. Care este scopul principal al unei investigații privind accidentele aeriene? b) De a clarifica problemele de răspundere în sensul compensației pentru pasageri a) Să stabilească partea vinovată și să tragă consecințe juridice c) De a identifica motivele și a elabora recomandări de siguranță d) De a lucra pentru procuror și de a ajuta la urmărirea accidentelor de zbor 129 / 261 LEG_261. Conform regulamentului UE 376/2014 urmatoarele evenimente pot reprezenta un risc semnificativ si trebuie raportate: defecte structurale probleme de intretinere si reparatie toate functionarea necorespunzatoare a sistemelor 130 / 261 LEG_60. Care sunt diferitele părți ale publicației de informații aeronautice (AIP)? GEN, COM, MET GEN, AGA, COM GEN, MET, RAC GEN, ENR, AD 131 / 261 LEG_124. Autoritatea finală cu privire la operarea unei aeronave și conduita în siguranță a unui zbor aparține: c. Persoana care manipulează comenzile b. Proprietarul aeronavei a. Pilotul la comandă d. Operatorul de aeronave 132 / 261 LEG_133. Luminile de capăt ale pistei sunt: c. Lumini unidirectionale care arata verde in directia pistei a. Lumini unidirectionale care arata rosu in directia pistei b. Lumini omnidirectionale care arata rosu d. Lumini intermitente unidirectionale care arata rosu in directia pistei 133 / 261 LEG_34. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „E” pentru o aeronavă care operează sub VFR la FL75? c) 3000 m a) 8000 m d) 5000 m b) 1500 m 134 / 261 LEG_161. Luminile de obstacol de mare intensitate sunt: a. Roșii constant d. Albe intermitent c. Roșii intermitent b. Albe constant 135 / 261 LEG_242. Ce dimensiuni şi ce configuraţie trebuie să aibă terenurile sau suprafeţele de apă ,altele decât aerodromurile certificate de pe/pe care se pot efectua decolări şi aterizări ale aeronavelor civile? b. dimensiunile şi configuraţia permit desfăşurarea activităţii de zbor cu categoria respectivă de aeronave, în condiţii de siguranţă a. nu există prevederi legale în sensul acesta c. aibă o lăţime minimă de 50 m, lungime minimă de 500 m, să nu fie obstacolate la mai puţin de 200 m faţa de praguri pe direcţie 136 / 261 LEG_2. Care zonă ar putea fi traversată cu anumite restricții? a) Zona interzisă c) Zona interzisă b) Zona restricționată d) Zona periculoasă 137 / 261 LEG_167. În timp ce zboară într-un ATZ, pilotul unei aeronave echipate cu un radio bidirecțional trebuie: b. Sa raporteze poziția, intențiile și înălțimea aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă d. Sa raporteze poziția și direcția aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă c. Sa mențina o ascultare continuă pe frecvența corespunzătoare și sa raporteze poziția și înălțimea aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă a. Sa mențina o ascultare continuă pe frecvența corespunzătoare și sa raporteze poziția și direcția aeronavei la intrarea și la ieșirea din zonă 138 / 261 LEG_204. În zona de semnale, un clopoțel alb înseamnă: d. Avioanele trebuie să decoleze pe pista dură c. La sol planorele și avioanele trebuie să evite deplasarea pe suprafețe pavate, metalizate sau dure a. Planorele și avioanele au nevoie de permisiunea ATC pentru a se deplasa pe suprafață b. La sol planorele și avioanele trebuie să se deplaseze numai pe suprafețe pavate, metalizate sau dure 139 / 261 LEG_89. Ce este afișat pe semnul tipărit? Vezi figura (ALW-019) a) Punctul A pe o cale de rulare d) Poziția de parcare A c) Calea de rulare A b) Partea A a pistei 140 / 261 LEG_69. Ce înseamnă „PÂLCURI DE APĂ” cu privire la starea de pistă raportată? d) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă b) Pete de apă vizibile a. mare parte a suprafeței este inundată c) Suprafață umedă, dar nu sunt vizibile pete semnificative 141 / 261 LEG_199. Conform Convenției de la Chicago, atunci când un avion aterizează într-un alt stat contractant, autoritățile din țara respectivă: d. Au dreptul de a căuta aeronava fără a provoca întârzieri nerezonabile c. Nu au dreptul de a căuta aeronava b. Au dreptul de a căuta în aeronavă substanțe ilegale a. Pot căuta aeronava după ce au anunțat operatorul în prealabil 142 / 261 LEG_178. Dacă vi se eliberează o autorizație de control al traficului aerian pe care o considerați nepotrivită, ar trebui: c. Ignorați autorizația și continuați așa cum ați planificat a. Solicitați o autorizație alternativă b. Respectați autorizația, chiar dacă nu este adecvata d. Respectați cât mai mult din autorizație 143 / 261 LEG_234. Pentru a transporta pasageri, pilotul comandant trebuie să fi făcut, ca singur manipulator al comenzilor, cel puțin: b. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile c. Trei decolări și aterizări în ultimele 90 de zile din același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată d. O decolare și aterizare în ultimele 28 de zile în același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată a. O decolare și aterizare în același tip sau clasă de aeronavă care urmează să fie pilotată în ultimele 30 de zile 144 / 261 LEG_115. În ceea ce privește Convenția de la Chicago, atunci când un avion intră pe teritoriul său, un stat contractant: c. Poate cere să aterizeze la un port de intrare d. Poate cere să aterizeze la un aeroport de imigrare b. Trebuie să solicite aterizarea la un aeroport vamal a. Poate cere să aterizeze la un aeroport vamal 145 / 261 LEG_14. În ce mod este reînnoit certificatul SEP (terestru) dacă nu îndepliniți timpul de zbor necesar? c) ATO poate reînnoi certificatul după un zbor de antrenament cu un instructor de zbor d) Experiența de zbor necesară trebuie acumulată sub supravegherea unui instructor de zbor b) Conform experienței de zbor, trebuie să existe mai multe zboruri de antrenament sub supravegherea unui ATO a) O verificare a competenței cu un examinator 146 / 261 LEG_252. Pilotul unei aeronave dotate cu transponder aflată în situaţie de urgenţă va selecta pe acesta codul: a. 7700 Mod A c. 7600 Mod A b. 7500 Mod A 147 / 261 LEG_206. Cu excepția elicopterelor sau atunci când aeronavele decolează sau aterizează pe un aerodrom autorizat sau guvernamental, nu trebuie să zburați peste zona aglomerată a oricărui oraș, localitate sau așezare sub o înălțime care ar permite aeronavei: d. Să stea departe de zona aglomerată în cazul unei defecțiuni a unității de alimentare sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 5 nm de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. c. Să stați în siguranță în zona aglomerată sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 5 nm de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. a. Să stea departe de zona aglomerată în cazul unei defecțiuni a unității de alimentare sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix, la 600 m de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. b. Să stați în siguranță în zona aglomerată sau sub 1000 ft deasupra celui mai înalt obstacol fix din interior 600 m de aeronavă. Oricare ar fi mai mare. 148 / 261 LEG_207. Posibile obiective ale serviciilor de trafic aerian sunt următoarele: ; 1. De a preveni coliziunile dintre aeronave în aer. ; 2. De a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre aeronavele care se deplasează pe platformă și în zona de manevră. ; 3. De a accelera și a menține un flux ordonat de trafic. ; 4. De a notifica organizațiile corespunzătoare ale aeronavelor care au nevoie de ajutor pentru căutare și salvare și să asiste astfel de organizații, după caz. ; 5. De a furniza informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului. ; 6. De a ajuta la prevenirea coliziunilor dintre aeronave și a obstacolelor din zona de manevră. ; Obiectivele corecte sunt: b. 1, 2, 3, 4, 5 și 6 c. 1,3,4 și 5 a. 1, 2, 5 și 6 d. 1, 2, 3, 4 și 5 149 / 261 LEG_210. Lumina de obstacol de intensitate redusă a vehiculelor, altele decât vehiculele implicate activ în operațiuni de urgență sau de securitate, este: a. Roșu constant d. Albastru constant c. Galben intermitent b. Albastru intermitent 150 / 261 LEG_132. Într-o zonă de semnalizare a aerodromului, care este semnificația simbolului următor? a. Aerodromul este închis b. Sandvișurile din cafenea sunt tăiate în sferturi c. Aerodromul nu este sigur pentru mișcarea aeronavelor și aterizarea este interzisă d. Starea zonei de manevră este slabă și piloții trebuie să fie prudenți la aterizare 151 / 261 LEG_18. Care este semnificația abrevierii „TRA”? a) Spațiu aerian rezervat temporar d) Zona terminală b) Zona temporară de rutare a radarului c) Zona transponderului 152 / 261 LEG_24. Un zbor se numește „zbor vizual”, dacă ... b) zborul se efectuează conform regulilor vizuale de zbor. d) zborul se efectuează în condiții meteorologice vizuale. c) vizibilitatea în zbor este mai mare de 5 km. a) vizibilitatea în zbor este mai mare de 8 km. 153 / 261 LEG_215. Când tranzitați un MATZ, poziția verticală a unei aeronave este în mod normal controlată prin referire la: c. QNH la aerodromul militar d. Reglarea presiunii regionale b. QFE la aerodromul militar a. Setarea standard a presiunii 1013 hPa 154 / 261 LEG_113. Criteriile pentru zborul VFR din clasele D și E atunci când operează peste 3000 de feet, dar sub 100 de FL, sunt: a. Vizibilitate zbor 8 km, 1500 m orizontal și 1000 feet vertical de nor b. Vizibilitatea zborului la 5 km, 1000 m pe orizontală și 1500 feet pe verticală de nor d. Vizibilitatea zborului la 5 km, liber de nori și la suprafață c. Vizibilitatea zborului la 5 km, 1500 m pe orizontală și 1000 feet pe verticală de nor 155 / 261 LEG_246. Zborul cu o aeronavă ultrausoară neomologată este permis: c. instructorilor cu elevul proprietar al aeronavei aflat în zbor şcoală a. piloţilor proprietari ai aeronavei împreună cu un pasager b. piloţilor împreună cu un pasager – proprietar al aeronavei 156 / 261 LEG_39. Care este vizibilitatea minimă a zborului în spațiul aerian „C” la sau peste FL 100 pentru o aeronavă care operează sub VFR? d) 8 km b) 5 km c) 10 km a) 1,5 km 157 / 261 LEG_67. Ce înseamnă starea raportată a pistei "WET"? c) O mare parte a suprafeței pistei este inundată a) Unele pete de apă sunt vizibile d) Pe pistă nu există apă, gheață sau zăpadă b) Suprafața pistei este îmbibată, dar nu există pete semnificative de apă stătută 158 / 261 LEG_152. Pentru a zbura pe un zbor internațional, un pilot trebuie să dețină o licență emisă sau redată valabilă de: c. Statul în care se află aeronava a. Orice stat contractant b. OACI d. Statul in care a fost înmatriculata aeronaval 159 / 261 LEG_9. Care este subiectul anexei 1 OACI? c) Reglementările aeriene b) Licențierea echipajului de zbor d) Operarea aeronavelor a) Servicii de trafic aerian 160 / 261 LEG_86. Un far de aerodrom (ABN) este ... d. far fix a. baliză rotativă instalată pe un aeroport sau aerodrom pentru a indica locația sa către piloții de aeronave de la sol. b. baliză rotativă instalată la începutul apropierii finale pentru a indica locația pilotilor de aeronave din aer. c. O baliză rotativă instalată pe un aeroport sau aerodrom pentru a indica locația sa către piloții de aeronave din aer. 161 / 261 LEG_105. Când două aeronave converg, cea care are dreptul de trecere trebuie: a. Să mențină viteza și înălțimea d. Să mențină viteza, direcția și înălțimea b. Să mențină pozitia și înălțimea c. Să mențină viteza și direcția 162 / 261 LEG_19. Ce trebuie luat în considerare atunci când introduceți un RMZ? a) Monitorizarea permanentă a radioului și, dacă este posibil, de a stabili un contact radio d) Obținerea unei autorizații de intrare în această zonă c) Transponderul trebuie să fie pornit în modul C și să indice 7000 b) Obținerea unei autorizații de la autoritatea aeriană locală 163 / 261 LEG_149. Pe o zonă de semnal de aerodrom ce înseamnă următorul simbol? a. Decolările și aterizările trebuie să fie în aceeași direcție c. Planorism în curs la aerodrom b. Aterizați cu precauție d. Direcțiile de aterizare și decolare nu coincid neapărat 164 / 261 LEG_62. NOTAM-ul afișat este valabil până la … ; A1024 / 13 A) LOWW B) 1305211200 C) 1305211400 ; E) STOCKERAU VOR STO 113,00 INUTILIZABIL. d) 21/05/2014 13:00 UTC. a) 21/05/2013 14:00 UTC. c) 13/05/2013 12:00 UTC. b) 13/10/2013 00:00 UTC. 165 / 261 LEG_121. Un serviciu de informații de zbor la un aerodrom oferă: a. Informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului în interiorul unui ATZ d. Autorizații pentru a opera în cadrul unui ATZ c. Instrucțiuni și sfaturi pentru aeronavele din ATZ b. Informații utile pentru conduita sigură și eficientă a zborului într-un CTR 166 / 261 LEG_66. Care afirmație este corectă în ceea ce privește termenul „punct de așteptare taxi”? c) Un punct de așteptare taxi este punctul în care aeronava trebuie să se oprească, cu excepția cazului în care se acordă permisiunea suplimentară de a continua d) Un punct de așteptare taxi este conceput pentru a indica începutul zonei de siguranță și poate fi traversat atunci când se acordă un permis de taxi a) Un punct de așteptare taxi este o zonă în care aeronava trebuie să se oprească, cu excepția cazului în care se acordă o autorizație suplimentară b) Un punct de așteptare taxi trebuie respectat numai pentru traficul IFR dacă instrumentalul condițiilor meteorologice corespunde 167 / 261 LEG_99. OACI recomandă ca culoarea utilizată pentru marcajele pe pistă să fie: a. Alb c. Galben sau alb b. Portocaliu d. Galben 168 / 261 LEG_231. Care dintre următoarele ar constitui un accident aerian? c. Un inginer care poziționează aeronava la un hangar de taxiuri într-o clădire și provoacă pagube mari aeronavei a. O persoană este ușor rănită de un panou care cade de pe un avion în zbor b. O anvelopă principală explodează la decolare d. Pilotul a fost forțat să renunțe și aeronava s-a scufundat 169 / 261 LEG_126. Sunteți un PPL fără calificare de instrument care zboară în Marea Britanie și care primește un serviciu de trafic. Operatorul vă instruiește să urcați, totuși acest lucru înseamnă că nu veți putea întreține VMC. Ce ar trebui să faceti? d. Confirmați instrucțiunile, nu le respectați și rămâneți VMC b. Ignorați instrucțiunile a. Respectati instrucțiunile c. Atentionati operatorul și solicitați o instrucțiune alternativă 170 / 261 LEG_225. Doriți să depuneți un plan de zbor pentru un zbor dintr-un aerodrom care nu are un birou de raportare a serviciului de trafic aerian. Dvs ar trebui: b. Telefonați detaliile la aerodromul de destinație c. Când sunteți în aer, contactați radio cu frecvența FIS și înregistrați detaliile a. Când sunteți în aer, sunați la cea mai apropiată unitate radar pentru a înregistra detaliile d. Trimiteți detaliile fie prin telefon, fie prin radio la unitatea centrală desemnată să deservească ca aerodrom de plecare 171 / 261 LEG_44. În timpul unui zbor la FL 80, setarea altimetrului trebuie să fie ... b) 1013,25 hPa. a) 1030,25 hPa. d) QNH local. c) QFE local. 172 / 261 LEG_131. OACI recomandă ca culoarea utilizată pentru marcajele căilor de rulare să fie: a. Alb d. Galben c. Galben sau alb b. Portocaliu 173 / 261 LEG_74. Care este semnificația unui semnal de lumină albă intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? a) Eliberat pentru taxi b) Eliberați pista de rulare / pistă c) Eliberați pista pentru decolare d) Reveniți la punctul de plecare 174 / 261 LEG_171. Conform condițiilor Convenției de la Chicago, un C din A emis într-un stat contractant va fi recunoscut ca valid de către un alt stat contractant dacă: a. Ambii sunt membri ai UE b. Există un acord bilateral între state d. C de A este actual c. C de A este emis în conformitate cu standardele și cerințele OACI 175 / 261 LEG_48. Ce cod transponder indică o pierdere a comunicației radio? c) 7000 b) 7700 a) 2000 d) 7600 176 / 261 LEG_118. Se consideră că o aeronavă depășește atunci când aeronava mai rapidă inchide cu: b. 90 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta a. 20 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta d. 45 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta c. 70 ° din linia centrală a aeronavei mai lenta 177 / 261 LEG_77. Ce formă are un indicator de direcție de aterizare? b) O săgeată dreaptă d) T a) L c) O săgeată unghiulară 178 / 261 LEG_198. Fiecare stat este de acord în temeiul Convenției de la Chicago că: a. Toate aeronavele, inclusiv cele cu servicii programate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă d. Toate aeronavele altor state contractante pot traversa teritoriul său, cu condiția ca o singură aterizare să se facă în statul în cauză c. Numai aeronavele angajate în servicii programate pot efectua zboruri către sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă b. Toate aeronavele, altele decât cele cu servicii regulate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă 179 / 261 LEG_243. Distanţa minimă pe verticală sub cel mai de jos nivel faţă de o cale aeriană publicată, până la care se pot efectua zboruri VFR este: a. 150 m c. 450 m b. 300 m 180 / 261 LEG_137. Fiecare stat este de acord în temeiul Convenției de la Chicago că: a. Toate aeronavele, inclusiv cele cu servicii programate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă c. Toate aeronavele altor state contractante își pot traversa teritoriul, cu condiția să se efectueze o aterizare în statul în cauză d. Toate aeronavele, altele decât cele cu servicii regulate, pot efectua zboruri pe teritoriul său sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă b. Doar aeronavele angajate în servicii programate pot efectua zboruri către sau pe teritoriul său fără permisiunea prealabilă 181 / 261 LEG_216. Care este diferența dintre aceste două marcaje diferite ale pragului pistei? b. Amândouă sunt praguri permanente. (i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat. a. Amândouă sunt praguri permanente.(i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat pentru taxi și decolare, dar nu pentru aterizare. d. Amândouă sunt praguri temporare. (i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat. c. Amândouă sunt praguri temporare.(i) Pragul prealabil nu este adecvat pentru mișcarea aeronavelor și (ii) pragul prealabil poate fi utilizat pentru taxi și decolare, dar nu pentru aterizare. 182 / 261 LEG_43. Altimetrul este comutat de la QNH local la 1013,25 hPa ... d) când coborâți sub FL 100. b) la 4000 ft. c) când urcați deasupra altitudinii de tranziție. a) la o înălțime decisa 183 / 261 LEG_7. "Certificatul de navigabilitate" este emis de statul ... a) în care este înregistrată aeronava. b) a reședinței proprietarului. d) în care se face revizuirea navigabilității. c) în care este construită aeronava. 184 / 261 LEG_73. Care este semnificația unui semnal luminos verde constant la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? c) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit a) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați d) Aeroport nesigur, nu aterizați b) Liber pentru aterizare 185 / 261 LEG_11. Care este vârsta minimă pentru a obține o licență de pilot privat? a) 17 ani c) 16 ani d) 18 ani b) 21 de ani 186 / 261 LEG_138. Condițiile meteorologice vizuale (VMC) minime sunt definite de OACI și exprimate în termeni de: a. Vizibilitate, distanță față de nori și plafonul norilor d. Vizibilitate și plafonul de nori c. Plafonul cu nori și intervalul vizual al pistei b. Vizibilitate 187 / 261 LEG_194. Pentru a depăși o altă aeronavă în aer trebuie să: a. Schimbați cursul spre stânga d. Modificați cursul spre stânga sau spre dreapta c. Zburați peste sau sub cealaltă aeronavă b. Schimbați cursul spre dreapta 188 / 261 LEG_236. O lumină roșie intermitentă direcționată de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: b. Nu aterizați. Aerodrom închis c. Așteptați permisiunea de aterizare a. Nu aterizați. Lasă loc altor aeronave și continuă să circule d. Poziționează în direcția vântului 189 / 261 LEG_102. Codul transponderului utilizat pentru a indica o defecțiune radio este: b. 7600 d. 7000 c. 7500 a. 7700 190 / 261 LEG_75. Care este semnificația unui semnal luminos roșu intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? d) Reveniți la punctul de plecare a) Liber pentru decolare c) Eliberați imediat pista taxi aflată în uz b) Eliberat pentru taxi 191 / 261 LEG_76. Care este semnificația unui semnal luminos verde intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă la sol? b) Reveniți la punctul de plecare d) Eliberat pentru decolare a) Liber pentru taxi c) Aterizați la acest aeroport și continuați pe platformă 192 / 261 LEG_142. Într-un loc patrat pe aerodrom, care este semnificația unei „mingi negre” suspendate de un stalp? c. La aerodrom au loc activitati de planorism a. Circuitul mâinii drepte b. Direcția de decolare și aterizare nu sunt neapărat aceleași d. Circuitul mâinii stângi 193 / 261 LEG_88. Care este culoarea luminilor de capăt ale pistei? d) Verde a) Roșu b) Alb c) Albastru 194 / 261 LEG_129. Poziția verticală a unei aeronave atunci când este măsurată de la nivelul mediu al mării este: b. Raportata ca „altitudine”, iar subscala este setată la QNH a. Raportata ca „înălțime”, iar subscala este setată la OPRIT d. Raportata ca „altitudine”, iar subscala este setată la 1013,2 hPa c. Raportata ca „înălțime”, iar subscala este setată la QNH 195 / 261 LEG_110. O zonă de control este un spațiu aerian controlat care se extinde de la: a. O altitudine specificată până la un nivel de zbor specificat d. Limita inferioară specificată la una superioară c. Suprafața în sus b. Suprafața până la o limită superioară specificată 196 / 261 LEG_119. În operațiunile de căutare și salvare, ce înseamnă următorul semn „V”: b. Actionez în direcția indicată c. Solicit instrucțiuni a. Solicit asistență medicală d. Solicit asistență 197 / 261 LEG_196. Dacă ați notificat sosirea intenționată la un aerodrom, trebuie să vă asigurați că autoritatea competentă din acel aerodrom este atentionata de: c. Orice întârziere estimată de 60 de minute sau mai mult d. Orice modificare a destinației sau întârziere estimată de 30 de minute sau mai mult a. Orice modificare a destinației sau întârziere estimată de 45 de minute sau mai mult b. Orice întârziere estimată de 30 de minute sau mai mult 198 / 261 LEG_244. În România clasele de spaţiu aerian sunt: c. A, C, G a. A, C, D, G b. A, B, C, G 199 / 261 LEG_16. Care este vârsta minimă pentru a începe un antrenament de pilot privat la o școală de zbor? d) 18 ani c) 21 de ani b) 17 ani a) 16 ani 200 / 261 LEG_120. O lumină roșie constant direcționată de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: d. Poziționati-va în direcția vântului a. Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați c. Așteptați permisiunea de aterizare b. Aerodromul nu este disponibil pentru aterizare 201 / 261 LEG_251. Operator aerian este c. deţinătorul sau proprietarul aeronavei care execută zboruri comerciale b. persoana fizică sau juridică angajată în operarea aeronavei a. deţinătorul sau proprietarul aeronavei 202 / 261 LEG_180. Limitările aprobate în care aeronava este considerată navigabilă sunt conținute în: b. Manualul de operare al pilotului d. Manualul de zbor și pe pancarte și marcaje ale cabinei de pilotaj a. Documentele de întreținere a aeronavei c. Manualul tehnic al aeronavei 203 / 261 LEG_168. În cazul în care decolările și aterizările nu sunt limitate la o pistă. Un pilot care decolează trebuie să se poziționeze astfel încât să lase liber ……. oricarei aeronave care decolează: b. În stânga pilotului, dacă este un model de circuit standard pe mâna stângă d. În dreapta pilotului, dacă este un model de circuit pe mâna dreaptă c. În dreapta pilotului a. În stânga pilotului 204 / 261 LEG_61. Ce informații sunt furnizate în partea "AD" a AIP? b) Cuprins, clasificarea aerodromurilor cu hărți corespunzătoare, diagrame de apropiere, diagrame taxi a) Avertismente pentru aviație, spații aeriene și rute ATS, spații aeriene restricționate și periculoase. d) Restricții de acces pentru aerodromuri, control pasageri, cerințe pentru piloți, probe de licență și perioade de valabilitate c) Pictograme ale hărții, listă de mijloace de navigație radio, ora pentru răsărit și apus, taxe aeroport, taxe control control trafic aerian 205 / 261 LEG_58. Care este semnificația abrevierii „AIREP”? b) Raport privind cerințele instrumentelor aeronautice d) Raport de informații aeronautice a) Raport aeronave c) Raport de identificare automată 206 / 261 LEG_165. Într-o zonă de aerodrom semnalizat, un pătrat roșu cu o singură bandă diagonală galbenă înseamnă: c. Sandvișurile din cafenea sunt tăiate în jumătate b. Aterizarea este interzisă, aerodromul nu este sigur pentru mișcarea aeronavelor d. Starea zonei de manevră este slabă și piloții trebuie să fie prudenți la aterizare a. Aerodromul este închis 207 / 261 LEG_79. În ce mod ar trebui ca un pilot să confirme semnalele luminoase primite în zbor? a) Setați câteva modificări ale RPM d) Sețați câteva modificări rapide de sol b) Setați câteva modificări ale direcției c) Mișcați aripile (în timpul zilei) 208 / 261 LEG_201. În ceea ce privește Convenția de la Chicago, atunci când un avion intră pe teritoriul său, un stat contractant: d. Poate cere să aterizeze la un aeroport de imigrare a. Trebuie să solicite aterizarea la un aeroport vamal c. Poate cere să aterizeze la un aeroport vamal b. Poate cere să aterizeze la un port de intrare 209 / 261 LEG_250. Când traiectoriile a doua aeronave converg aproximativ la acelaşi nivel, trebuie să dea prioritate: a. aeronava care o are pe cealaltă în dreapta sa c. aeronava care are viteza mai mică b. aeronava mai uşoara 210 / 261 LEG_51. Ce serviciu de trafic aerian este responsabil pentru desfășurarea în siguranță a zborurilor? d) AIS (serviciu de informații aeronautice) b) FIS (serviciu de informare a zborului) a) ALR (serviciu de alertă) c) ATC (control al traficului aerian) 211 / 261 LEG_100. La un aerodrom civil terestru, un far de identificare a aerodromului este un: d. Far alternativ verde / alb b. Semnalizator verde care aprinde un grup Morse cu două litere a. Semnalizator roșu care aprinde un grup Morse din două litere c. Semnalizator alb care aprinde un grup Morse din două litere 212 / 261 LEG_143. O serie de flash-uri albe direcționate de la un aerodrom către o aeronavă în zbor înseamnă: d. Nu aterizați, aerodrom închis a. Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați c. Aterizați la acest aerodrom după ce ați primit o lumină verde constantă b. Eliberat pentru aterizare 213 / 261 LEG_164. Acest simbol pe o pista de rulare înseamnă: c. Un punct de reținere care nu trebuie traversat în direcția pistei fără permisiunea ATC d. Un punct de reținere care nu trebuie traversat în direcția căii de rulare fără permisiunea ATC b. Capătul pistei de rulare utilizabile și simbolul nu trebuie traversate a. Mai există un punct de reținere înainte de pistă 214 / 261 LEG_90. Ce apare pe semnul tipărit? Vezi figura (ALW-020) c) Lungimea completă a pistei în direcția indicată este de 2500 m a) 2500 m în direcția indicată până la atingerea zonei de parcare d) 2500 m în direcția indicată până la atingerea punctului de plecare al pistei b) De la această intersecție, lungimea pistei disponibile este de 2500 m în direcția indicată 215 / 261 LEG_258. Ce rol are focul de avertisment executat de o aeronavă interceptoare împotriva unei aeronave care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României? a. atenţionarea piloţilor sau a echipajelor aeronavei că utilizează neautorizat spaţiul aerian al României şi obligarea acestora să urmeze necondiţionat instrucţiunile şi dispoziţiile transmise de organele de trafic aerian sau de aeronavele interceptoare c. de a proteja alte aeronave care zboară legal b. de a atenţiona piloţii aeronavei că utilizează neautorizat spaţiul aerian al României că au fost interceptaţi 216 / 261 LEG_72. Care este semnificația unui semnal luminos verde intermitent la un aerodrom controlat direcționat către o aeronavă în zbor? b) Gata de aterizare d) Aeroport nesigur, nu aterizați c) Lăsați loc altor aeronave și continuați să circulați a) Întoarcere pentru aterizare, urmată de verde constant la momentul potrivit 217 / 261 LEG_5. Ce valabilitate are „Certificatul de navigabilitate”? a) 6 luni c) Nelimitat b) 12 ani d) 12 luni 218 / 261 LEG_212. O aeronavă din Marea Britanie care zboară la suprafață și care urmează un drum, o cale ferată, un canal, o coastă sau orice altă linie de repere trebuie să le mențină pe …(i)… cu excepția cazului în care ……(ii)….: d. i) Stânga ii) în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC c. i) Stânga ii) altfel instruită de către un FISO b. i) Dreapta ii) altfel instruită de un FISO a. i) Dreapta ii) în spațiul aerian controlat în conformitate cu instrucțiunile ATC 219 / 261 LEG_50. Ce cod de transponder trebuie setat nesolicitat în timpul unei urgențe? d) 7500 a) 7600 b) 7000 c) 7700 220 / 261 LEG_20. Ce condiție trebuie îndeplinită în timpul unui zbor special VFR? b) Viteza să nu depășească IAS de 115 kt a) Referință vizuală a solului d) O distanță minimă de nori de 2000 m c) Vizibilitate la sol de cel puțin 500 m 221 / 261 LEG_184. Cu QNH setat pe subscala altimetrului, poziția verticală este raportată ca: a. Nivelul zborului c. Înălţime d. Elevatie b. Altitudine 222 / 261 LEG_78. Care este scopul pătratului de semnal la un aerodrom? b) Este o zonă iluminată pe care sunt amplasate vehicule de căutare și salvare și de stingere a incendiilor d) Este o zonă special marcată pentru ridicarea sau aruncarea obiectelor de remorcare c) Staționați cu avionul pe acest pătrat pentru a obține semnale luminoase pentru autorizare taxi și decolare a) Conține simboluri speciale pentru a indica vizual condițiile de pe aerodrom aeronavelor care zboară 223 / 261 LEG_197. Când este selectat „Alt” pe transponderul SSR al aeronavei, ce informații suplimentare sunt transmise? a. Înălțime bazată pe QFE local b. Deplasare verticală pe baza setării sub-scării d. Altitudine de presiune bazată pe setarea standard a presiunii (SPS) c. Altitudine pe baza setării presiunii regionale 224 / 261 LEG_70. Cum se poate seta un indicator de direcție a vântului pentru o vizibilitate mai bună? ¨ b) Indicatorul direcției vântului ar putea fi realizat din materiale verzi. d) Indicatorul de direcție a vântului ar putea fi amplasat pe o suprafață mare și neagră. a) Indicatorul de direcție a vântului poate fi montat deasupra turnului de control. c) Indicatorul direcției vântului ar putea fi înconjurat de un cerc alb. 225 / 261